Ke dnešnímu datu v kalendáři se upíraly zraky mnoha závodníků i dalších příznivců rallysportu z celé České republiky. Právě začátek nového týdne byl totiž předem ohlášeným definitivním termínem pro rozhodnutí organizačního výboru Rally Klatovy 2020, zdali se závěrečná bodovaná soutěž národního kalendáře ve dnech 6. – 8. 11. 2020 uskuteční či nikoliv. A jak to tedy dopadlo?
„Vedli jsme mezi sebou dlouhé diskuse a probrali při nich snad všechna pro a proti, nakonec jsme demokraticky odhlasovali, že přípravy na 4. Rally Klatovy 2020 budou nadále pokračovat,“ sdělil předseda organizačního výboru soutěže Jan Petrů a doplňuje: „Soutěž proběhne v původním termínu, nicméně s určitými novými změnami a dalšími omezeními, kterými hodláme dodržet všechna platná vládní opatření a minimalizovat rizika přenosu nemocí. Již v tuto chvíli je například jisté, že servisní zázemí přesuneme z obydlené oblasti v Rozvojové zóně Janovice n.Ú. do méně frekventované lokality v těsné blízkosti Klatov. Změní se tak pochopitelně i poloha uzavřeného parkoviště a také sídlo ředitelství, dispečinku i tiskového střediska. Nemáme také jinou možnost, než vyloučit přístup diváků k rychlostním zkouškám a samozřejmě do servisní zóny. Po mnoha letech se také budeme muset zcela obejít bez velmi populární rychlostní zkoušky Klatovský okruh.
Velice nás mrzí, že všechna tato opatření jsou tvrdá a velmi restriktivní vůči fanouškům, jichž si velice vážíme a kterých na naše soutěže našlo cestu vždy ohromné množství. Věříme ale, že nás dokážou pochopit, naši situaci nebudou komplikovat a až nezbytná opatření odezní, opět k nám najdou cestu. Určitě je poté rádi přivítáme! Co se týče zájemců o start na naší soutěži z řad závodníků, pro ty budou samozřejmě v nejbližší možné době vydána Prováděcí ustanovení se všemi změnami.
Musíme ale podotknout, že rozhodnutí o pořádání či nepořádání Rally Klatovy 2020 nezáleží jen na organizačním výboru. V tuto chvíli čekáme na vyjádření Ministerstva zdravotnictví a Krajské hygienické stanice, kterým jsme všechny podklady předali a budeme věřit, že svá stanoviska vydají v nejbližších dnech,“ doplňuje Petrů. Dodejme ještě, že všechny aktuální informace budou samozřejmě zveřejněny i na internetových stránkách Pošumavského auto moto klubu www.pamk.cz. Karel Špaček, tiskové středisko
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.