Ke dnešnímu datu v kalendáři se upíraly zraky mnoha závodníků i dalších příznivců rallysportu z celé České republiky. Právě začátek nového týdne byl totiž předem ohlášeným definitivním termínem pro rozhodnutí organizačního výboru Rally Klatovy 2020, zdali se závěrečná bodovaná soutěž národního kalendáře ve dnech 6. – 8. 11. 2020 uskuteční či nikoliv. A jak to tedy dopadlo?
„Vedli jsme mezi sebou dlouhé diskuse a probrali při nich snad všechna pro a proti, nakonec jsme demokraticky odhlasovali, že přípravy na 4. Rally Klatovy 2020 budou nadále pokračovat,“ sdělil předseda organizačního výboru soutěže Jan Petrů a doplňuje: „Soutěž proběhne v původním termínu, nicméně s určitými novými změnami a dalšími omezeními, kterými hodláme dodržet všechna platná vládní opatření a minimalizovat rizika přenosu nemocí. Již v tuto chvíli je například jisté, že servisní zázemí přesuneme z obydlené oblasti v Rozvojové zóně Janovice n.Ú. do méně frekventované lokality v těsné blízkosti Klatov. Změní se tak pochopitelně i poloha uzavřeného parkoviště a také sídlo ředitelství, dispečinku i tiskového střediska. Nemáme také jinou možnost, než vyloučit přístup diváků k rychlostním zkouškám a samozřejmě do servisní zóny. Po mnoha letech se také budeme muset zcela obejít bez velmi populární rychlostní zkoušky Klatovský okruh.
Velice nás mrzí, že všechna tato opatření jsou tvrdá a velmi restriktivní vůči fanouškům, jichž si velice vážíme a kterých na naše soutěže našlo cestu vždy ohromné množství. Věříme ale, že nás dokážou pochopit, naši situaci nebudou komplikovat a až nezbytná opatření odezní, opět k nám najdou cestu. Určitě je poté rádi přivítáme! Co se týče zájemců o start na naší soutěži z řad závodníků, pro ty budou samozřejmě v nejbližší možné době vydána Prováděcí ustanovení se všemi změnami.
Musíme ale podotknout, že rozhodnutí o pořádání či nepořádání Rally Klatovy 2020 nezáleží jen na organizačním výboru. V tuto chvíli čekáme na vyjádření Ministerstva zdravotnictví a Krajské hygienické stanice, kterým jsme všechny podklady předali a budeme věřit, že svá stanoviska vydají v nejbližších dnech,“ doplňuje Petrů. Dodejme ještě, že všechny aktuální informace budou samozřejmě zveřejněny i na internetových stránkách Pošumavského auto moto klubu www.pamk.cz. Karel Špaček, tiskové středisko
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.