Společnosti Mercedes – Benz se po intenzivní vývojové práci podařilo vyrobit první benzínový motor a piezoelektrickým přímým vstřikováním s řízeným rozprašováním.
Tento systém je aplikován na 3,5 litrový 6-ti válcový benzínový agregát, který dosahuje nejvyššího výkonu 215kw / 292 koní a bude použit v druhé polovině roku 2006 pro třídu CLS. Palivo je vstřikováno do sacího kanálu s plně proměnlivým časováním ventilů. Nová technologie vyniká nižší spotřebou o 10%. Pro model CLS 350 CGI to znamená snížení spotřeby na 9,1 l / 100km kombinovaně.
Při spalování dochází k podstatně vyšší výhřevností paliva a vyšší termodynamické efektivitě. Hlavní výhodou CGI motoru (stratified – charged gasoline injection) spočívá ve vrstevnatém pracovním režimu, během tohoto módu běží motor s vysokým zbytkovým vzduchem pro maximální výhřevnost paliva. Díky vícenásobnému vstřikování nedochází při zatížení motoru k velké spotřebě paliva . Během každého kompresního zdvihu a sérii vstřikování během zlomku vteřiny se zdokonalila tvorba směsi, spalování a spotřeba paliva. Zatímco dřívější vrstevnatý režim byl možný jen v nižším a částečném zatížením motoru, nová technologie dokáže operovat v tomto „slabém“ spalování i při rychlostech přes 120km/h.
První test na silnicích 1.třídy s vyšší stálou rychlostí dopadl dle očekávání, CGI motor ušetřil 1,5 litru na 100km, což představuje zlepšení až o 15% oproti předchůdci. Nová technologie se také podepsala na výkonu, který se zvýšil o 15kw / 20k a kroutící moment o 4%. Třída CSL teď zrychlí na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,7 vteřin a zastaví ho až omezovač na 250km/h.
zdroj: Daimler Chrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.