Výstava Auto Praha nabídne nejen nové vozy s nimiž se automobilky snaží oslovit potenciální zákazníky, ale i několik exemplářů z poválečné produkce amerických výrobců.
Patnáct veteránů bude k vidění od 20. do 23. debna na expozici Americký veterán. Pečlivě zrestaurované vozy z klubových sbírek členů 1st Veteran US Car Club Praha nabídnou osobní seznámení s impozantními exponáty zvučných značek automobilového světa, jako jsou např.: Buick, Cadillac, Dodge, Ford, Chrysler, Oldsmobile či Pontiac.
Jedním z výrazných lákadel expozice bude například Chevrolet Corvette Stingray C2 z roku 1967. Téměř čtyřicet let starý supersportovní vůz, poháněný osmiválcovým motorem o objemu 5400 cm3 nabízel už tehdy výkon 300 koní.
Zástupcem typických “křídlatých amerik“, obrovitých vozů samý sval a chrom, bude nádherné reprezentativní kupé Cadillac De Ville z roku 1959. Vůz má osmiválcový motor o objemu 6,4 l, jehož mamutí výkon se přenáší na zadní kola za pomoci třístupňové automatické převodovky. Rozměry automobilu jsou skutečně pozoruhodné a plně odpovídají americkým představám o maximálním komfortu: dvoudveřový vůz měří na délku 5,7 metru a má mezinápravový rozvor více než 3 metry!
Foto: Zdeněk Jakl
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?