Lotus Esprit je jasnou věcí. Méně jasné ale je to, jak bude vypadat a jakou techniku použije. Nyní je to alespoň o trochu jasnější.
Nový supersport si brousí zuby na docela velké ryby. Například Audi R8 nebo Lamborghini Gallardo by pro tento vůz nemusel být nedosažitelným cílem.
Nový Lotus Esprit bude vozem s motorem uprostřed. Tím motorem budou moci být hned tři kousky, šestiválec, osmiválec a desetiválec.
Jak tomu je i v menších modelech, autorem bude Toyota. Základní šestiválec 3,5 bude pocházet z novinky jménem Evora. jeho výkon bude někde kolem 300 koní.
Silnější osmiválec bude mít objem 5 litrů a jeho výkon bude šplhat na 400 koní.
A nakonec jeden pár válců a 150 koní přidá 4,8 litru velký desetiválec. Jeho původ bude v Lexusu LF-A.
Desetivácový Lotus bude jedním z nejrychlejších aut na trhu, jeho maximální rychlost je odhadována přes 350 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.