Maximální dojezd nového vozu ŠKODA ENYAQ iV činí více než 520 km*, přičemž SUV těží z vynikající aerodynamiky. Díky svému aerodynamickému tvaru karoserie dosahuje první čistě elektrický model značky ŠKODA vynikající hodnoty součinitele odporu vzduchu cx od 0,257.
Kromě karoserie, která byla v kompletně aerodynamicky optimalizována, přispívá k této výborné hodnotě také řada chytrých prvků: speciální aerodynamická kola, aktivní rolo chlazení v centrálním přívodu vzduchu na přídi vozu a rovněž speciálně tvarovaná vnější zpětná zrcátka, která nejsou umístěna v okenním trojúhelníku A-sloupku, ale na přední části dveří.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Karoserie je navržena tak, aby byla jak emocionální, tak aerodynamická. V kombinaci s účinným elektromotorem o výkonu 150 kW urazí ENYAQ iV 80 v režimu WLTP s plně nabitou baterií více než 520 kilometrů*.
Aktivní chladicí rolo řídí podle potřeby přívod vzduchuV přední části vozu ENYAQ iV se v centrálním přívodu vzduchu nachází nastavitelné chladicí rolo. V závislosti na potřebě vzduchu pro chlazení elektrického pohonu, lithium-iontové baterie a klimatizace, otevře elektronika chladicí rolo vždy pouze tak, na kolik je to nutné. Pokud je rolo úplně zavřené, dochází k výraznému zlepšení aerodynamiky vozu a k prodloužení dojezdu až o sedm kilometrů. Důmyslný tvar spodní části předního nárazníku a unikátně tvarované spoilery před předními koly směrují vzduch pod vozidlo, kde proudí podél podvozku a baterie. Společně se vzduchovými clonami Air Curtains, umístěnými v předním nárazníku pro další zrychlení vzduchu, optimalizují tyto prvky proudění vzduchu současně kolem podběhů kol směrem k zadní části automobilu. Protože jen samotná kola tvoří přibližně 25 % odporu vzduchu, jsou pro model ENYAQ iV k dispozici aerodynamická kola z lehké slitiny, jež snižují vzduchové turbulence.
Vnější zpětná zrcátka, střešní spoiler a difuzor na zadním nárazníku minimalizují odpor vzduchu za vozemK dosažení nízkého součinitele odporu vzduchu výrazně přispívá také snížení turbulencí za vozidlem. Protažený profil střechy a střešní spoiler s integrovanými finlety po stranách zvyšují přítlak vozu a společně s odtrhovými hranami zadního nárazníku zajišťují hladké proudění vzduchu kolem karoserie. Ke snížení turbulencí a ke zlepšení proudění vzduchu pod automobilem přispívá i plochý podvozek. Kromě toho snižuje turbulence za vozidlem také kombinace střešního spoileru a difuzoru zadního nárazníku s integrovaným spoilerem. Proudění vzduchu kolem vozu ovlivňují také aerodynamicky a aeroakusticky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka, jejichž tvar vede vzduch cíleně směrem k zádi. Právě z tohoto důvodu jsou zpětná zrcátka umístěna na přední části dveří a nikoliv v trojúhelníku okna A-sloupku.
*předběžné hodnoty
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.