Novinka na automobilovém trhu pochází z Británie, oficiálně bude představena příští týden v Monaku mezi dalšími skvosty třídy supersport, na konci roku budou první exempláře připraveny k prodeji.
Na první pohled napadá člověka celá řada přirovnání a Caparo T1 si vypůjčil od různých technických předchůdců celé řady strojírenské oblasti něco. Rozhodujícími při jeho návrhu byly kritéria jako výlučnost, atraktivita, kvalita a výkonové parametry.
Za jeho konstrukcí se skrývají Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, oba se podíleli na konstrukci supersportu McLaren F1. T1 je stavěný s použitím těch nejmodernějších materiálů, technologií a rozhodující úlohu sehrává všudypřítomná elektronika.
Dvoumístné T1 váží pouhých 500 kg a osmiválcový motor Caparo produkující 500 koní tak staví vůz do výborného světla s poměrem 1 koně výkonu na 1kilogram váhy. Zrychlení z nuly na sto zvládá podle údajů společnosti za 2,5 vteřiny a brzdy dokáží vytvořit při plném užití přetížení 3G. 70litrová nádrž umožňuje dojezd asi 800 kilometrů.
Šéf Capara Angad Paul na adresu vozu pronesl: „Když přijde řeč na výkonové charakteristiky, je T1 třídou sám pro sebe.“ Výlučnost vozu bude podtrhovat plánovaná kusová výroba na objednávku.
Caparo je jednou z největších britských společností zabývajících se zpracováním hliníku a oceli, zaměstnává 4500 lidí a zásobuje celou řadu automobilových výrobců. T1 v Monaku odhalí sám princ Albert II.
Foto: Caparo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.