Ke dnešnímu datu v kalendáři se upíraly zraky mnoha závodníků i dalších příznivců rallysportu z celé České republiky. Právě začátek nového týdne byl totiž předem ohlášeným definitivním termínem pro rozhodnutí organizačního výboru Rally Klatovy 2020, zdali se závěrečná bodovaná soutěž národního kalendáře ve dnech 6. – 8. 11. 2020 uskuteční či nikoliv. A jak to tedy dopadlo?
„Vedli jsme mezi sebou dlouhé diskuse a probrali při nich snad všechna pro a proti, nakonec jsme demokraticky odhlasovali, že přípravy na 4. Rally Klatovy 2020 budou nadále pokračovat,“ sdělil předseda organizačního výboru soutěže Jan Petrů a doplňuje: „Soutěž proběhne v původním termínu, nicméně s určitými novými změnami a dalšími omezeními, kterými hodláme dodržet všechna platná vládní opatření a minimalizovat rizika přenosu nemocí. Již v tuto chvíli je například jisté, že servisní zázemí přesuneme z obydlené oblasti v Rozvojové zóně Janovice n.Ú. do méně frekventované lokality v těsné blízkosti Klatov. Změní se tak pochopitelně i poloha uzavřeného parkoviště a také sídlo ředitelství, dispečinku i tiskového střediska. Nemáme také jinou možnost, než vyloučit přístup diváků k rychlostním zkouškám a samozřejmě do servisní zóny. Po mnoha letech se také budeme muset zcela obejít bez velmi populární rychlostní zkoušky Klatovský okruh.
Velice nás mrzí, že všechna tato opatření jsou tvrdá a velmi restriktivní vůči fanouškům, jichž si velice vážíme a kterých na naše soutěže našlo cestu vždy ohromné množství. Věříme ale, že nás dokážou pochopit, naši situaci nebudou komplikovat a až nezbytná opatření odezní, opět k nám najdou cestu. Určitě je poté rádi přivítáme! Co se týče zájemců o start na naší soutěži z řad závodníků, pro ty budou samozřejmě v nejbližší možné době vydána Prováděcí ustanovení se všemi změnami.
Musíme ale podotknout, že rozhodnutí o pořádání či nepořádání Rally Klatovy 2020 nezáleží jen na organizačním výboru. V tuto chvíli čekáme na vyjádření Ministerstva zdravotnictví a Krajské hygienické stanice, kterým jsme všechny podklady předali a budeme věřit, že svá stanoviska vydají v nejbližších dnech,“ doplňuje Petrů. Dodejme ještě, že všechny aktuální informace budou samozřejmě zveřejněny i na internetových stránkách Pošumavského auto moto klubu www.pamk.cz. Karel Špaček, tiskové středisko
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?