Ženeva 2006; Výrobce drahých luxusních a řádně výkonných supersportů představuje na švýcarském autosalonu svůj nový model CCX.
Dvousedadlový dvoudveřový vůz s odnímatelným horním dílem střechy využívá kvůli úspoře váhy v hojném množství uhlíkových vláken. Jak už je u supersportů zvykem, jinak tomu není ani u CCX, hodně se při konstrukci dbalo o nízký aerodynamický odpor a dramatický vzhled.
Délka vozu je 4,3 m, šířka 2,0 m, výška pouhých 1,1 m a váha 1,2 tuny. Šestistupňová převodovka přenáší na zádní nápravu výkon 800 koní při 7000 otáčkách za minutu produkovaný hliníkovým motorem V8 o objemu 4700 ccm. Také točivý moment 920 Nm vysvětluje, proč má CCX 70 litrovou nádrž a jen 120 litrový zavazadelník.
Přestože Koenigsegg CCX nepředčí po výkonové stránce úřadujícího krále supersportů Bugatti Veyron, rozhodně je zajímavou alternativou. Cena bude začínat někde kolem 460 000 Euro.
Foto: Koenigsegg
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.