Novinka na automobilovém trhu pochází z Británie, oficiálně bude představena příští týden v Monaku mezi dalšími skvosty třídy supersport, na konci roku budou první exempláře připraveny k prodeji.
Na první pohled napadá člověka celá řada přirovnání a Caparo T1 si vypůjčil od různých technických předchůdců celé řady strojírenské oblasti něco. Rozhodujícími při jeho návrhu byly kritéria jako výlučnost, atraktivita, kvalita a výkonové parametry.
Za jeho konstrukcí se skrývají Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, oba se podíleli na konstrukci supersportu McLaren F1. T1 je stavěný s použitím těch nejmodernějších materiálů, technologií a rozhodující úlohu sehrává všudypřítomná elektronika.
Dvoumístné T1 váží pouhých 500 kg a osmiválcový motor Caparo produkující 500 koní tak staví vůz do výborného světla s poměrem 1 koně výkonu na 1kilogram váhy. Zrychlení z nuly na sto zvládá podle údajů společnosti za 2,5 vteřiny a brzdy dokáží vytvořit při plném užití přetížení 3G. 70litrová nádrž umožňuje dojezd asi 800 kilometrů.
Šéf Capara Angad Paul na adresu vozu pronesl: „Když přijde řeč na výkonové charakteristiky, je T1 třídou sám pro sebe.“ Výlučnost vozu bude podtrhovat plánovaná kusová výroba na objednávku.
Caparo je jednou z největších britských společností zabývajících se zpracováním hliníku a oceli, zaměstnává 4500 lidí a zásobuje celou řadu automobilových výrobců. T1 v Monaku odhalí sám princ Albert II.
Foto: Caparo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.