Ve stavbě rychlých Transitů má Ford již slušnou tradici. Po čtyřech generacích vozidel označovaných Supervan. Teď se objevuje další rychlík pod označením SSV, tedy Supersportvan.
První Supervan vzniknul již v roce 1971 a využíval techniku legendárního GT40. Třetí generace v roce 1995 Supervanu dokonce vyjela s osmiválcovým agregátem z formule 1. Zatím poslední čtvrtá evoluce "supertransitu" se objevila v roce 2000, s chabým výkonem 165 koňských sil.
Nyní se Ford více pochlapil a SSV je o poznání nadupanější než předchůdce. Pohání jej 3,2 litrový pětiválcový turbodiesel poskytující solidních 200 koní a krouťák 470 N.m. Poháněna jsou přední kola rozměru 235/45 přes manuální šestistupňovou skříň.
Změn doznala i karoserie, dostala sportovnější nárazníky, rozšířené lemy blatníků a prahy. To vše v bílém celolaku s modrými pruhy. V bílém lakování jsou vyvedeny i okruhově vyhlížející elektrony. Sportovní ambice potvrzuje i sportovní výfuk s dvojitou koncovkou a pravděpodobně i přitvrzený podvozek.
Pokud jste soukromým přepravcem a zatoužili jste po tomto rychlíku, musíme vás zklamat, zůstane jen u jednoho prototypu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.