Společnost ŠKODA AUTO dnes ve svém mateřském závodě uvedla do provozu novou Centrální pilotní halu. Během vývoje nových modelů se zde realizují rozsáhlé analýzy a vyrábějí se předsériové vozy. Ty jsou před zahájením výroby podrobeny rozsáhlým testům ze strany technického vývoje a oddělení pro zajištění kvality.
Budova kombinuje mimo jiné karosárnu, montáž, měřící centrum a studio na podporu virtuální reality. Centrální pilotní hala je tak na dobu elektromobility připravena: K dispozici jsou zde dobíjecí místa a vhodná stanoviště pro montáž i pro technické zkoušky na elektrovozech. Celkový objem investic dosahuje 20,4 milionu euro. Díky tomu společnost ŠKODA AUTO investuje do své budoucnosti a otevírá po novém Centru pro konstrukci testovacích vozidel a prototypů další vysoce moderní centrum pro stavbu předsériových vozů.
Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „V rámci přípravy na náběh sériové výroby slouží pilotní hala jako rozhraní mezi oblastmi výroby a logistiky, technického rozvoje a zajišťování kvality. Provádíme zde přípravy nezbytné pro plynulý náběh výroby nových modelů. Díky nejmodernějšímu vybavení nám nová Centrální pilotní hala poskytuje ideální podmínky k realizaci komplexních analýz, provádění nezbytných testů a inspekcí nebo optimalizaci strojních zařízení a nástrojů, než je využijeme v sériové výrobě.“
Odborníkům společnosti ŠKODA AUTO je v nové pilotní hale k dispozici samostatný malý závod na výrobu automobilů: Kromě robotických stanic, kde se kompletují karoserie, se zde také nacházejí oddělení montáže a výstupní kontroly. K dispozici jsou navíc také zařízení pro virtuální realitu a 3D tiskárny. Systémy i procesy jsou navrženy tak, aby bylo možné uskutečnit veškeré nezbytné zkoušky i analýzy jak u vozů se spalovacími motory, tak u částečně či plně elektrifikovaných modelů. Jakmile projekt splní vysoké požadavky kladené na kvalitu, opouští pilotní halu – přičemž jak vozidlo, tak výrobní proces jsou poté považovány za připravené pro sériovou výrobu.
Dvoupodlažní budova v areálu továrny je vysoká 22 metrů a rozprostírá se na ploše 12 142 metrů čtverečních, což odpovídá více než jednomu a půl fotbalovým hřištím. Jak zdejší zaměstnanci, tak pracovníci z jiných odborných oblastí zde naleznou moderní pracovní podmínky. Kromě prostor pro schůzky a školení jsou zde k dispozici také dobíjecí stanice pro elektrické vozy. Vedle toho poskytuje světelný tunel ideální podmínky na prezentaci předsériových vozů.
Za účelem použití nejnovějších technologií pro montáž předsériových vozů v budoucnosti je budova koncipována tak, aby bylo možné dovybavit ji například flexibilními robotickými kabinami. V 70. letech 20. století byla tato budova nejprve využívána ke galvanickému pozinkování nárazníků pro vůz ŠKODA 100, přičemž automobilka tento komplex později využívala jako sklad. Po rekonstrukci, která započala v září roku 2019, lze nyní jak plochy, tak budovu využívat efektivnějším způsobem. Nová Centrální pilotní hala splňuje nejvyšší požadavky také z hlediska energetické účinnosti: Vnější stěny byly důkladně tepelně odizolovány a společnost ŠKODA AUTO využívá k osvětlení celé budovy LED technologii, přičemž instalovat zde lze v budoucnu rovněž fotovoltaické moduly.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.