Aukční dům Bonhams milovníkům terénních vozů i světa filmu nabízí výjimečnou hračku. V dražbě se prodává Toyota Land Cruiser FJ40, kterou vlastní Tom Hanks. Držitel dvou Oscarů ozdobil interiér auta svým podpisem.
Toyota Land Cruiser ze série 40 byl uveden na trh v roce 1960 a během 26 let se vyrobilo více než milion těchto vozů. Auto Toma Hankse pochází z roku 1980, má zelenou barvu a bílou střechu, na které je namontovaný kovový střešní box. Celek doplňují chromované hliníkové disky. Auto vypadá, jako by právě opustilo bránu továrny. Herec z oscarových snímků Forrest Gump nebo Philadelphia automobil zásadně upravil pro svoje potřeby a podmínky panující v Kalifornii, kde vůz používal.
Land Cruiser Toma Hankse má pod kapotou motor V6 o objemu 4,3 litru od GM a s výkonem 180 koní, což ještě předčí tovární jednotky. Navíc je tu pětirychlostní manuální převodovka GM. Pohon se přenáší na všechna čtyři kola, přičemž terénní schopnosti Toyoty ještě umocňuje použití tlumičů od Old Man Emu.
Změnou pod rukama Toma Hankse prošel i interiér. Herec se rozhodl nechat do první řady instalovat elektricky ovládaná černá kožená sedadla s integrovanými opěrkami hlavy z Porsche, vzadu zůstaly skládací sedačky z Toyoty. Nový majitel si však bude moci zpátky namontovat originální přední sedadla, protože se prodávají společně s autem. Land Cruiser má kazetový přehrávač s rádiem Sony a navíc reproduktory vzadu, výbavu doplňuje klimatizace. V Kalifornii se ostatně bez ní prakticky nedá vyjet na silnici.
Automobil byl uveden do provozu právě v Kalifornii, což znamená, že splňuje přísné technické a ekologické normy. Aukční dům Bonhams uvádí, že interiér vozu nese pouze mírné známky opotřebení a přiznává, že Hanks používal Land Cruiser k terénní jízdě a je to na něm znát. „Tohle FJ ocení skutečný milovník tohoto modelu, který chce bez nehody brázdit silnice a vyrazit i do terénu. Atraktivitu vozu zvyšuje fakt, že patřil Tomu Hanksovi,“ uvádí aukční dům.
Okolnost, že auto patřilo Tomu Hanksovi, dokládá i drobný detail v interiéru. Na kovovou informační tabulku před spolujezdcem informující o fungování rychlostní skříně umístil herec svůj podpis. Bonhams ohodnotil automobil na 1 600 000 až 2 700 000 Kč. Kam se ale cena skutečně vyšplhá, se uvidí až při samotné aukci 13. srpna.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?