To co přivezl do Ženevy německý tuner Brabus, je dechberoucí monstrum. Že jako základ něčeho takového posloužil Mercedes je až nepatřičné.
Na první pohled se nezdá vozidlo až tak vyjímečné, ale na ten druhý ukazuje své kvality. Pánové od Brabusu použili jako základ kreace „éčkové“ kupé a pod jeho kapotu vecpali dvanáctiválec z třídy S. Pohonná jednotka prošla zvýšením objemu z 5.5 na 6,3 litru. Úpravy byly provedeny téměř na všech komponentech - nové jsou písty, klika i hlava motoru. Bez povšimnutí nezústalo sání, výfukový a chladící systém. Vše doplňuje nasazení dvou turbodmychadel. Výsledek: 800 koní a krouťák 1420 N.m. Pro zvýšení životnosti byl točivý raději moment elektronicky omezen na 1100 N.m. Až absurdně může v době dvouspojkových sedmistupňových převodovek působit použití pětistupňového automatu. Navíc si s tou medvědí silou musí poradit jen zadní kola.Zvnějšku byl vůz doplněn sportovními nárazníky, sportovní maskou chladiče na které není trojcípá hvězda a poměrně slušně rozšířeny jsou i blatníky. Na použití karbonu se nešetřilo, chrom by jste hledali marně. Drsný vzhled dokresluje téměř okruhové zadní křídlo a z nárazníku trčící čtyři výfukové laufy. Ozdobou kupé jsou černé devatenáctipalcové elektrony obuté do gumových válců šíře 265 mm vpředu a 285 mm vzadu. Že extrémní výkony vyžadují extrémní brzdy, dokazují kotouče průměru 380/360 mm s dvanáctipístkovými respektive šestipístkovými třmeny.Interiér velmi zdařile kombinuje závodní a luxusní atmosféru. Karbon je aplikován téměř na všem a je nádherně doplněn čalouněním palubky z černé alcantary a sedadel z krémové alcantary. I když E V12 není se svými 2290 kg pohotovostní hmotnosti zrovna lehké auto, dokáže se rozjet na stovku za 3,7 sekundy, třístovkou pádí po neuvěřitelných 24 vteřinách. Jeho maximální konstrukční rychlost je 370 km/h, ale při 350 km/h řekne omezovač dost.Na závěr jen cena, také šokujících téměř 12,5 milonů Kč.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.