Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

AutoRoad.cz, 20. ledna 2021, 19:30 Google+

Společnost ŠKODA AUTO dnes ve svém mateřském závodě uvedla do provozu novou Centrální pilotní halu. Během vývoje nových modelů se zde realizují rozsáhlé analýzy a vyrábějí se předsériové vozy. Ty jsou před zahájením výroby podrobeny rozsáhlým testům ze strany technického vývoje a oddělení pro zajištění kvality.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Budova kombinuje mimo jiné karosárnu, montáž, měřící centrum a studio na podporu virtuální reality. Centrální pilotní hala je tak na dobu elektromobility připravena: K dispozici jsou zde dobíjecí místa a vhodná stanoviště pro montáž i pro technické zkoušky na elektrovozech. Celkový objem investic dosahuje 20,4 milionu euro. Díky tomu společnost ŠKODA AUTO investuje do své budoucnosti a otevírá po novém Centru pro konstrukci testovacích vozidel a prototypů další vysoce moderní centrum pro stavbu předsériových vozů.

img-responsive

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV | foto: Škoda Auto

Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „V rámci přípravy na náběh sériové výroby slouží pilotní hala jako rozhraní mezi oblastmi výroby a logistiky, technického rozvoje a zajišťování kvality. Provádíme zde přípravy nezbytné pro plynulý náběh výroby nových modelů. Díky nejmodernějšímu vybavení nám nová Centrální pilotní hala poskytuje ideální podmínky k realizaci komplexních analýz, provádění nezbytných testů a inspekcí nebo optimalizaci strojních zařízení a nástrojů, než je využijeme v sériové výrobě.“

Odborníkům společnosti ŠKODA AUTO je v nové pilotní hale k dispozici samostatný malý závod na výrobu automobilů: Kromě robotických stanic, kde se kompletují karoserie, se zde také nacházejí oddělení montáže a výstupní kontroly. K dispozici jsou navíc také zařízení pro virtuální realitu a 3D tiskárny. Systémy i procesy jsou navrženy tak, aby bylo možné uskutečnit veškeré nezbytné zkoušky i analýzy jak u vozů se spalovacími motory, tak u částečně či plně elektrifikovaných modelů. Jakmile projekt splní vysoké požadavky kladené na kvalitu, opouští pilotní halu – přičemž jak vozidlo, tak výrobní proces jsou poté považovány za připravené pro sériovou výrobu.

Dvoupodlažní budova v areálu továrny je vysoká 22 metrů a rozprostírá se na ploše 12 142 metrů čtverečních, což odpovídá více než jednomu a půl fotbalovým hřištím. Jak zdejší zaměstnanci, tak pracovníci z jiných odborných oblastí zde naleznou moderní pracovní podmínky. Kromě prostor pro schůzky a školení jsou zde k dispozici také dobíjecí stanice pro elektrické vozy. Vedle toho poskytuje světelný tunel ideální podmínky na prezentaci předsériových vozů.

Za účelem použití nejnovějších technologií pro montáž předsériových vozů v budoucnosti je budova koncipována tak, aby bylo možné dovybavit ji například flexibilními robotickými kabinami. V 70. letech 20. století byla tato budova nejprve využívána ke galvanickému pozinkování nárazníků pro vůz ŠKODA 100, přičemž automobilka tento komplex později využívala jako sklad. Po rekonstrukci, která započala v září roku 2019, lze nyní jak plochy, tak budovu využívat efektivnějším způsobem. Nová Centrální pilotní hala splňuje nejvyšší požadavky také z hlediska energetické účinnosti: Vnější stěny byly důkladně tepelně odizolovány a společnost ŠKODA AUTO využívá k osvětlení celé budovy LED technologii, přičemž instalovat zde lze v budoucnu rovněž fotovoltaické moduly.

Vytisknout

Diskuze: Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud