Společnosti Mercedes – Benz se po intenzivní vývojové práci podařilo vyrobit první benzínový motor a piezoelektrickým přímým vstřikováním s řízeným rozprašováním.
Tento systém je aplikován na 3,5 litrový 6-ti válcový benzínový agregát, který dosahuje nejvyššího výkonu 215kw / 292 koní a bude použit v druhé polovině roku 2006 pro třídu CLS. Palivo je vstřikováno do sacího kanálu s plně proměnlivým časováním ventilů. Nová technologie vyniká nižší spotřebou o 10%. Pro model CLS 350 CGI to znamená snížení spotřeby na 9,1 l / 100km kombinovaně.
Při spalování dochází k podstatně vyšší výhřevností paliva a vyšší termodynamické efektivitě. Hlavní výhodou CGI motoru (stratified – charged gasoline injection) spočívá ve vrstevnatém pracovním režimu, během tohoto módu běží motor s vysokým zbytkovým vzduchem pro maximální výhřevnost paliva. Díky vícenásobnému vstřikování nedochází při zatížení motoru k velké spotřebě paliva . Během každého kompresního zdvihu a sérii vstřikování během zlomku vteřiny se zdokonalila tvorba směsi, spalování a spotřeba paliva. Zatímco dřívější vrstevnatý režim byl možný jen v nižším a částečném zatížením motoru, nová technologie dokáže operovat v tomto „slabém“ spalování i při rychlostech přes 120km/h.
První test na silnicích 1.třídy s vyšší stálou rychlostí dopadl dle očekávání, CGI motor ušetřil 1,5 litru na 100km, což představuje zlepšení až o 15% oproti předchůdci. Nová technologie se také podepsala na výkonu, který se zvýšil o 15kw / 20k a kroutící moment o 4%. Třída CSL teď zrychlí na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,7 vteřin a zastaví ho až omezovač na 250km/h.
zdroj: Daimler Chrysler
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.