Ve stavbě rychlých Transitů má Ford již slušnou tradici. Po čtyřech generacích vozidel označovaných Supervan. Teď se objevuje další rychlík pod označením SSV, tedy Supersportvan.
První Supervan vzniknul již v roce 1971 a využíval techniku legendárního GT40. Třetí generace v roce 1995 Supervanu dokonce vyjela s osmiválcovým agregátem z formule 1. Zatím poslední čtvrtá evoluce "supertransitu" se objevila v roce 2000, s chabým výkonem 165 koňských sil.
Nyní se Ford více pochlapil a SSV je o poznání nadupanější než předchůdce. Pohání jej 3,2 litrový pětiválcový turbodiesel poskytující solidních 200 koní a krouťák 470 N.m. Poháněna jsou přední kola rozměru 235/45 přes manuální šestistupňovou skříň.
Změn doznala i karoserie, dostala sportovnější nárazníky, rozšířené lemy blatníků a prahy. To vše v bílém celolaku s modrými pruhy. V bílém lakování jsou vyvedeny i okruhově vyhlížející elektrony. Sportovní ambice potvrzuje i sportovní výfuk s dvojitou koncovkou a pravděpodobně i přitvrzený podvozek.
Pokud jste soukromým přepravcem a zatoužili jste po tomto rychlíku, musíme vás zklamat, zůstane jen u jednoho prototypu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?