Výstava Auto Praha nabídne nejen nové vozy s nimiž se automobilky snaží oslovit potenciální zákazníky, ale i několik exemplářů z poválečné produkce amerických výrobců.
Patnáct veteránů bude k vidění od 20. do 23. debna na expozici Americký veterán. Pečlivě zrestaurované vozy z klubových sbírek členů 1st Veteran US Car Club Praha nabídnou osobní seznámení s impozantními exponáty zvučných značek automobilového světa, jako jsou např.: Buick, Cadillac, Dodge, Ford, Chrysler, Oldsmobile či Pontiac.
Jedním z výrazných lákadel expozice bude například Chevrolet Corvette Stingray C2 z roku 1967. Téměř čtyřicet let starý supersportovní vůz, poháněný osmiválcovým motorem o objemu 5400 cm3 nabízel už tehdy výkon 300 koní.
Zástupcem typických “křídlatých amerik“, obrovitých vozů samý sval a chrom, bude nádherné reprezentativní kupé Cadillac De Ville z roku 1959. Vůz má osmiválcový motor o objemu 6,4 l, jehož mamutí výkon se přenáší na zadní kola za pomoci třístupňové automatické převodovky. Rozměry automobilu jsou skutečně pozoruhodné a plně odpovídají americkým představám o maximálním komfortu: dvoudveřový vůz měří na délku 5,7 metru a má mezinápravový rozvor více než 3 metry!
Foto: Zdeněk Jakl
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.