CGI technologie pro Mercedes- Benz CLS

Martin Kovalčík, 26. února 2006, 16:27 Google+

Společnosti Mercedes – Benz se po intenzivní vývojové práci podařilo vyrobit první benzínový motor a piezoelektrickým přímým vstřikováním s řízeným rozprašováním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CLS

CLS | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Tento systém je aplikován na 3,5 litrový 6-ti válcový benzínový agregát, který dosahuje nejvyššího výkonu 215kw / 292 koní a bude použit v druhé polovině roku 2006 pro třídu CLS. Palivo je vstřikováno do sacího kanálu s plně proměnlivým časováním ventilů. Nová technologie vyniká nižší spotřebou o 10%. Pro model CLS 350 CGI to znamená snížení spotřeby na 9,1 l / 100km kombinovaně.

Při spalování dochází k podstatně vyšší výhřevností paliva a vyšší termodynamické efektivitě. Hlavní výhodou CGI motoru (stratified – charged gasoline injection) spočívá ve vrstevnatém pracovním režimu, během tohoto módu běží motor s vysokým zbytkovým vzduchem pro maximální výhřevnost paliva. Díky vícenásobnému vstřikování nedochází při zatížení motoru k velké spotřebě paliva . Během každého kompresního zdvihu a sérii vstřikování během zlomku vteřiny se zdokonalila tvorba směsi, spalování a spotřeba paliva. Zatímco dřívější vrstevnatý režim byl možný jen v nižším a částečném zatížením motoru, nová technologie dokáže operovat v tomto „slabém“ spalování i při rychlostech přes 120km/h.

První test na silnicích 1.třídy s vyšší stálou rychlostí dopadl dle očekávání, CGI motor ušetřil 1,5 litru na 100km, což představuje zlepšení až o 15% oproti předchůdci. Nová technologie se také podepsala na výkonu, který se zvýšil o 15kw / 20k a kroutící moment o 4%. Třída CSL teď zrychlí na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,7 vteřin a zastaví ho až omezovač na 250km/h.

zdroj: Daimler Chrysler

Vytisknout

Diskuze: CGI technologie pro Mercedes- Benz CLS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Polo

Volkswagen Polo BlueMotion

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud