Přestože potvrdili Japonci svoji skvělou spolehlivost mezi novými vozy, u ojetin vsaďte na německé Porsche, to jsou výsledky TÜV z německých technických kontrol.
Nejméně poruchovým novým dvou až tříletým vozem byl v roce 2005 Subaru Forester, jehož následovala Toyota Yaris, Mazda Demio a Toyota Corolla. Fabie ze Škody Auto obsadila 29. příčku. Zajímavostí je skutečnost, že v kategoriích šesti až jedenáctiletých vozů bylo nejspolehlivější vždy Porsche.
Roční vyhodnocení TÜV se bere jako důležitý ukazatel, ale nejde o stoprocentní obraz skutečnosti, neboť se započítávají do statistik jen vážné technické problémy, díky kterým auta neprojdou technickou kontrolou.
Otázkou ale je, zda se o Porsche přece jen jejich majitelé, nebo spíše značkové servisy, nestarají častěji a úzkostlivěji, než o běžně používané vozy a zda mají drahé sportovní vozy najeto stejné množství kilometrů, jako auta sloužící svým uživatelům jako pracovní prostředek.
Foto: Porsche
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?