Automobilka Volkswagen má vo svojom portfóliu zopár automobilov orientovaných na športovo založených vodičov. Jedným z nich je aj Passat R36. Nedávno ale predstavila štúdiu, kde mu dala ešte dravšie krivky s cieľom zapadnúť medzi naozajstné cestovné športiaky.
Čo sa týka úprav motora, tu si bohužiaľ môžeme nechať zájsť chuť. 3,6l vidlicový 6-valec s výkonom 300k zostal takmer bez zmien, automobilka poupravila iba zvody a zmenila iný výfukový systém, vďaka čomu môže ísť auto ľahšie do otáčok.
Ale o motorickú časť v tomto koncepte nešlo. Automobilka chcela ukázať, ako sa dá rodinný športiak vyzdobiť. No ani tu nečakajte veľké zmeny, predný ako aj zadný nárazník zostal takmer bez zmien, pribudli iba 20-palcové kolesá a zaujímavá čierna metalíza.
V interiéry ale zaujmú nové športové sedadlá Recaro s bočným vedením, ktoré na prvý pohľad sľubujú perfektné bočné vedenie.
Nakoľko som na začiatku spomenul, so sériovou výrobou sa nepočíta a preto zostáva koncept pre verejnosť iba ako chuťovka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?