Ženeva 2006; Výrobce drahých luxusních a řádně výkonných supersportů představuje na švýcarském autosalonu svůj nový model CCX.
Dvousedadlový dvoudveřový vůz s odnímatelným horním dílem střechy využívá kvůli úspoře váhy v hojném množství uhlíkových vláken. Jak už je u supersportů zvykem, jinak tomu není ani u CCX, hodně se při konstrukci dbalo o nízký aerodynamický odpor a dramatický vzhled.
Délka vozu je 4,3 m, šířka 2,0 m, výška pouhých 1,1 m a váha 1,2 tuny. Šestistupňová převodovka přenáší na zádní nápravu výkon 800 koní při 7000 otáčkách za minutu produkovaný hliníkovým motorem V8 o objemu 4700 ccm. Také točivý moment 920 Nm vysvětluje, proč má CCX 70 litrovou nádrž a jen 120 litrový zavazadelník.
Přestože Koenigsegg CCX nepředčí po výkonové stránce úřadujícího krále supersportů Bugatti Veyron, rozhodně je zajímavou alternativou. Cena bude začínat někde kolem 460 000 Euro.
Foto: Koenigsegg
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?