První veřejnou dobíječku automobilů umístěnou na stožáru pouliční lampy zprovoznily Teplárny Brno na brněnské třídě Kapitána Jaroše. Na instalaci městské teplárny spolupracovaly s další městskou firmou, Technickými sítěmi Brno. Dobíječka je určená pro dobíjení automobilů přes noc, po dobu dobíjení nemusí elektromobil platit za parkování. Zprávu přinesla ČTK.
"Použitá technologie, kterou na vybraných lokalitách plánujeme využít i do budoucna, umožňuje skvěle skloubit využití stávající infrastruktury s minimalistickým řešením dobíjecích stanic. Hlavní výhoda spočívá v tom, že není nutné do prostoru umísťovat nový objekt, a tudíž další překážku," uvedl generální ředitel Tepláren Brno Petr Fajmon.
Stanice má dobíjecí výkon až 22 kW a je určená pro dobíjení jednoho automobilu. Využít ji mohou registrovaní zákazníci brněnských tepláren přes čip nebo mobilní aplikaci, ostatní mohou zaplatit za dobíjení přes QR kód.
Náklady na zřízení takovéto dobíjecí stanice jsou nižší než u běžných sloupkových stanic, umístění stanice přímo na veřejnou lampu není možné všude. Technické sítě Brno hledají další vhodná místa.
"Chceme po domluvě s Teplárnami Brno do budoucna už při plánované obnově veřejného osvětlení instalovat potřebné chráničky pro případná další připojení nebo rovnou předchystat samotné kabely, aby pak bylo snadné doplnit i k dalším vhodným stožárům dobíjecí stanice," uvedl provozně-technický ředitel Technických sítí Brno Josef Šaroun. Zřízení dobíjecí stanice by se tak obešlo bez dalších výkopů.
Teplárny Brno budují dobíjecí stanice už třetí rok, aktuálně jich v Brně mají přibližně 60, ještě letos přibyde dalších 20. Do konce roku 2030, kdy by v Brně mělo podle odhadů jezdit asi 20.000 elektromobilů, plánují teplárny po Brně vybudovat 500 dobíjecích stanic, většina z nich má být určená pro dobíjení dvou automobilů zároveň.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.