Výstava Auto Praha nabídne nejen nové vozy s nimiž se automobilky snaží oslovit potenciální zákazníky, ale i několik exemplářů z poválečné produkce amerických výrobců.
Patnáct veteránů bude k vidění od 20. do 23. debna na expozici Americký veterán. Pečlivě zrestaurované vozy z klubových sbírek členů 1st Veteran US Car Club Praha nabídnou osobní seznámení s impozantními exponáty zvučných značek automobilového světa, jako jsou např.: Buick, Cadillac, Dodge, Ford, Chrysler, Oldsmobile či Pontiac.
Jedním z výrazných lákadel expozice bude například Chevrolet Corvette Stingray C2 z roku 1967. Téměř čtyřicet let starý supersportovní vůz, poháněný osmiválcovým motorem o objemu 5400 cm3 nabízel už tehdy výkon 300 koní.
Zástupcem typických “křídlatých amerik“, obrovitých vozů samý sval a chrom, bude nádherné reprezentativní kupé Cadillac De Ville z roku 1959. Vůz má osmiválcový motor o objemu 6,4 l, jehož mamutí výkon se přenáší na zadní kola za pomoci třístupňové automatické převodovky. Rozměry automobilu jsou skutečně pozoruhodné a plně odpovídají americkým představám o maximálním komfortu: dvoudveřový vůz měří na délku 5,7 metru a má mezinápravový rozvor více než 3 metry!
Foto: Zdeněk Jakl
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.