Jako důkaz, že ve Wolfsburgu myslí ekologicky, zmodrá po několika „obyčejných“ modelech i ryze sportovní Scirocco.
Během několika příštích let hodlá Volkswagen rozšířit řady svých úsporných modelů BlueMotion. Vedle Passatu CC a crossoveru Tiguan se jedním z nich má stát i nové Scirocco.
A jaké že úpravy nás neminou? Podle očekávání nic světoborného. Pod kapotu Scirocca se nastěhuje nový commonrailový turbodiesel 1.6 TDI zřejmě o výkonu 77 kW (104 k), který pohání i BlueMotion variantu Golfa.
Dále se můžeme „těšit“ na obligátní snížení světlé výšky, pneumatiky s nízkým valivým odporem a odlišné zpřevodování. A to vše pro pár deci ušetřené nafty, módního CO2 a dobrý pocit. No nekupte to.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?