Na letní pneumatiky zatím přezulo jen 21 procent řidičů a dalších devět procent využívá celoroční pneu. Přesto jde o vyšší číslo než v minulém roce, kdy kvůli uzavřeným okresům přezul na letní pneumatiky jen každý desátý řidič, na celoročních pak jezdila čtyři procenta motoristů. Vyplývá to podle ČTK z aktuálního průzkumu serveru Pneumatiky.cz.
Podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera část řidičů stále váhá s přezutím kvůli chladnějšímu počasí na začátku dubna. “Po teplém březnu se na začátku dubna výrazně ochladilo, v některých částech republiky dokonce sněžilo. Část řidičů si proto přezouvání odložila, což bylo správné rozhodnutí, protože při teplotách pod sedm stupňů Celsia mají zimní pneumatiky lepší vlastnosti než ty letní," dodal. Povinnost mít přezuto na zimní při zhoršených povětrnostních podmínkách skončila na konci března.
V polovině dubna však začínají teploty znovu stoupat a zimní pneumatiky rychle ztrácí přilnavost, čímž se prodlužuje jejich brzdná dráha. Jejich směs také měkne, takže se rychleji sjíždí. “Jelikož zimní pneumatiky musí mít v zimě hloubku vzorku alespoň čtyři milimetry, včasným přezutím na letní pneu řidiči výrazně šetří jejich životnost. Je navíc pravděpodobné, že na podzim porostou ceny zimních pneumatik podobně, jako můžeme v současnosti pozorovat u letních,” dodal Schwangmaier.
Řidiči letos zaplatí za sadu letních či celoročních pneu v průměru 7908 Kč, tedy o 748 Kč více než loni. Podle průzkumu pocítila při nákupu více než polovina řidičů zdražení svého rozměru a 80 procent tento rok očekává ještě další vlnu zdražování pneumatik.
Na podzim se budou podle Schwangmaiera pravděpodobně zvyšovat ceny kvůli nedostatku sazí v minulosti dovážených mimo jiné z Ruska a Ukrajiny a zvyšujícím se cenám energií a dalších výrobních surovin. Najdou se však podle něho i značky, pro které byl ruský, běloruský a ukrajinský trh důležitý z hlediska exportu. Tito výrobci by tak mohli ušetřit část materiálů, které plánovali využít na výrobu produktů určených pro Rusko, a mohou je místo toho využít na výrobu produktů pro evropský trh. Tyto pneu však zvládnou pokrýt jen velmi malou část evropské poptávky, dodal.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?