Analytický tým Picodi.com zveřejnil report týkající se nejpopulárnějších automobilových značek v Evropě. Srovnal celkový počet online vyhledávání více než 60 značek aut. Do seznamu zařadil jak prémiové značky, tak i ty cenově dostupnější.
Nejvíce se daří automobilce BMW. Tato německá značka předčila soupeře až v 15 zemích, od Velké Británie přes Německo, Rakousko, Maďarsko až po většinu zemí Balkánského poloostrova (Srbsko, Černá Hora, Makedonie a další). Podrobněji ZDE
Druhé místo v tomto žebříčku náleží značce Mercedes-Benz, která dosáhla vrcholu popularity v desíti zemích. Největší nadšence této automobilky najdete např. v Rusku, Ázerbájdžánu, Arménii, Albánii, ale také v některých zemích západní Evropy (Portugalsko, Lucembursko, Belgie).
Značku Toyota si zvolily státy: Bulharsko, Litva, Lotyšsko, Polsko a Řecko.
Je zajímavé, že jihokorejskou značku Hyundai si v Evropě oblíbili zejména Češi, Slováci a obyvatelé Islandu. Je to zřejmě tím, že u nás a na Slovensku sídlí továrny, které vyrábějí tyto auta.
Těsně pod pódiem skončili současně Volkswagen a Tesla. Zatímco americká automobilka elektrických vozidel vládne v Irsku, Lichtenštejnsku, Norsku a Švýcarsku, německá vozidla si oblíbili zejména Španělé, Italové a obyvatelé východní Evropy (Bělorusko a Ukrajina).
Seznam uzavírají dvě francouzské značky: Peugeot a Renault a švýcarské Volvo. K milovníkům vozů Peugeot patří Dánové a Francouzi. V Turecku jsou nejpopulárnější vozidla Renault a ve Švédsku – Volvo.
Statistiky vznikly na základě porovnání celkového počtu online vyhledávání 64 automobilových značek za poslední čtyři roky. Průzkum využil také archivní údaje od Google Keyword Planner.
Údaje pro Andorru, Maltu, Monako, San Marino a Vatikán nejsou k dispozici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.