Po problémech s prodejem, červenými čísly a stagnací překvapil v březnu italský Fiat. V meziročním porovnání překonal díky velkému zájmu, především na italském poloostrově, koncern VW.
Ve srovnání s březnem 2005 vzrostl na evropském trhu nákup nových vozů o 4%, přesto si výrobci stěžují na silnou konkurenci, která tlačí zisky z prodeje trvale nízko, a to ve všech segmentech.
Zatímco prodeje Fiat Group a VW šly nahoru, asijští výrobci stagnovali a opětovně se nedařilo francouzskému Renaultu.
Foto: Fiat Group
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?