První veřejnou dobíječku automobilů umístěnou na stožáru pouliční lampy zprovoznily Teplárny Brno na brněnské třídě Kapitána Jaroše. Na instalaci městské teplárny spolupracovaly s další městskou firmou, Technickými sítěmi Brno. Dobíječka je určená pro dobíjení automobilů přes noc, po dobu dobíjení nemusí elektromobil platit za parkování. Zprávu přinesla ČTK.
"Použitá technologie, kterou na vybraných lokalitách plánujeme využít i do budoucna, umožňuje skvěle skloubit využití stávající infrastruktury s minimalistickým řešením dobíjecích stanic. Hlavní výhoda spočívá v tom, že není nutné do prostoru umísťovat nový objekt, a tudíž další překážku," uvedl generální ředitel Tepláren Brno Petr Fajmon.
Stanice má dobíjecí výkon až 22 kW a je určená pro dobíjení jednoho automobilu. Využít ji mohou registrovaní zákazníci brněnských tepláren přes čip nebo mobilní aplikaci, ostatní mohou zaplatit za dobíjení přes QR kód.
Náklady na zřízení takovéto dobíjecí stanice jsou nižší než u běžných sloupkových stanic, umístění stanice přímo na veřejnou lampu není možné všude. Technické sítě Brno hledají další vhodná místa.
"Chceme po domluvě s Teplárnami Brno do budoucna už při plánované obnově veřejného osvětlení instalovat potřebné chráničky pro případná další připojení nebo rovnou předchystat samotné kabely, aby pak bylo snadné doplnit i k dalším vhodným stožárům dobíjecí stanice," uvedl provozně-technický ředitel Technických sítí Brno Josef Šaroun. Zřízení dobíjecí stanice by se tak obešlo bez dalších výkopů.
Teplárny Brno budují dobíjecí stanice už třetí rok, aktuálně jich v Brně mají přibližně 60, ještě letos přibyde dalších 20. Do konce roku 2030, kdy by v Brně mělo podle odhadů jezdit asi 20.000 elektromobilů, plánují teplárny po Brně vybudovat 500 dobíjecích stanic, většina z nich má být určená pro dobíjení dvou automobilů zároveň.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?