Ministr dopravy Vít Bárta (VV) ustupuje od návrhu na zákaz telefonování za volantem i při použití hands free. V úterý o tom informovala TV Nova s tím, že Bárta stažením návrhu reagoval na kritiku odborné veřejnosti.
"Stahuji svůj návrh na zákaz používání hands free při jízdě. Jsem rád, že jsem rozpoutal vášnivou debatu. Myslím, že toho účelu, který jsme chtěli, bylo dosaženo," řekl Bárta pro TV Nova.
Proti návrhu na zákaz hands free se postavili někteří dopravní experti i policisté, kteří by používání hands free v autech řidičům složitě dokazovali.
Tresty za klasické telefonování za jízdy chce ale ministr stále zpřísnit. "Stále platí to, že chceme zpřísnit postih za telefonování za volantem, takže se zvýší se ze tří bodů na pět," potvrdil Karel Hanzelka z ministerstva dopravy. Telefonování za jízdy je v Česku pátý nejčastější bodovaný přestupek.
Bárta připouští, že by se ke svému kontroverznímu návrhu mohl ještě vrátit. I když jenom v případě, že by počet nehod kvůli telefonování za jízdy s hands free radikálně stoupl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?