Není žádnou novinkou, že letos přichází na svět nová generace Opelu Astra. Nyní vedení automobilky potvrdilo práce na její elektrické plug-in verzi.
Navzdory prodeji automobilky společnosti Magna International (více zde) vyjede plug-in Astra s technologií od General Motors, jejíž základ pochází ze známého Chevroletu Volt nebo Opelu Ampera, a kterou koncern nazývá Voltec.
Ve Voltu dosahuje elektromotor výkonu 110 kW a konstantního točivého momentu 370 Nm. V případě vybití baterií přichází na řadu klasický spalovací agregát o výkonu 74 kW, který slouží jako „elektrárna“ pro výrobu energie primárnímu elektromotoru.
Podle dostupných informací se elektrická Astra objeví v nastupující generaci vozu za pět nebo šest let. Veřejnosti se nová Astra poprvé ukáže v září na frankfurtském autosalonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?