Automobilka Škoda Auto má nyní podle sdělení ČTK na odstavných plochách kolem 20.000 nedodělaných vozů. Maximum je stanoveno na 40.000 vozů. Současná situace je podstatně lepší než v loňském roce, když bylo nedokončených skoro 50.000 aut kvůli nedostatku čipů. Nekompletní jsou vozy Octavia, kterým chybí dveřní výplně. Informoval o tom ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Situace podle Škody není dobrá. "Poslední týdny se nevyráběly vozy Enyaq a vůz Octavia sjížděl nekompletní bez výplní dveří z Grupo Antolin. Celkem závody Mladá Boleslav a Kvasiny produkují zhruba 2300 vozů, dříve přitom nebyl problém vyrábět přes 4000 vozů," informoval podle týdeníku místopředseda Odborů KOVO Josef Zmrhal.
Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík uvedl, že podle nejnovějších informací není v plánu žádná hromadná odstávka výroby. Podařilo se podle něj zajistit dodávky čipů. Výrobu částečně obnovila také společnost Grupo Antolin, která opět začne dodávat dveřní výplně pro octavii. Člen představenstva Škody Auto pro nákup Karsten Schnake tento týden uvedl, že výrobu obnovil také ukrajinský dodavatel kabelových svazků, obnoví se také výroba modelu Enyaq.
V příštím týdnu ale navzdory výše uvedenému přesto zruší Škoda podle odborů řadu směn v některých provozech, některé směny budou v omezeném režimu. S nutným rušením směn se Škoda potýká pravidelně již delší dobu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?