Automobilka Saab oznámila premiéru své prvotiny v kategorii SUV, modelu 9-4X. Ta se odehraje v listopadu na americké půdě, na autoshow v Los Angeles.
Poprvé se SUV od Saabu na autosalonu v Los Angeles objevilo jako koncept s přídomkem BioPower v listopadu 2008. Předpokládalo se, že se na trhu objeví dříve, ale krize v Saabu jeho premiéru pozdržela. Nyní pod křídly holandského Spykeru se konečně 9-4X dostane do výroby.
Typ 9-4X vyjede k zákazníkům na platformě GM Theta, ta je pozůstatkem koncernové příslušnosti k General Motors. Na tomto podvozku vzniká například i Cadillac SRX. První SUV od Saabu dosáhne rozměrů 4,77 m na délku, 1,80 m na šířku a 1,68 m na výšku.
K pohonu "devět-čtyřky" se předpokládá nasazení dvou zážehových jednotek (2,0T a 2,8T), pro Evropské trhy se počítá s dvoulitrovým turbodieselem s geny od Fiatu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.