Analytický tým Picodi.com zveřejnil report týkající se nejpopulárnějších automobilových značek v Evropě. Srovnal celkový počet online vyhledávání více než 60 značek aut. Do seznamu zařadil jak prémiové značky, tak i ty cenově dostupnější.
Nejvíce se daří automobilce BMW. Tato německá značka předčila soupeře až v 15 zemích, od Velké Británie přes Německo, Rakousko, Maďarsko až po většinu zemí Balkánského poloostrova (Srbsko, Černá Hora, Makedonie a další). Podrobněji ZDE
Druhé místo v tomto žebříčku náleží značce Mercedes-Benz, která dosáhla vrcholu popularity v desíti zemích. Největší nadšence této automobilky najdete např. v Rusku, Ázerbájdžánu, Arménii, Albánii, ale také v některých zemích západní Evropy (Portugalsko, Lucembursko, Belgie).
Značku Toyota si zvolily státy: Bulharsko, Litva, Lotyšsko, Polsko a Řecko.
Je zajímavé, že jihokorejskou značku Hyundai si v Evropě oblíbili zejména Češi, Slováci a obyvatelé Islandu. Je to zřejmě tím, že u nás a na Slovensku sídlí továrny, které vyrábějí tyto auta.
Těsně pod pódiem skončili současně Volkswagen a Tesla. Zatímco americká automobilka elektrických vozidel vládne v Irsku, Lichtenštejnsku, Norsku a Švýcarsku, německá vozidla si oblíbili zejména Španělé, Italové a obyvatelé východní Evropy (Bělorusko a Ukrajina).
Seznam uzavírají dvě francouzské značky: Peugeot a Renault a švýcarské Volvo. K milovníkům vozů Peugeot patří Dánové a Francouzi. V Turecku jsou nejpopulárnější vozidla Renault a ve Švédsku – Volvo.
Statistiky vznikly na základě porovnání celkového počtu online vyhledávání 64 automobilových značek za poslední čtyři roky. Průzkum využil také archivní údaje od Google Keyword Planner.
Údaje pro Andorru, Maltu, Monako, San Marino a Vatikán nejsou k dispozici.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?