To co přivezl do Ženevy německý tuner Brabus, je dechberoucí monstrum. Že jako základ něčeho takového posloužil Mercedes je až nepatřičné.
Na první pohled se nezdá vozidlo až tak vyjímečné, ale na ten druhý ukazuje své kvality. Pánové od Brabusu použili jako základ kreace „éčkové“ kupé a pod jeho kapotu vecpali dvanáctiválec z třídy S. Pohonná jednotka prošla zvýšením objemu z 5.5 na 6,3 litru. Úpravy byly provedeny téměř na všech komponentech - nové jsou písty, klika i hlava motoru. Bez povšimnutí nezústalo sání, výfukový a chladící systém. Vše doplňuje nasazení dvou turbodmychadel. Výsledek: 800 koní a krouťák 1420 N.m. Pro zvýšení životnosti byl točivý raději moment elektronicky omezen na 1100 N.m. Až absurdně může v době dvouspojkových sedmistupňových převodovek působit použití pětistupňového automatu. Navíc si s tou medvědí silou musí poradit jen zadní kola.Zvnějšku byl vůz doplněn sportovními nárazníky, sportovní maskou chladiče na které není trojcípá hvězda a poměrně slušně rozšířeny jsou i blatníky. Na použití karbonu se nešetřilo, chrom by jste hledali marně. Drsný vzhled dokresluje téměř okruhové zadní křídlo a z nárazníku trčící čtyři výfukové laufy. Ozdobou kupé jsou černé devatenáctipalcové elektrony obuté do gumových válců šíře 265 mm vpředu a 285 mm vzadu. Že extrémní výkony vyžadují extrémní brzdy, dokazují kotouče průměru 380/360 mm s dvanáctipístkovými respektive šestipístkovými třmeny.Interiér velmi zdařile kombinuje závodní a luxusní atmosféru. Karbon je aplikován téměř na všem a je nádherně doplněn čalouněním palubky z černé alcantary a sedadel z krémové alcantary. I když E V12 není se svými 2290 kg pohotovostní hmotnosti zrovna lehké auto, dokáže se rozjet na stovku za 3,7 sekundy, třístovkou pádí po neuvěřitelných 24 vteřinách. Jeho maximální konstrukční rychlost je 370 km/h, ale při 350 km/h řekne omezovač dost.Na závěr jen cena, také šokujících téměř 12,5 milonů Kč.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?