Ford se údajně rozhodl pro prodej britské automobilky, kterou vlastní od roku 1987. Aston Martin se soustředí na výrobu sportovních vozů pro náročné a je britským protipólem italského Ferrari.
V posledních letech se tradičnímu britskému výrobci daří, o jeho vozy je po celém světě velký zájem a na této skutečnosti plánují u Fordu vydělat. Počtem prodaných vozů stojí Aston Martin ve stejné řadě se zmíněným Ferrari. Loni jich prodal 4500 kusů.
Obchodní úspěch poněkud paradoxně stojí za rozhodnutím Fordu nabídnout Aston Martin k prodeji, na rozdíl od ekonomicky živořícího Jaguaru. Detroit by prodejem levně nabyté a draze prodané společnosti snížil své dlouhodobé ztráty.
Společnost vznikla v roce 1913, kdy Robert Bamford a Lionel Martin začali vyrábět svůj první model Aston Martin tím, že do šasi Isotty Fraschini zabudovali motor Coventry Simplex.
Mezi největší sportovní úspěchy automobilky pak nesporně patří triumf ve vytrvalostním závodě 24h Le Mans 1959. Také Ve Formuli 1 se značka krátce objevila, ale pro nedostatek peněz po třech letech program F1 ukončila.
Nutno připomenout, že Aston Martin vlastnila celá řada majitelů a Ford je někde mezi patnáctým a dvacátým v pořadí...
Foto: Aston Martin
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.