Je to opravdu tak, samozřejmě nešlo o sériovou verzi Audi A1. Stalo se tak během každoročních rychlostních jízd na oválu v Nardó pro jeden německý motoristický magazín.
Tuto výkonostní verzi postavil známý německý tuner MTM. Pod kapotu A1 vecpali pětiválec 2,5 TFSI z typu TT RS vyladěný na maximální výkon pěti set koní a s maximem kroutícího momentu 600 N.m při 4400 ot/minutu. Na stokilometrovou rychlost se dokáže rozjet za 4,5 sekundy. Poháněna jsou pouze přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Rychlostní Audi A1 jezdí na devatenáctipalcových kolech vybavenými aerodynamickými kryty a obutých do pneumatik rozměru 235/30 R19.
zdroje: gtspirit.com a vwvortex.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?