Jako důkaz, že ve Wolfsburgu myslí ekologicky, zmodrá po několika „obyčejných“ modelech i ryze sportovní Scirocco.
Během několika příštích let hodlá Volkswagen rozšířit řady svých úsporných modelů BlueMotion. Vedle Passatu CC a crossoveru Tiguan se jedním z nich má stát i nové Scirocco.
A jaké že úpravy nás neminou? Podle očekávání nic světoborného. Pod kapotu Scirocca se nastěhuje nový commonrailový turbodiesel 1.6 TDI zřejmě o výkonu 77 kW (104 k), který pohání i BlueMotion variantu Golfa.
Dále se můžeme „těšit“ na obligátní snížení světlé výšky, pneumatiky s nízkým valivým odporem a odlišné zpřevodování. A to vše pro pár deci ušetřené nafty, módního CO2 a dobrý pocit. No nekupte to.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?