Informace o přípravě nového levného modelu označovaného jako A-Entry, který v nabídce nahradí přesluhující Octavii Tour, už jsou všeobecně známy. Čeká se tedy na první oficiální informace a případně obrázky.
Nám se dostaly do rukou první skici publikované časopisem AutoDesign&Styling, které by měly předurčovat design nové škodovky. Podle dostupných informací má dojít k výrazným změnám především na přední dodnes unifikované masce vozu. Auto by mělo být nápaditější a odvážnější než současné modely, kterým je často vytýkána až přílišná konzervativnost.
Technicky bude auto výrazně jednodušší než Octavia. Především podvozek nenabídne nezávislé zavěšení zadních kol jako u Octavie a počítá se také s levnějšími materiály uvnitř vozu.
Ačkoli první spekulace mluvily o karosářském provedení sedan, dnes už je nadmíru jisté, že se bude jednat o liftback, který v budoucnu doplní také verze kombi. Je to logické, sedany se na starém kontinentu prostě neprodávají resp. prodávají, ale ne tak dobře, jako klasické hatch- popřípadě liftbacky nebo kombíky.
Na trhu by nová škodovka měla konkurovat především automobilům jakými jsou kupříkladu Renault Fluence. Koncernové dvojče v budoucnu ztělesní nový Seatu Toledo.
Následovník Octavie Tour představuje také novou strategii a plány koncernu VW s tuzemskou automobilkou. Jak informoval magazín idnes.cz, německému vedení se nelíbí kvalita a vysoká konkurenceschopnost škodovky, která odlákává zákazníky od mateřské značky Volkswagenu. Potvrzují to nejen prodejní statistiky, ale také test v německém magazínu Spiegel, kde Superb Combi dopadl lépe než Passat Variant. V budoucnu by tedy škodovky měly být ve srovnání s automobily Volkswagen znatelně horší.
První sériové exempláře nové škodovky spatří světlo světa zhruba za dva roky.
Další podrobnosti se dozvíte v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling (www.auto-design.cz)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?