Na letní pneumatiky zatím přezulo jen 21 procent řidičů a dalších devět procent využívá celoroční pneu. Přesto jde o vyšší číslo než v minulém roce, kdy kvůli uzavřeným okresům přezul na letní pneumatiky jen každý desátý řidič, na celoročních pak jezdila čtyři procenta motoristů. Vyplývá to podle ČTK z aktuálního průzkumu serveru Pneumatiky.cz.
Podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera část řidičů stále váhá s přezutím kvůli chladnějšímu počasí na začátku dubna. “Po teplém březnu se na začátku dubna výrazně ochladilo, v některých částech republiky dokonce sněžilo. Část řidičů si proto přezouvání odložila, což bylo správné rozhodnutí, protože při teplotách pod sedm stupňů Celsia mají zimní pneumatiky lepší vlastnosti než ty letní," dodal. Povinnost mít přezuto na zimní při zhoršených povětrnostních podmínkách skončila na konci března.
V polovině dubna však začínají teploty znovu stoupat a zimní pneumatiky rychle ztrácí přilnavost, čímž se prodlužuje jejich brzdná dráha. Jejich směs také měkne, takže se rychleji sjíždí. “Jelikož zimní pneumatiky musí mít v zimě hloubku vzorku alespoň čtyři milimetry, včasným přezutím na letní pneu řidiči výrazně šetří jejich životnost. Je navíc pravděpodobné, že na podzim porostou ceny zimních pneumatik podobně, jako můžeme v současnosti pozorovat u letních,” dodal Schwangmaier.
Řidiči letos zaplatí za sadu letních či celoročních pneu v průměru 7908 Kč, tedy o 748 Kč více než loni. Podle průzkumu pocítila při nákupu více než polovina řidičů zdražení svého rozměru a 80 procent tento rok očekává ještě další vlnu zdražování pneumatik.
Na podzim se budou podle Schwangmaiera pravděpodobně zvyšovat ceny kvůli nedostatku sazí v minulosti dovážených mimo jiné z Ruska a Ukrajiny a zvyšujícím se cenám energií a dalších výrobních surovin. Najdou se však podle něho i značky, pro které byl ruský, běloruský a ukrajinský trh důležitý z hlediska exportu. Tito výrobci by tak mohli ušetřit část materiálů, které plánovali využít na výrobu produktů určených pro Rusko, a mohou je místo toho využít na výrobu produktů pro evropský trh. Tyto pneu však zvládnou pokrýt jen velmi malou část evropské poptávky, dodal.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.