To co přivezl do Ženevy německý tuner Brabus, je dechberoucí monstrum. Že jako základ něčeho takového posloužil Mercedes je až nepatřičné.
Na první pohled se nezdá vozidlo až tak vyjímečné, ale na ten druhý ukazuje své kvality. Pánové od Brabusu použili jako základ kreace „éčkové“ kupé a pod jeho kapotu vecpali dvanáctiválec z třídy S. Pohonná jednotka prošla zvýšením objemu z 5.5 na 6,3 litru. Úpravy byly provedeny téměř na všech komponentech - nové jsou písty, klika i hlava motoru. Bez povšimnutí nezústalo sání, výfukový a chladící systém. Vše doplňuje nasazení dvou turbodmychadel. Výsledek: 800 koní a krouťák 1420 N.m. Pro zvýšení životnosti byl točivý raději moment elektronicky omezen na 1100 N.m. Až absurdně může v době dvouspojkových sedmistupňových převodovek působit použití pětistupňového automatu. Navíc si s tou medvědí silou musí poradit jen zadní kola.Zvnějšku byl vůz doplněn sportovními nárazníky, sportovní maskou chladiče na které není trojcípá hvězda a poměrně slušně rozšířeny jsou i blatníky. Na použití karbonu se nešetřilo, chrom by jste hledali marně. Drsný vzhled dokresluje téměř okruhové zadní křídlo a z nárazníku trčící čtyři výfukové laufy. Ozdobou kupé jsou černé devatenáctipalcové elektrony obuté do gumových válců šíře 265 mm vpředu a 285 mm vzadu. Že extrémní výkony vyžadují extrémní brzdy, dokazují kotouče průměru 380/360 mm s dvanáctipístkovými respektive šestipístkovými třmeny.Interiér velmi zdařile kombinuje závodní a luxusní atmosféru. Karbon je aplikován téměř na všem a je nádherně doplněn čalouněním palubky z černé alcantary a sedadel z krémové alcantary. I když E V12 není se svými 2290 kg pohotovostní hmotnosti zrovna lehké auto, dokáže se rozjet na stovku za 3,7 sekundy, třístovkou pádí po neuvěřitelných 24 vteřinách. Jeho maximální konstrukční rychlost je 370 km/h, ale při 350 km/h řekne omezovač dost.Na závěr jen cena, také šokujících téměř 12,5 milonů Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?