Největší ruská automobilka AvtoVAZ požádala regionální vězeňskou službu, aby jí pomohla vyřešit nedostatek pracovních sil pomocí lidí odsouzených k nuceným pracím, protože se snaží splnit své výrobní cíle. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na prohlášení vězeňské služby.
Míra nezaměstnanosti v Rusku v dubnu klesla na rekordní minimum 3,3 procenta. To poukazuje na nedostatek pracovních sil, který brzdí hospodářský růst.
Společnost AvtoVAZ se ke zprávě odmítla vyjádřit. Samarská regionální pobočka federální vězeňské služby FSIN uvedla, že se setkala s představiteli firmy AvtoVAZ, která chce od září zvýšit objem výroby o 28 procent a od ledna o 40 procent. FSIN však neupřesnila, z jakého údaje vychází cíl růstu výroby AvtoVAZu. Továrny v celém Rusku loni celkem vyrobily pouze 450.000 automobilů, což byl nejhorší výsledek od rozpadu Sovětského svazu.
AvtoVAZ vyrábí vozy značky Lada. V Samarské oblasti má závod ve městě Togliatti. Letos se firma již potýkala s nedostatkem součástek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?