ŽENEVA: Brabus Mercedes E V12 Coupé - černé monstrum

Jan Ševčík, 5. března 2010, 05:47 Google+

To co přivezl do Ženevy německý tuner Brabus, je dechberoucí monstrum. Že jako základ něčeho takového posloužil Mercedes je až nepatřičné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
E V12 Coupé

E V12 Coupé | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Na první pohled se nezdá vozidlo až tak vyjímečné, ale na ten druhý ukazuje své kvality. Pánové od Brabusu použili jako základ kreace „éčkové“ kupé a pod jeho kapotu vecpali dvanáctiválec z třídy S. Pohonná jednotka prošla zvýšením objemu  z 5.5 na 6,3 litru. Úpravy byly provedeny téměř na všech komponentech - nové jsou písty, klika i hlava motoru. Bez povšimnutí nezústalo sání, výfukový a chladící systém. Vše doplňuje nasazení dvou  turbodmychadel. Výsledek: 800 koní a krouťák 1420 N.m. Pro zvýšení životnosti byl točivý raději moment elektronicky omezen na 1100 N.m. Až absurdně může v době dvouspojkových sedmistupňových převodovek působit použití pětistupňového automatu. Navíc si s tou medvědí silou musí poradit jen zadní kola.

Zvnějšku byl vůz doplněn sportovními nárazníky, sportovní  maskou chladiče na které není trojcípá hvězda a poměrně slušně rozšířeny jsou i blatníky. Na použití karbonu se nešetřilo, chrom by jste hledali marně. Drsný vzhled dokresluje téměř okruhové zadní křídlo a z nárazníku trčící čtyři výfukové laufy. Ozdobou kupé jsou černé devatenáctipalcové elektrony obuté do gumových válců šíře 265 mm vpředu a 285 mm vzadu. Že extrémní výkony vyžadují extrémní brzdy, dokazují kotouče průměru 380/360 mm s dvanáctipístkovými respektive šestipístkovými třmeny.

Interiér velmi zdařile kombinuje závodní a luxusní atmosféru. Karbon je aplikován téměř na všem a je nádherně doplněn čalouněním palubky z černé alcantary a sedadel z krémové  alcantary.

I když E V12 není se svými 2290 kg pohotovostní hmotnosti zrovna lehké auto, dokáže se rozjet na stovku za 3,7 sekundy, třístovkou pádí po neuvěřitelných 24 vteřinách. Jeho maximální konstrukční rychlost je 370 km/h, ale při 350 km/h řekne omezovač dost.

Na závěr jen cena, také šokujících téměř 12,5 milonů Kč.

Vytisknout

Diskuze: ŽENEVA: Brabus Mercedes E V12 Coupé - černé monstrum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Fabia Scout

ŽENEVA: Škoda Fabia Scout - skautík i v krátké verzi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud