Není žádnou novinkou, že letos přichází na svět nová generace Opelu Astra. Nyní vedení automobilky potvrdilo práce na její elektrické plug-in verzi.
Navzdory prodeji automobilky společnosti Magna International (více zde) vyjede plug-in Astra s technologií od General Motors, jejíž základ pochází ze známého Chevroletu Volt nebo Opelu Ampera, a kterou koncern nazývá Voltec.
Ve Voltu dosahuje elektromotor výkonu 110 kW a konstantního točivého momentu 370 Nm. V případě vybití baterií přichází na řadu klasický spalovací agregát o výkonu 74 kW, který slouží jako „elektrárna“ pro výrobu energie primárnímu elektromotoru.
Podle dostupných informací se elektrická Astra objeví v nastupující generaci vozu za pět nebo šest let. Veřejnosti se nová Astra poprvé ukáže v září na frankfurtském autosalonu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?