Mercedes Benz představí na autosalonu v Ženevě novou generaci modelu CLS, zatím jen ve formě konceptu F800.
Co by to bylo za koncept, kdyby nenabízel nějakou tu speciální technologii. Mercedes F800 je vybaven pokročilým hybridním ústrojím, které může živit tento 474 centimetrů dlouhou limuzínu dokonce i čistě na elektřinu. Takovýto dojezd je 30 kilometr, teprve po vybití Li-Ion baterie naskočí benzínový motor o objemu 3,5 litru.
Celkový výkon je 408 koní, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,8 sekundy a maximální rychlost je omezena na obvyklých 250 km/h. A to i přes vysokou hmotnost 1700 kilo.
Aby toho ale nebylo málo, k dispozici je i vodíkový palivový článek s výkonem 136 koní.
Mercedes zde navíc prezentuje novou generaci systému Command, který je vybaven dotykovým displejem a dalšími vychytávkami.
Nový je i systém Pre Safe, který je schopen zamezit některým kolizím a na ty nevyhnutelné vůz připravit. Nově snímá celé okolí vozu, nikoliv jen to před vozem.
No a nakonec design. Ten by měl něco napovědět o příští generaci Mercedesu Benz CLS.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?