Nizozemský výrobce supersportů se rozhodl přestěhovat část svého působení do Anglie, do města Coventry. Slibuje si od toho snížení nákladů.
K trochu netradičnímu přesunu směrem z východu na západ se automobilka odhodlala z toho důvodu, že ostrovní stát vyrábí pro Spyker rozhodující množství dílů a je tedy logické přemístit výrobu ke zdroji.
Díky tomuto rozhodnutí by měly klesnout náklady, zvláště logistické, na výrobu vozů. Neznamená to ale že by se Spyker stěhoval z Nizozemí.
Spyker dnes zaměstnává přibližně 135 lidí a změna se bude týkat necelé padesátky z nich. Vedení, vývoj a závodní tým, to vše zůstává i nadále tam, kde dosud bylo.
Spyker se stěhuje do Coventry, což je, vlastně spíš bylo jedno z nejvýznamnějších míst automobilového průmyslu nejen ve Velké Británii. Jedenácté největší město hostilo jak Jaguar, tak i Peugeot a ještě některé menší výrobny. Zatímco z Jaguaru zbylo jen torzo, Peugeot se přesunul na Slovensko k Trnavě.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?