Automobilka Volkswagen má vo svojom portfóliu zopár automobilov orientovaných na športovo založených vodičov. Jedným z nich je aj Passat R36. Nedávno ale predstavila štúdiu, kde mu dala ešte dravšie krivky s cieľom zapadnúť medzi naozajstné cestovné športiaky.
Čo sa týka úprav motora, tu si bohužiaľ môžeme nechať zájsť chuť. 3,6l vidlicový 6-valec s výkonom 300k zostal takmer bez zmien, automobilka poupravila iba zvody a zmenila iný výfukový systém, vďaka čomu môže ísť auto ľahšie do otáčok.
Ale o motorickú časť v tomto koncepte nešlo. Automobilka chcela ukázať, ako sa dá rodinný športiak vyzdobiť. No ani tu nečakajte veľké zmeny, predný ako aj zadný nárazník zostal takmer bez zmien, pribudli iba 20-palcové kolesá a zaujímavá čierna metalíza.
V interiéry ale zaujmú nové športové sedadlá Recaro s bočným vedením, ktoré na prvý pohľad sľubujú perfektné bočné vedenie.
Nakoľko som na začiatku spomenul, so sériovou výrobou sa nepočíta a preto zostáva koncept pre verejnosť iba ako chuťovka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?