Ke dnešnímu datu v kalendáři se upíraly zraky mnoha závodníků i dalších příznivců rallysportu z celé České republiky. Právě začátek nového týdne byl totiž předem ohlášeným definitivním termínem pro rozhodnutí organizačního výboru Rally Klatovy 2020, zdali se závěrečná bodovaná soutěž národního kalendáře ve dnech 6. – 8. 11. 2020 uskuteční či nikoliv. A jak to tedy dopadlo?
„Vedli jsme mezi sebou dlouhé diskuse a probrali při nich snad všechna pro a proti, nakonec jsme demokraticky odhlasovali, že přípravy na 4. Rally Klatovy 2020 budou nadále pokračovat,“ sdělil předseda organizačního výboru soutěže Jan Petrů a doplňuje: „Soutěž proběhne v původním termínu, nicméně s určitými novými změnami a dalšími omezeními, kterými hodláme dodržet všechna platná vládní opatření a minimalizovat rizika přenosu nemocí. Již v tuto chvíli je například jisté, že servisní zázemí přesuneme z obydlené oblasti v Rozvojové zóně Janovice n.Ú. do méně frekventované lokality v těsné blízkosti Klatov. Změní se tak pochopitelně i poloha uzavřeného parkoviště a také sídlo ředitelství, dispečinku i tiskového střediska. Nemáme také jinou možnost, než vyloučit přístup diváků k rychlostním zkouškám a samozřejmě do servisní zóny. Po mnoha letech se také budeme muset zcela obejít bez velmi populární rychlostní zkoušky Klatovský okruh.
Velice nás mrzí, že všechna tato opatření jsou tvrdá a velmi restriktivní vůči fanouškům, jichž si velice vážíme a kterých na naše soutěže našlo cestu vždy ohromné množství. Věříme ale, že nás dokážou pochopit, naši situaci nebudou komplikovat a až nezbytná opatření odezní, opět k nám najdou cestu. Určitě je poté rádi přivítáme! Co se týče zájemců o start na naší soutěži z řad závodníků, pro ty budou samozřejmě v nejbližší možné době vydána Prováděcí ustanovení se všemi změnami.
Musíme ale podotknout, že rozhodnutí o pořádání či nepořádání Rally Klatovy 2020 nezáleží jen na organizačním výboru. V tuto chvíli čekáme na vyjádření Ministerstva zdravotnictví a Krajské hygienické stanice, kterým jsme všechny podklady předali a budeme věřit, že svá stanoviska vydají v nejbližších dnech,“ doplňuje Petrů. Dodejme ještě, že všechny aktuální informace budou samozřejmě zveřejněny i na internetových stránkách Pošumavského auto moto klubu www.pamk.cz. Karel Špaček, tiskové středisko
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.