Při příležitosti stého výročí značky Diatto se obrátili dva vášniví sběratelé na věhlasnou italskou designerskou společnost Zagato s nápadem na vzkříšení úspěšné a skoro zapomenuté spolupráce. V roce 1921 navrhl totiž Ugo Zagato lehkou a aerodynamicky účinnou karosérii pro podvozek Diatto 25 4DS.
Projekt dostal zelenou a pro nadcházející ženevský autosalon připravilo v Miláně sídlící Zagato koncept, který má odrážet ducha italského výroce Diatto, jenž byl jednou z nejslavnějších značek italské historie s typicky racionálním přístupem, sportovním charakterem a vysokou uměleckou zručností. První vůz postavil Diatto v roce 1905 a v průběhui dalšího vývoje několikrát zkřížil cestu se Zagatem při jejich úzké spolupráci s Ettore Bugatim, bratři Maserati a známým italským závodníkem Tazio Nuvolarim.
Sportovně luxusní koncept je navržen jako dvoumístné kupé s vpředu umístěným motorem a hnanou zadní nápravou. Design je dalek ostrých hran, klínovitého tvaru a vůz jako celek působí spíše klidným a na první pohled možná až usedlým dojmem. Avšak délka motorového prostoru naznačuje, že se o nějakém tom maloobjemovém čtyřválci při návrhu určitě neuvažovalo. U tohoto konceptu se Zagato zaměřil spíše na skloubení historického odkazu Diatto se současnými představami o vývoji sportovních vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.