Největší ruská automobilka AvtoVAZ požádala regionální vězeňskou službu, aby jí pomohla vyřešit nedostatek pracovních sil pomocí lidí odsouzených k nuceným pracím, protože se snaží splnit své výrobní cíle. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na prohlášení vězeňské služby.
Míra nezaměstnanosti v Rusku v dubnu klesla na rekordní minimum 3,3 procenta. To poukazuje na nedostatek pracovních sil, který brzdí hospodářský růst.
Společnost AvtoVAZ se ke zprávě odmítla vyjádřit. Samarská regionální pobočka federální vězeňské služby FSIN uvedla, že se setkala s představiteli firmy AvtoVAZ, která chce od září zvýšit objem výroby o 28 procent a od ledna o 40 procent. FSIN však neupřesnila, z jakého údaje vychází cíl růstu výroby AvtoVAZu. Továrny v celém Rusku loni celkem vyrobily pouze 450.000 automobilů, což byl nejhorší výsledek od rozpadu Sovětského svazu.
AvtoVAZ vyrábí vozy značky Lada. V Samarské oblasti má závod ve městě Togliatti. Letos se firma již potýkala s nedostatkem součástek.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?