Koncept měl svoji premiéru na ženevském autosalonu, vracíme se k němu však proto, že nejde o pouhou studii, nýbrž o vůz připravený pro výrobu, a to první vůz strojírenské skupiny Mazel Group.
Španělé spolupracující s italskými úzce specializovanými společnostmi postavili na svůj stánek další z konceptů Mazel Group. Identity i1 však došel dál než Sportiva Latina, JAVX, HS 21 GTS, zelený sportovní dvoumístný vůz je ve fázi spuštění sériové výroby, alespoň tak tvrdí jeho tvůrci.
Šasi je postaveno s využitím kompozitních materiálů. Tvary 4430 dlouhého, 1920 širokého a 1260 mm vysokého elegantního sporťáku na 19” a 20” kolech nenechají vůz bez povšimnutí, karosérie využívá osvědčeného klínového tvaru a drobnějších prvků uplatňovaných v moderním designu. Výsledkem je bezesporu agresivní ale uhlazený výraz, díky kterému pak logicky očekáváte uvnitř pořádně výkonný motor.
i1 je bezesporu inspirován vnitřním uspořádáním italských sportovních vozů, což dokazují pouze dvě sedadla a před zadní nápravou uložený hliníkový osmiválec pohánějící přes manuální řazení kola zadní nápravy.
Jak se ale prosadit na trzích, které jsou obsazeny a podobnými auty doslova přeplněny? Na to zatím tvůrci recept nemají, nízkou cenou to ale určitě nebude, neboť nebylo cílem postavit vůz líbivých tvarů na “obyčejném” podvozku, ale tvůrci bohatě využili nejmodernějších technologií, a nových elektronických systémů...
Foto: Mazel Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.