Na letní pneumatiky zatím přezulo jen 21 procent řidičů a dalších devět procent využívá celoroční pneu. Přesto jde o vyšší číslo než v minulém roce, kdy kvůli uzavřeným okresům přezul na letní pneumatiky jen každý desátý řidič, na celoročních pak jezdila čtyři procenta motoristů. Vyplývá to podle ČTK z aktuálního průzkumu serveru Pneumatiky.cz.
Podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera část řidičů stále váhá s přezutím kvůli chladnějšímu počasí na začátku dubna. “Po teplém březnu se na začátku dubna výrazně ochladilo, v některých částech republiky dokonce sněžilo. Část řidičů si proto přezouvání odložila, což bylo správné rozhodnutí, protože při teplotách pod sedm stupňů Celsia mají zimní pneumatiky lepší vlastnosti než ty letní," dodal. Povinnost mít přezuto na zimní při zhoršených povětrnostních podmínkách skončila na konci března.
V polovině dubna však začínají teploty znovu stoupat a zimní pneumatiky rychle ztrácí přilnavost, čímž se prodlužuje jejich brzdná dráha. Jejich směs také měkne, takže se rychleji sjíždí. “Jelikož zimní pneumatiky musí mít v zimě hloubku vzorku alespoň čtyři milimetry, včasným přezutím na letní pneu řidiči výrazně šetří jejich životnost. Je navíc pravděpodobné, že na podzim porostou ceny zimních pneumatik podobně, jako můžeme v současnosti pozorovat u letních,” dodal Schwangmaier.
Řidiči letos zaplatí za sadu letních či celoročních pneu v průměru 7908 Kč, tedy o 748 Kč více než loni. Podle průzkumu pocítila při nákupu více než polovina řidičů zdražení svého rozměru a 80 procent tento rok očekává ještě další vlnu zdražování pneumatik.
Na podzim se budou podle Schwangmaiera pravděpodobně zvyšovat ceny kvůli nedostatku sazí v minulosti dovážených mimo jiné z Ruska a Ukrajiny a zvyšujícím se cenám energií a dalších výrobních surovin. Najdou se však podle něho i značky, pro které byl ruský, běloruský a ukrajinský trh důležitý z hlediska exportu. Tito výrobci by tak mohli ušetřit část materiálů, které plánovali využít na výrobu produktů určených pro Rusko, a mohou je místo toho využít na výrobu produktů pro evropský trh. Tyto pneu však zvládnou pokrýt jen velmi malou část evropské poptávky, dodal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?