Při příležitosti stého výročí značky Diatto se obrátili dva vášniví sběratelé na věhlasnou italskou designerskou společnost Zagato s nápadem na vzkříšení úspěšné a skoro zapomenuté spolupráce. V roce 1921 navrhl totiž Ugo Zagato lehkou a aerodynamicky účinnou karosérii pro podvozek Diatto 25 4DS.
Projekt dostal zelenou a pro nadcházející ženevský autosalon připravilo v Miláně sídlící Zagato koncept, který má odrážet ducha italského výroce Diatto, jenž byl jednou z nejslavnějších značek italské historie s typicky racionálním přístupem, sportovním charakterem a vysokou uměleckou zručností. První vůz postavil Diatto v roce 1905 a v průběhui dalšího vývoje několikrát zkřížil cestu se Zagatem při jejich úzké spolupráci s Ettore Bugatim, bratři Maserati a známým italským závodníkem Tazio Nuvolarim.
Sportovně luxusní koncept je navržen jako dvoumístné kupé s vpředu umístěným motorem a hnanou zadní nápravou. Design je dalek ostrých hran, klínovitého tvaru a vůz jako celek působí spíše klidným a na první pohled možná až usedlým dojmem. Avšak délka motorového prostoru naznačuje, že se o nějakém tom maloobjemovém čtyřválci při návrhu určitě neuvažovalo. U tohoto konceptu se Zagato zaměřil spíše na skloubení historického odkazu Diatto se současnými představami o vývoji sportovních vozů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?