Automobilka Škoda Auto má nyní podle sdělení ČTK na odstavných plochách kolem 20.000 nedodělaných vozů. Maximum je stanoveno na 40.000 vozů. Současná situace je podstatně lepší než v loňském roce, když bylo nedokončených skoro 50.000 aut kvůli nedostatku čipů. Nekompletní jsou vozy Octavia, kterým chybí dveřní výplně. Informoval o tom ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Situace podle Škody není dobrá. "Poslední týdny se nevyráběly vozy Enyaq a vůz Octavia sjížděl nekompletní bez výplní dveří z Grupo Antolin. Celkem závody Mladá Boleslav a Kvasiny produkují zhruba 2300 vozů, dříve přitom nebyl problém vyrábět přes 4000 vozů," informoval podle týdeníku místopředseda Odborů KOVO Josef Zmrhal.
Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík uvedl, že podle nejnovějších informací není v plánu žádná hromadná odstávka výroby. Podařilo se podle něj zajistit dodávky čipů. Výrobu částečně obnovila také společnost Grupo Antolin, která opět začne dodávat dveřní výplně pro octavii. Člen představenstva Škody Auto pro nákup Karsten Schnake tento týden uvedl, že výrobu obnovil také ukrajinský dodavatel kabelových svazků, obnoví se také výroba modelu Enyaq.
V příštím týdnu ale navzdory výše uvedenému přesto zruší Škoda podle odborů řadu směn v některých provozech, některé směny budou v omezeném režimu. S nutným rušením směn se Škoda potýká pravidelně již delší dobu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.