Přestože potvrdili Japonci svoji skvělou spolehlivost mezi novými vozy, u ojetin vsaďte na německé Porsche, to jsou výsledky TÜV z německých technických kontrol.
Nejméně poruchovým novým dvou až tříletým vozem byl v roce 2005 Subaru Forester, jehož následovala Toyota Yaris, Mazda Demio a Toyota Corolla. Fabie ze Škody Auto obsadila 29. příčku. Zajímavostí je skutečnost, že v kategoriích šesti až jedenáctiletých vozů bylo nejspolehlivější vždy Porsche.
Roční vyhodnocení TÜV se bere jako důležitý ukazatel, ale nejde o stoprocentní obraz skutečnosti, neboť se započítávají do statistik jen vážné technické problémy, díky kterým auta neprojdou technickou kontrolou.
Otázkou ale je, zda se o Porsche přece jen jejich majitelé, nebo spíše značkové servisy, nestarají častěji a úzkostlivěji, než o běžně používané vozy a zda mají drahé sportovní vozy najeto stejné množství kilometrů, jako auta sloužící svým uživatelům jako pracovní prostředek.
Foto: Porsche
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?