Při příležitosti stého výročí značky Diatto se obrátili dva vášniví sběratelé na věhlasnou italskou designerskou společnost Zagato s nápadem na vzkříšení úspěšné a skoro zapomenuté spolupráce. V roce 1921 navrhl totiž Ugo Zagato lehkou a aerodynamicky účinnou karosérii pro podvozek Diatto 25 4DS.
Projekt dostal zelenou a pro nadcházející ženevský autosalon připravilo v Miláně sídlící Zagato koncept, který má odrážet ducha italského výroce Diatto, jenž byl jednou z nejslavnějších značek italské historie s typicky racionálním přístupem, sportovním charakterem a vysokou uměleckou zručností. První vůz postavil Diatto v roce 1905 a v průběhui dalšího vývoje několikrát zkřížil cestu se Zagatem při jejich úzké spolupráci s Ettore Bugatim, bratři Maserati a známým italským závodníkem Tazio Nuvolarim.
Sportovně luxusní koncept je navržen jako dvoumístné kupé s vpředu umístěným motorem a hnanou zadní nápravou. Design je dalek ostrých hran, klínovitého tvaru a vůz jako celek působí spíše klidným a na první pohled možná až usedlým dojmem. Avšak délka motorového prostoru naznačuje, že se o nějakém tom maloobjemovém čtyřválci při návrhu určitě neuvažovalo. U tohoto konceptu se Zagato zaměřil spíše na skloubení historického odkazu Diatto se současnými představami o vývoji sportovních vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?