V Nizozemsku připravují daňový zákon, který asi příliš populární mezi řidiči nebude. A nás to samé v dohledné budoucnosti čeká zřejmě také.
Od roku 2010 budou v Nizozemsku řidiči platit daň podle množství kilometrů, které svým vozem ujedou. Řidiči tak budou pod neustálým dohledem satelitů, které jim budou počítat ujeté kilometry.
Nizozemsko bude brzy následovat celá Evropská unie. Systém satelitního mýta se pravděpodobně začne uplatňovat v celé Unii od roku 2012-2013. Ani Česká republika nebude výjimkou.
Systém ,,zaplať za ujeté kilometry“ má zlepšit dopravní situaci ve městech, které často trápí kolony a s tím související nadměrný počet automobilů. Řidiči budou motivováni nechat vozidlo v garáži a využít raději městskou dopravu.
Satelitní systémy tak budou nevýhodné především pro řidiče, kteří tráví v automobilu většinu svého času. Pro průměrného řidiče nemá nová daň za ujeté kilometry znamenat větší finanční výdaje. Poplatek za ujeté kilometry má být zároveň náhradou za daň z auta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.