Přestože potvrdili Japonci svoji skvělou spolehlivost mezi novými vozy, u ojetin vsaďte na německé Porsche, to jsou výsledky TÜV z německých technických kontrol.
Nejméně poruchovým novým dvou až tříletým vozem byl v roce 2005 Subaru Forester, jehož následovala Toyota Yaris, Mazda Demio a Toyota Corolla. Fabie ze Škody Auto obsadila 29. příčku. Zajímavostí je skutečnost, že v kategoriích šesti až jedenáctiletých vozů bylo nejspolehlivější vždy Porsche.
Roční vyhodnocení TÜV se bere jako důležitý ukazatel, ale nejde o stoprocentní obraz skutečnosti, neboť se započítávají do statistik jen vážné technické problémy, díky kterým auta neprojdou technickou kontrolou.
Otázkou ale je, zda se o Porsche přece jen jejich majitelé, nebo spíše značkové servisy, nestarají častěji a úzkostlivěji, než o běžně používané vozy a zda mají drahé sportovní vozy najeto stejné množství kilometrů, jako auta sloužící svým uživatelům jako pracovní prostředek.
Foto: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.