Novinka na automobilovém trhu pochází z Británie, oficiálně bude představena příští týden v Monaku mezi dalšími skvosty třídy supersport, na konci roku budou první exempláře připraveny k prodeji.
Na první pohled napadá člověka celá řada přirovnání a Caparo T1 si vypůjčil od různých technických předchůdců celé řady strojírenské oblasti něco. Rozhodujícími při jeho návrhu byly kritéria jako výlučnost, atraktivita, kvalita a výkonové parametry.
Za jeho konstrukcí se skrývají Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, oba se podíleli na konstrukci supersportu McLaren F1. T1 je stavěný s použitím těch nejmodernějších materiálů, technologií a rozhodující úlohu sehrává všudypřítomná elektronika.
Dvoumístné T1 váží pouhých 500 kg a osmiválcový motor Caparo produkující 500 koní tak staví vůz do výborného světla s poměrem 1 koně výkonu na 1kilogram váhy. Zrychlení z nuly na sto zvládá podle údajů společnosti za 2,5 vteřiny a brzdy dokáží vytvořit při plném užití přetížení 3G. 70litrová nádrž umožňuje dojezd asi 800 kilometrů.
Šéf Capara Angad Paul na adresu vozu pronesl: „Když přijde řeč na výkonové charakteristiky, je T1 třídou sám pro sebe.“ Výlučnost vozu bude podtrhovat plánovaná kusová výroba na objednávku.
Caparo je jednou z největších britských společností zabývajících se zpracováním hliníku a oceli, zaměstnává 4500 lidí a zásobuje celou řadu automobilových výrobců. T1 v Monaku odhalí sám princ Albert II.
Foto: Caparo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?