Ford se údajně rozhodl pro prodej britské automobilky, kterou vlastní od roku 1987. Aston Martin se soustředí na výrobu sportovních vozů pro náročné a je britským protipólem italského Ferrari.
V posledních letech se tradičnímu britskému výrobci daří, o jeho vozy je po celém světě velký zájem a na této skutečnosti plánují u Fordu vydělat. Počtem prodaných vozů stojí Aston Martin ve stejné řadě se zmíněným Ferrari. Loni jich prodal 4500 kusů.
Obchodní úspěch poněkud paradoxně stojí za rozhodnutím Fordu nabídnout Aston Martin k prodeji, na rozdíl od ekonomicky živořícího Jaguaru. Detroit by prodejem levně nabyté a draze prodané společnosti snížil své dlouhodobé ztráty.
Společnost vznikla v roce 1913, kdy Robert Bamford a Lionel Martin začali vyrábět svůj první model Aston Martin tím, že do šasi Isotty Fraschini zabudovali motor Coventry Simplex.
Mezi největší sportovní úspěchy automobilky pak nesporně patří triumf ve vytrvalostním závodě 24h Le Mans 1959. Také Ve Formuli 1 se značka krátce objevila, ale pro nedostatek peněz po třech letech program F1 ukončila.
Nutno připomenout, že Aston Martin vlastnila celá řada majitelů a Ford je někde mezi patnáctým a dvacátým v pořadí...
Foto: Aston Martin
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?