Informace o přípravě nového levného modelu označovaného jako A-Entry, který v nabídce nahradí přesluhující Octavii Tour, už jsou všeobecně známy. Čeká se tedy na první oficiální informace a případně obrázky.
Nám se dostaly do rukou první skici publikované časopisem AutoDesign&Styling, které by měly předurčovat design nové škodovky. Podle dostupných informací má dojít k výrazným změnám především na přední dodnes unifikované masce vozu. Auto by mělo být nápaditější a odvážnější než současné modely, kterým je často vytýkána až přílišná konzervativnost.
Technicky bude auto výrazně jednodušší než Octavia. Především podvozek nenabídne nezávislé zavěšení zadních kol jako u Octavie a počítá se také s levnějšími materiály uvnitř vozu.
Ačkoli první spekulace mluvily o karosářském provedení sedan, dnes už je nadmíru jisté, že se bude jednat o liftback, který v budoucnu doplní také verze kombi. Je to logické, sedany se na starém kontinentu prostě neprodávají resp. prodávají, ale ne tak dobře, jako klasické hatch- popřípadě liftbacky nebo kombíky.
Na trhu by nová škodovka měla konkurovat především automobilům jakými jsou kupříkladu Renault Fluence. Koncernové dvojče v budoucnu ztělesní nový Seatu Toledo.
Následovník Octavie Tour představuje také novou strategii a plány koncernu VW s tuzemskou automobilkou. Jak informoval magazín idnes.cz, německému vedení se nelíbí kvalita a vysoká konkurenceschopnost škodovky, která odlákává zákazníky od mateřské značky Volkswagenu. Potvrzují to nejen prodejní statistiky, ale také test v německém magazínu Spiegel, kde Superb Combi dopadl lépe než Passat Variant. V budoucnu by tedy škodovky měly být ve srovnání s automobily Volkswagen znatelně horší.
První sériové exempláře nové škodovky spatří světlo světa zhruba za dva roky.
Další podrobnosti se dozvíte v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling (www.auto-design.cz)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?