Sehnat drahé auto dnes nemusí být snadné. Německé značky BMW, Audi či Mercedes jsou schopné modely na míru vyrobit a dovézt nejdříve za čtvrt roku. Důvodem je narůstající poptávka a až neuvěřitelné prodeje automobilů do Číny. Informace přineslo středeční vydání Lidových novin (LN).
Například prodejce Audi v Ostravě tvrdí, že na model Audi A8 klienti čekají až tři a půl měsíce. "Je to nový model a nepočítali jsme s tím, že ho bude chtít tolik lidí najednou. Mysleli jsme, že se poptávka rozloží do celého roku," vysvětluje.
Mercedesy třídy S na tom nejsou o moc lépe. "Nejste první, kdo se na ně ptá. Pokud si auto objednáte do začátku června, tak ho začnou vyrábět v srpnu a vy ho dostanete až v září," reagoval Filip Vaniček ze společnosti VSP Auto na Plzeňsku. Slíbit, že auto dodá do tří měsíců, odmítl i prodejce BMW z Prahy.
"Dodací doby se skutečně prodlužují, na některé populární modely musejí zákazníci čekat," připustil Jiří Jírovec, ředitel společnosti Invelt, která prodává vozy MVW. "Prodeje do Číny stouply o sto deset procent a výroba je limitovaná." A to i přesto, že továrny vyrábějí jako před krizí. Což je dobrá zpráva pro výrobce i dodavatele.
Podle Daniela Haranta, manažera prodeje BMW Česká republika, má Čína ale jen dílčí vliv na čekací lhůtu. Prodeje podle něj stoupají celosvětově.
Konkurenční Audi v poslední době registruje výrazný nárůst objednávek ve všech klíčových modelových řadách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.