To co přivezl do Ženevy německý tuner Brabus, je dechberoucí monstrum. Že jako základ něčeho takového posloužil Mercedes je až nepatřičné.
Na první pohled se nezdá vozidlo až tak vyjímečné, ale na ten druhý ukazuje své kvality. Pánové od Brabusu použili jako základ kreace „éčkové“ kupé a pod jeho kapotu vecpali dvanáctiválec z třídy S. Pohonná jednotka prošla zvýšením objemu z 5.5 na 6,3 litru. Úpravy byly provedeny téměř na všech komponentech - nové jsou písty, klika i hlava motoru. Bez povšimnutí nezústalo sání, výfukový a chladící systém. Vše doplňuje nasazení dvou turbodmychadel. Výsledek: 800 koní a krouťák 1420 N.m. Pro zvýšení životnosti byl točivý raději moment elektronicky omezen na 1100 N.m. Až absurdně může v době dvouspojkových sedmistupňových převodovek působit použití pětistupňového automatu. Navíc si s tou medvědí silou musí poradit jen zadní kola.Zvnějšku byl vůz doplněn sportovními nárazníky, sportovní maskou chladiče na které není trojcípá hvězda a poměrně slušně rozšířeny jsou i blatníky. Na použití karbonu se nešetřilo, chrom by jste hledali marně. Drsný vzhled dokresluje téměř okruhové zadní křídlo a z nárazníku trčící čtyři výfukové laufy. Ozdobou kupé jsou černé devatenáctipalcové elektrony obuté do gumových válců šíře 265 mm vpředu a 285 mm vzadu. Že extrémní výkony vyžadují extrémní brzdy, dokazují kotouče průměru 380/360 mm s dvanáctipístkovými respektive šestipístkovými třmeny.Interiér velmi zdařile kombinuje závodní a luxusní atmosféru. Karbon je aplikován téměř na všem a je nádherně doplněn čalouněním palubky z černé alcantary a sedadel z krémové alcantary. I když E V12 není se svými 2290 kg pohotovostní hmotnosti zrovna lehké auto, dokáže se rozjet na stovku za 3,7 sekundy, třístovkou pádí po neuvěřitelných 24 vteřinách. Jeho maximální konstrukční rychlost je 370 km/h, ale při 350 km/h řekne omezovač dost.Na závěr jen cena, také šokujících téměř 12,5 milonů Kč.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.