Automobilka Škoda Auto má nyní podle sdělení ČTK na odstavných plochách kolem 20.000 nedodělaných vozů. Maximum je stanoveno na 40.000 vozů. Současná situace je podstatně lepší než v loňském roce, když bylo nedokončených skoro 50.000 aut kvůli nedostatku čipů. Nekompletní jsou vozy Octavia, kterým chybí dveřní výplně. Informoval o tom ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Situace podle Škody není dobrá. "Poslední týdny se nevyráběly vozy Enyaq a vůz Octavia sjížděl nekompletní bez výplní dveří z Grupo Antolin. Celkem závody Mladá Boleslav a Kvasiny produkují zhruba 2300 vozů, dříve přitom nebyl problém vyrábět přes 4000 vozů," informoval podle týdeníku místopředseda Odborů KOVO Josef Zmrhal.
Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík uvedl, že podle nejnovějších informací není v plánu žádná hromadná odstávka výroby. Podařilo se podle něj zajistit dodávky čipů. Výrobu částečně obnovila také společnost Grupo Antolin, která opět začne dodávat dveřní výplně pro octavii. Člen představenstva Škody Auto pro nákup Karsten Schnake tento týden uvedl, že výrobu obnovil také ukrajinský dodavatel kabelových svazků, obnoví se také výroba modelu Enyaq.
V příštím týdnu ale navzdory výše uvedenému přesto zruší Škoda podle odborů řadu směn v některých provozech, některé směny budou v omezeném režimu. S nutným rušením směn se Škoda potýká pravidelně již delší dobu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?