Po problémech s prodejem, červenými čísly a stagnací překvapil v březnu italský Fiat. V meziročním porovnání překonal díky velkému zájmu, především na italském poloostrově, koncern VW.
Ve srovnání s březnem 2005 vzrostl na evropském trhu nákup nových vozů o 4%, přesto si výrobci stěžují na silnou konkurenci, která tlačí zisky z prodeje trvale nízko, a to ve všech segmentech.
Zatímco prodeje Fiat Group a VW šly nahoru, asijští výrobci stagnovali a opětovně se nedařilo francouzskému Renaultu.
Foto: Fiat Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.