Lotus Esprit je jasnou věcí. Méně jasné ale je to, jak bude vypadat a jakou techniku použije. Nyní je to alespoň o trochu jasnější.
Nový supersport si brousí zuby na docela velké ryby. Například Audi R8 nebo Lamborghini Gallardo by pro tento vůz nemusel být nedosažitelným cílem.
Nový Lotus Esprit bude vozem s motorem uprostřed. Tím motorem budou moci být hned tři kousky, šestiválec, osmiválec a desetiválec.
Jak tomu je i v menších modelech, autorem bude Toyota. Základní šestiválec 3,5 bude pocházet z novinky jménem Evora. jeho výkon bude někde kolem 300 koní.
Silnější osmiválec bude mít objem 5 litrů a jeho výkon bude šplhat na 400 koní.
A nakonec jeden pár válců a 150 koní přidá 4,8 litru velký desetiválec. Jeho původ bude v Lexusu LF-A.
Desetivácový Lotus bude jedním z nejrychlejších aut na trhu, jeho maximální rychlost je odhadována přes 350 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?