Mercedes Benz představí na autosalonu v Ženevě novou generaci modelu CLS, zatím jen ve formě konceptu F800.
Co by to bylo za koncept, kdyby nenabízel nějakou tu speciální technologii. Mercedes F800 je vybaven pokročilým hybridním ústrojím, které může živit tento 474 centimetrů dlouhou limuzínu dokonce i čistě na elektřinu. Takovýto dojezd je 30 kilometr, teprve po vybití Li-Ion baterie naskočí benzínový motor o objemu 3,5 litru.
Celkový výkon je 408 koní, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,8 sekundy a maximální rychlost je omezena na obvyklých 250 km/h. A to i přes vysokou hmotnost 1700 kilo.
Aby toho ale nebylo málo, k dispozici je i vodíkový palivový článek s výkonem 136 koní.
Mercedes zde navíc prezentuje novou generaci systému Command, který je vybaven dotykovým displejem a dalšími vychytávkami.
Nový je i systém Pre Safe, který je schopen zamezit některým kolizím a na ty nevyhnutelné vůz připravit. Nově snímá celé okolí vozu, nikoliv jen to před vozem.
No a nakonec design. Ten by měl něco napovědět o příští generaci Mercedesu Benz CLS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.