Automobilka Saab oznámila premiéru své prvotiny v kategorii SUV, modelu 9-4X. Ta se odehraje v listopadu na americké půdě, na autoshow v Los Angeles.
Poprvé se SUV od Saabu na autosalonu v Los Angeles objevilo jako koncept s přídomkem BioPower v listopadu 2008. Předpokládalo se, že se na trhu objeví dříve, ale krize v Saabu jeho premiéru pozdržela. Nyní pod křídly holandského Spykeru se konečně 9-4X dostane do výroby.
Typ 9-4X vyjede k zákazníkům na platformě GM Theta, ta je pozůstatkem koncernové příslušnosti k General Motors. Na tomto podvozku vzniká například i Cadillac SRX. První SUV od Saabu dosáhne rozměrů 4,77 m na délku, 1,80 m na šířku a 1,68 m na výšku.
K pohonu "devět-čtyřky" se předpokládá nasazení dvou zážehových jednotek (2,0T a 2,8T), pro Evropské trhy se počítá s dvoulitrovým turbodieselem s geny od Fiatu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?