V Nizozemsku připravují daňový zákon, který asi příliš populární mezi řidiči nebude. A nás to samé v dohledné budoucnosti čeká zřejmě také.
Od roku 2010 budou v Nizozemsku řidiči platit daň podle množství kilometrů, které svým vozem ujedou. Řidiči tak budou pod neustálým dohledem satelitů, které jim budou počítat ujeté kilometry.
Nizozemsko bude brzy následovat celá Evropská unie. Systém satelitního mýta se pravděpodobně začne uplatňovat v celé Unii od roku 2012-2013. Ani Česká republika nebude výjimkou.
Systém ,,zaplať za ujeté kilometry“ má zlepšit dopravní situaci ve městech, které často trápí kolony a s tím související nadměrný počet automobilů. Řidiči budou motivováni nechat vozidlo v garáži a využít raději městskou dopravu.
Satelitní systémy tak budou nevýhodné především pro řidiče, kteří tráví v automobilu většinu svého času. Pro průměrného řidiče nemá nová daň za ujeté kilometry znamenat větší finanční výdaje. Poplatek za ujeté kilometry má být zároveň náhradou za daň z auta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?