Na letní pneumatiky zatím přezulo jen 21 procent řidičů a dalších devět procent využívá celoroční pneu. Přesto jde o vyšší číslo než v minulém roce, kdy kvůli uzavřeným okresům přezul na letní pneumatiky jen každý desátý řidič, na celoročních pak jezdila čtyři procenta motoristů. Vyplývá to podle ČTK z aktuálního průzkumu serveru Pneumatiky.cz.
Podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera část řidičů stále váhá s přezutím kvůli chladnějšímu počasí na začátku dubna. “Po teplém březnu se na začátku dubna výrazně ochladilo, v některých částech republiky dokonce sněžilo. Část řidičů si proto přezouvání odložila, což bylo správné rozhodnutí, protože při teplotách pod sedm stupňů Celsia mají zimní pneumatiky lepší vlastnosti než ty letní," dodal. Povinnost mít přezuto na zimní při zhoršených povětrnostních podmínkách skončila na konci března.
V polovině dubna však začínají teploty znovu stoupat a zimní pneumatiky rychle ztrácí přilnavost, čímž se prodlužuje jejich brzdná dráha. Jejich směs také měkne, takže se rychleji sjíždí. “Jelikož zimní pneumatiky musí mít v zimě hloubku vzorku alespoň čtyři milimetry, včasným přezutím na letní pneu řidiči výrazně šetří jejich životnost. Je navíc pravděpodobné, že na podzim porostou ceny zimních pneumatik podobně, jako můžeme v současnosti pozorovat u letních,” dodal Schwangmaier.
Řidiči letos zaplatí za sadu letních či celoročních pneu v průměru 7908 Kč, tedy o 748 Kč více než loni. Podle průzkumu pocítila při nákupu více než polovina řidičů zdražení svého rozměru a 80 procent tento rok očekává ještě další vlnu zdražování pneumatik.
Na podzim se budou podle Schwangmaiera pravděpodobně zvyšovat ceny kvůli nedostatku sazí v minulosti dovážených mimo jiné z Ruska a Ukrajiny a zvyšujícím se cenám energií a dalších výrobních surovin. Najdou se však podle něho i značky, pro které byl ruský, běloruský a ukrajinský trh důležitý z hlediska exportu. Tito výrobci by tak mohli ušetřit část materiálů, které plánovali využít na výrobu produktů určených pro Rusko, a mohou je místo toho využít na výrobu produktů pro evropský trh. Tyto pneu však zvládnou pokrýt jen velmi malou část evropské poptávky, dodal.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.