Zajímá vás, jak by mohl vypadat hasičský vůz v budoucnosti? Pak byste se měli rozhodně podívat na koncept Peugeot H2O. Koncept H2O je vskutku futuristickým počinem, protože kromě designu využívá pro svůj pohon palivový článek,
takže je plně ekologický - což plně odpovídá předpokladům o automobilech budoucnosti.
Palivový článek vyrábí energii elektrickým rozkladem vody. A ta nejen dala konceptu název, ale rovněž se používá k hašení požárů - takže ke název konceptu patří, a dokonce jde o dvojsmyslnost.
Pod pláštěm hravého a dynamického vzhledu hasičského vozu najdeme jako základ inovativní systém pohonu, vycházející ze základu modelu Peugeot Partner Electric. Pro pohon je využit palivový článek, který se dočkal několika vylepšení. Vodík, potřebný pro pohon, je vyráběn v reálném čase v množství, odpovídajícím aktuální potřebě vozu. Není jej tedy nutno skladovat, čímž se předchází potížím, které stlačený, vysoce výbušný plyn může v případě náhlého úniku způsobit.
Na designu vozu zaujmou především bohatě dimenzované vstupy vzduchy, světlomety ve tvaru kočičích očí, nebo agresivně tvarovaná přední kapota. Díky nim přední část vozu silně připomíná lva - a právě ten je ve znaku autopmobilky Peugeot.
Zadní část vozu je určena pro nádrž na vodu a výsuvný žebřík. Na spodní straně zadního čela vozu nenajdeme žádný výfuk (co by tam také dělal, když je vůz poháněn palivovým článkem), ale zato zde jsou dva přípojné ventily na hasičské hadice, které umožňují rovněž natankovat nádrž vodou. Zcela přirozená je u konceptu hasičského vozu také rudá barva, která ovšem není použita jen na vnější lakování, ale rovněž ji najdeme (v kombinaci s lesklými kovovými prvky) v interiéru vozu.
Kabina konceptu je určena pro přepravu dvou hasičů, a může rovněž sloužit jako moderní řídící a operační středisko. najdeme zde GPS navigaci, telefon, nebo dotykový displej na palubní desce. Druhá obrazovka je pak spojena s počítačem a slouží k zobrazení plánů budov, ve kterých probíhá hasičský zásah.
Zdroj: Peugeot
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?