Lotus Evora, v současné době největší prodávaný Lotus, dostane pod kapotu posílený motor. Kompresor mu přidá dalších 70 koní výkonu.
Lotus svou Evoru S nenápadně naznačoval již delší dobu, nyní je tu ale konečně oficiální představení nejsportovnější verze tohoto vozu, kterému automobilka říká GT.
Poměrně velký a luxusní Lotus má pod kapotou standardně šestiválec 3,5 od Toyoty o výkonu 280 koní. Tato hodnota ale může být na 1,4 tuny málo, proto automobilka přichází s kompresorem přeplňovanou variantou S.
Větší nádech motoru umožňuje dosáhnout na výkon 350 koní, což vylepšilo již tak dobré dynamické parametry. Zrychlení z klidu na sto nyní trvá 4,8 sekundy a maximální rychlost je 276 km/h. Důležité ale je, že se zlepšila i aerodynamika, vliv na to kromě malých změn má i masivní zadní difuzer, který je vidět na snímcích.
Mimo silné verze se ukázala i komfortnější. Lotus Evora IPS nabídne automatickou převodovku s řazením pádly pod volantem, jde o důsledek vysoké poptávky na některých trzích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.