Automobilka BMW ponúka ekonomické úpravy pod označením Efficient Dynamics už aj pre model radu 3. Záujemcovia o tento model, ktorým záleží na nízkej spotrebe paliva sa teda majú na čo tešiť, ich nové BMW 3 spotrebuje priemerne len 4,1 litra nafty na 100 kilometrov!
Nie je žiadnym tajomstvom, že inžinieri od BMW to s motormi proste vedia. Pri vysokom výkone si klenoty pod kapotami modelov BMW zachovávajú pomerne nízku spotrebu, ich motory boli neraz ocenené v prestížnych súťažiach. BMW však pamätá aj na tých, ktorí si okrem luxusu potrpia aj na nízku spotrebu paliva a pripravilo ekonomicko-ekologické opatrenia pod názvom Efficient Dynamics.
Najnovšie zavádza automobilka Efficient Dynamics aj pre BMW radu 3. Úpravy sa týkajú modelu 320d, teda naftového agregátu s objemom 2 litre s maximálnym výkonom 120 kW a krútiacim momentom 360 Nm. Na ekonomickú verziu sú hodnoty zrýchlenia na stovku za 8,2 s a maximálna rýchlosť 225 km/h naozaj úctyhodné. Pripomeniem, že to všetko BMW 320d Efficient Dynamics zvláda pri priemernej spotrebe len 4,1 l/100 km.
Samozrejmosťou sú aerodynamické úpravy karosérie, systém rekuperácie brzdnej energie, systém stop-start, alebo indikátor správneho momentu preradenia.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.