Koncept měl svoji premiéru na ženevském autosalonu, vracíme se k němu však proto, že nejde o pouhou studii, nýbrž o vůz připravený pro výrobu, a to první vůz strojírenské skupiny Mazel Group.
Španělé spolupracující s italskými úzce specializovanými společnostmi postavili na svůj stánek další z konceptů Mazel Group. Identity i1 však došel dál než Sportiva Latina, JAVX, HS 21 GTS, zelený sportovní dvoumístný vůz je ve fázi spuštění sériové výroby, alespoň tak tvrdí jeho tvůrci.
Šasi je postaveno s využitím kompozitních materiálů. Tvary 4430 dlouhého, 1920 širokého a 1260 mm vysokého elegantního sporťáku na 19” a 20” kolech nenechají vůz bez povšimnutí, karosérie využívá osvědčeného klínového tvaru a drobnějších prvků uplatňovaných v moderním designu. Výsledkem je bezesporu agresivní ale uhlazený výraz, díky kterému pak logicky očekáváte uvnitř pořádně výkonný motor.
i1 je bezesporu inspirován vnitřním uspořádáním italských sportovních vozů, což dokazují pouze dvě sedadla a před zadní nápravou uložený hliníkový osmiválec pohánějící přes manuální řazení kola zadní nápravy.
Jak se ale prosadit na trzích, které jsou obsazeny a podobnými auty doslova přeplněny? Na to zatím tvůrci recept nemají, nízkou cenou to ale určitě nebude, neboť nebylo cílem postavit vůz líbivých tvarů na “obyčejném” podvozku, ale tvůrci bohatě využili nejmodernějších technologií, a nových elektronických systémů...
Foto: Mazel Group
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?