Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

AutoRoad.cz, 25. února 2021, 00:14 Google+

Maximální dojezd nového vozu ŠKODA ENYAQ iV činí více než 520 km*, přičemž SUV těží z vynikající aerodynamiky. Díky svému aerodynamickému tvaru karoserie dosahuje první čistě elektrický model značky ŠKODA vynikající hodnoty součinitele odporu vzduchu cx od 0,257.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Kromě karoserie, která byla v kompletně aerodynamicky optimalizována, přispívá k této výborné hodnotě také řada chytrých prvků: speciální aerodynamická kola, aktivní rolo chlazení v centrálním přívodu vzduchu na přídi vozu a rovněž speciálně tvarovaná vnější zpětná zrcátka, která nejsou umístěna v okenním trojúhelníku A-sloupku, ale na přední části dveří.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Karoserie je navržena tak, aby byla jak emocionální, tak aerodynamická. V kombinaci s účinným elektromotorem o výkonu 150 kW urazí ENYAQ iV 80 v režimu WLTP s plně nabitou baterií více než 520 kilometrů*.

img-responsive

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV | foto: Škoda Auto

Aktivní chladicí rolo řídí podle potřeby přívod vzduchu
V přední části vozu ENYAQ iV se v centrálním přívodu vzduchu nachází nastavitelné chladicí rolo. V závislosti na potřebě vzduchu pro chlazení elektrického pohonu, lithium-iontové baterie a klimatizace, otevře elektronika chladicí rolo vždy pouze tak, na kolik je to nutné. Pokud je rolo úplně zavřené, dochází k výraznému zlepšení aerodynamiky vozu a k prodloužení dojezdu až o sedm kilometrů. Důmyslný tvar spodní části předního nárazníku a unikátně tvarované spoilery před předními koly směrují vzduch pod vozidlo, kde proudí podél podvozku a baterie. Společně se vzduchovými clonami Air Curtains, umístěnými v předním nárazníku pro další zrychlení vzduchu, optimalizují tyto prvky proudění vzduchu současně kolem podběhů kol směrem k zadní části automobilu. Protože jen samotná kola tvoří přibližně 25 % odporu vzduchu, jsou pro model ENYAQ iV k dispozici aerodynamická kola z lehké slitiny, jež snižují vzduchové turbulence.

img-responsive

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV | foto: Škoda Auto

Vnější zpětná zrcátka, střešní spoiler a difuzor na zadním nárazníku minimalizují odpor vzduchu za vozem
K dosažení nízkého součinitele odporu vzduchu výrazně přispívá také snížení turbulencí za vozidlem. Protažený profil střechy a střešní spoiler s integrovanými finlety po stranách zvyšují přítlak vozu a společně s odtrhovými hranami zadního nárazníku zajišťují hladké proudění vzduchu kolem karoserie. Ke snížení turbulencí a ke zlepšení proudění vzduchu pod automobilem přispívá i plochý podvozek. Kromě toho snižuje turbulence za vozidlem také kombinace střešního spoileru a difuzoru zadního nárazníku s integrovaným spoilerem. Proudění vzduchu kolem vozu ovlivňují také aerodynamicky a aeroakusticky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka, jejichž tvar vede vzduch cíleně směrem k zádi. Právě z tohoto důvodu jsou zpětná zrcátka umístěna na přední části dveří a nikoliv v trojúhelníku okna A-sloupku.

*předběžné hodnoty

Vytisknout

Diskuze: Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud