V Nizozemsku připravují daňový zákon, který asi příliš populární mezi řidiči nebude. A nás to samé v dohledné budoucnosti čeká zřejmě také.
Od roku 2010 budou v Nizozemsku řidiči platit daň podle množství kilometrů, které svým vozem ujedou. Řidiči tak budou pod neustálým dohledem satelitů, které jim budou počítat ujeté kilometry.
Nizozemsko bude brzy následovat celá Evropská unie. Systém satelitního mýta se pravděpodobně začne uplatňovat v celé Unii od roku 2012-2013. Ani Česká republika nebude výjimkou.
Systém ,,zaplať za ujeté kilometry“ má zlepšit dopravní situaci ve městech, které často trápí kolony a s tím související nadměrný počet automobilů. Řidiči budou motivováni nechat vozidlo v garáži a využít raději městskou dopravu.
Satelitní systémy tak budou nevýhodné především pro řidiče, kteří tráví v automobilu většinu svého času. Pro průměrného řidiče nemá nová daň za ujeté kilometry znamenat větší finanční výdaje. Poplatek za ujeté kilometry má být zároveň náhradou za daň z auta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.