Ministr dopravy Vít Bárta (VV) ustupuje od návrhu na zákaz telefonování za volantem i při použití hands free. V úterý o tom informovala TV Nova s tím, že Bárta stažením návrhu reagoval na kritiku odborné veřejnosti.
"Stahuji svůj návrh na zákaz používání hands free při jízdě. Jsem rád, že jsem rozpoutal vášnivou debatu. Myslím, že toho účelu, který jsme chtěli, bylo dosaženo," řekl Bárta pro TV Nova.
Proti návrhu na zákaz hands free se postavili někteří dopravní experti i policisté, kteří by používání hands free v autech řidičům složitě dokazovali.
Tresty za klasické telefonování za jízdy chce ale ministr stále zpřísnit. "Stále platí to, že chceme zpřísnit postih za telefonování za volantem, takže se zvýší se ze tří bodů na pět," potvrdil Karel Hanzelka z ministerstva dopravy. Telefonování za jízdy je v Česku pátý nejčastější bodovaný přestupek.
Bárta připouští, že by se ke svému kontroverznímu návrhu mohl ještě vrátit. I když jenom v případě, že by počet nehod kvůli telefonování za jízdy s hands free radikálně stoupl.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?