Automobilka Saab oznámila premiéru své prvotiny v kategorii SUV, modelu 9-4X. Ta se odehraje v listopadu na americké půdě, na autoshow v Los Angeles.
Poprvé se SUV od Saabu na autosalonu v Los Angeles objevilo jako koncept s přídomkem BioPower v listopadu 2008. Předpokládalo se, že se na trhu objeví dříve, ale krize v Saabu jeho premiéru pozdržela. Nyní pod křídly holandského Spykeru se konečně 9-4X dostane do výroby.
Typ 9-4X vyjede k zákazníkům na platformě GM Theta, ta je pozůstatkem koncernové příslušnosti k General Motors. Na tomto podvozku vzniká například i Cadillac SRX. První SUV od Saabu dosáhne rozměrů 4,77 m na délku, 1,80 m na šířku a 1,68 m na výšku.
K pohonu "devět-čtyřky" se předpokládá nasazení dvou zážehových jednotek (2,0T a 2,8T), pro Evropské trhy se počítá s dvoulitrovým turbodieselem s geny od Fiatu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.