Rolls-Royce v roce 2022 dosáhl svého historicky nejvyššího prodeje, když zákazníkům v přibližně 50 zemích světa dodal celkem 6 021 vozů, což je o 8 % více než v roce 2021. Je to poprvé ve 118leté historii společnosti, kdy její odbyt během 12 měsíců přesáhl 6 000 vozů.
Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars sdělil: „Rok 2022 byl pro Rolls-Royce Motor Cars vpravdě historickým. Nejen, že jsme odhalili Rolls-Royce Spectre, vůbec první plně elektrický sériový model naší značky, ale byl to také první rok, kdy jsme během 12 měsíců dodali více než 6 000 vozů, přičemž silná poptávka byla po celém našem produktovém portfoliu. Ale pro nás, jakožto výrobce luxusního zboží, nejsou prodejní čísla jediným měřítkem úspěchu: nejsme a nikdy nebudeme velkovýrobcem. Zakázkový program Bespoke, který neodmyslitelně patří k vozům Rolls-Royce, byl loni rovněž na rekordní úrovni. Požadavky našich zákazníků byly stále nápaditější a technicky náročnější – což je výzva, kterou s nadšením přijímáme.”
Výše prodejů však není pro luxusní britskou značku primárním měřítkem jejího úspěchu. Rolls-Royce, to je i unikátní program zakázkových úprav Bespoke, který se loni těšil většímu zájmu klientů, než tomu bylo dosud. Téměř nekonečné možnosti personalizace na míru vedly k tomu, že zákazníci byli ochotni za svůj jedinečný Rolls-Royce zaplatit v průměru kolem půl milionu eur.Kromě několika výjimečných individuálních zakázkových kreací a sběratelských vozů odhalila značka Rolls-Royce další kapitolu zakázkového modelu Boat Tail – jednu z pouhých tří, které byly a budou vyrobeny. Zakázkové oddělení Coachbuild představuje vrchol řemeslného umu značky a je klíčovým prvkem v její dlouhodobé strategii; další projekty jsou již ve vývoji.
V roce 2022 Rolls-Royce dosáhl růstu prodeje v téměř všech regionech, zvláště silný meziroční odbyt byl zaznamenán na Blízkém východě, v Asii a Tichomoří, v USA a v Evropě. Blízký východ je předním regionem značky pro „High Bespoke“ – zvláště rozsáhlou a individuální personalizaci na míru. V roce 2022 proto Rolls-Royce otevřel soukromou kancelář v Dubaji, která je určena pouze pro pozvané. Jedná se o první podobnou pobočku mimo Goodwood, která přináší atmosféru sídla značky Rolls-Royce blíže k místním klientům. Další soukromé kanceláře budou v příštích měsících a letech představeny po celém světě.Největším celkovým trhem značky se loni opět staly Spojené státy americké, a to zásluhou nové generace mladších amerických podnikatelů a úspěšných investorů, které značka Rolls-Royce přilákala vůbec poprvé.Prodejní region Velké Číny, který je pro Rolls-Royce strategicky důležitý, byl i vloni druhým nejúspěšnějším regionem značky, přičemž loňský odbyt se i přes přetrvávající problémy v této části světa vyrovnaly těm rekordním z roku 2021.Prodej vozů značky Rolls-Royce v Evropě dosáhl v roce 2022 nové úrovně, a to navzdory vážným geopolitickým výzvám, které tento region ovlivňují. Bylo tomu tak zásluhou rekordních prodejů na několika trzích včetně Spojeného království a Německa.
Po říjnové triumfální premiéře překonaly předobjednávky na Rolls-Royce Spectre, první ultra-luxusní elektrické super kupé na světě, nejambicióznější očekávání společnosti. První dodávky zákazníkům proběhnou ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023. Jedná se o první krok značky ve snaze zajistit do konce roku 2030 elektrifikaci celého portfolia svých modelů.
Poptávka po všech současných modelech Rolls-Royce zůstává výjimečně silná, přičemž předběžné objednávky jsou zajištěny po značnou část roku 2023.
Tento svůj historický úspěch oznamuje značka Rolls-Royce v lednu 2023, tedy právě v době, kdy si připomíná 20. výročí oficiálního otevření svého moderního závodu v Goodwoodu. S více než 150 novými pracovními místy vytvořenými během roku 2022 je zde nyní zaměstnáno přes 2 500 lidí zastupujících více než 50 národností. Rolls-Royce také každoročně podporuje více než 100 učňů a frekventantů a srovnatelný počet stážistů.
„Uspěli jsme, protože nasloucháme zákazníkům a naše produkty neustále vyvíjíme v souladu s jejich vkusem a požadavky, vědomě omlazujeme naši značku a zároveň si zachováváme naši vrozenou exkluzivitu a vzácnost. Pokud se jedná o technologii, kvalitu a luxus, Rolls-Royce, stejně jako po celou svoji historii, nestále usiluje o to, být tím nejlepším z nejlepších,” dodal Torsten Müller-Ötvös.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.