Koncept měl svoji premiéru na ženevském autosalonu, vracíme se k němu však proto, že nejde o pouhou studii, nýbrž o vůz připravený pro výrobu, a to první vůz strojírenské skupiny Mazel Group.
Španělé spolupracující s italskými úzce specializovanými společnostmi postavili na svůj stánek další z konceptů Mazel Group. Identity i1 však došel dál než Sportiva Latina, JAVX, HS 21 GTS, zelený sportovní dvoumístný vůz je ve fázi spuštění sériové výroby, alespoň tak tvrdí jeho tvůrci.
Šasi je postaveno s využitím kompozitních materiálů. Tvary 4430 dlouhého, 1920 širokého a 1260 mm vysokého elegantního sporťáku na 19” a 20” kolech nenechají vůz bez povšimnutí, karosérie využívá osvědčeného klínového tvaru a drobnějších prvků uplatňovaných v moderním designu. Výsledkem je bezesporu agresivní ale uhlazený výraz, díky kterému pak logicky očekáváte uvnitř pořádně výkonný motor.
i1 je bezesporu inspirován vnitřním uspořádáním italských sportovních vozů, což dokazují pouze dvě sedadla a před zadní nápravou uložený hliníkový osmiválec pohánějící přes manuální řazení kola zadní nápravy.
Jak se ale prosadit na trzích, které jsou obsazeny a podobnými auty doslova přeplněny? Na to zatím tvůrci recept nemají, nízkou cenou to ale určitě nebude, neboť nebylo cílem postavit vůz líbivých tvarů na “obyčejném” podvozku, ale tvůrci bohatě využili nejmodernějších technologií, a nových elektronických systémů...
Foto: Mazel Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.