Nejoblíbenější značky aut v evropských státech

AutoRoad.cz / Pavel Stavebník, 20. května 2021, 01:20 Google+

Analytický tým Picodi.com zveřejnil report týkající se nejpopulárnějších automobilových značek v Evropě. Srovnal celkový počet online vyhledávání více než 60 značek aut. Do seznamu zařadil jak prémiové značky, tak i ty cenově dostupnější.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.05. 09:14) Napište svůj názor
Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Sdílejte článek

Nejvíce se daří automobilce BMW. Tato německá značka předčila soupeře až v 15 zemích, od Velké Británie přes Německo, Rakousko, Maďarsko až po většinu zemí Balkánského poloostrova (Srbsko, Černá Hora, Makedonie a další). Podrobněji ZDE

Druhé místo v tomto žebříčku náleží značce Mercedes-Benz, která dosáhla vrcholu popularity v desíti zemích. Největší nadšence této automobilky najdete např. v Rusku, Ázerbájdžánu, Arménii, Albánii, ale také v některých zemích západní Evropy (Portugalsko, Lucembursko, Belgie).

img-responsive

Mercedes benz C W206 | foto: autoblog.nl

Značku Toyota si zvolily státy: Bulharsko, Litva, Lotyšsko, Polsko a Řecko.

Je zajímavé, že jihokorejskou značku Hyundai si v Evropě oblíbili zejména Češi, Slováci a obyvatelé Islandu. Je to zřejmě tím, že u nás a na Slovensku sídlí továrny, které vyrábějí tyto auta.

Těsně pod pódiem skončili současně Volkswagen a Tesla. Zatímco americká automobilka elektrických vozidel vládne v Irsku, Lichtenštejnsku, Norsku a Švýcarsku, německá vozidla si oblíbili zejména Španělé, Italové a obyvatelé východní Evropy (Bělorusko a Ukrajina).

Seznam uzavírají dvě francouzské značky: Peugeot a Renault a švýcarské Volvo. K milovníkům vozů Peugeot patří Dánové a Francouzi. V Turecku jsou nejpopulárnější vozidla Renault a ve Švédsku – Volvo.

Statistiky vznikly na základě porovnání celkového počtu online vyhledávání 64 automobilových značek za poslední čtyři roky. Průzkum využil také archivní údaje od Google Keyword Planner.

Údaje pro Andorru, Maltu, Monako, San Marino a Vatikán nejsou k dispozici.

Vytisknout

Diskuze: Nejoblíbenější značky aut v evropských státech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.05.2021 09:14 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Mění Češi názor na auta s elektrickým pohonem?

Toyota

Biomasu k výrobě paliva zvažují japonské automobilky

Lamborghini Huracán Sterrato

Lamborghini Huracán Sterrato, pojem SUV dosáhl nové dimenze

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Lidé začínají šetřit, autobazary zlevňovat

Závod Škoda Auto, Kaluga (Rusko)

Ruská média: Volkswagen zvažuje prodej závodu v Kaluze

Xbus camper

Nový obytný vůz na bázi modelu Xbus od společnosti Electric Brands

Ferrari F40

Jak jezdí legendární české Ferrari F40? Podívejte se na rozhovor s majitelem

reklama

Doporučujeme

BMW 4

Test: Ojeté BMW 420d F32 – Na první pohled dravec, na ten druhý spořivec

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

  2. Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

  3. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  4. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  5. TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud