Na Kowax ValMez Rally 2020 si tentokrát Mitsubishi Mirage Open N od Protocars.cz pronajala posádka Martin Šikl - Petr Vilímek. Už na testu v Bělé, kam si kluci přijeli auto vyzkoušet, bylo jasné, že zkušeným enkařům toto nářadí dobře padne a bude záležet jen na odjetých kilometrech, aby získali jistotu v autě, sžili se s ním a dokázali využít jeho potenciál. Test dopadl na jedničku jak pro kluky, tak pro auto, a tak celý tým vyrazil směr Kopřivnice, kde se nacházel servisní areál pro „Valašskou“ rally.
Páteční shakedown, kterého se kluci účastnili, ukázal, že Martin s Petrem dokážou jet velmi rychle. Posádka zajela 8. čas. Je ale také nutno sportovně doplnit, že „šejku“ se nezúčastnila kompletní špička z přihlášených do závodu. I tak tento výsledek vnesl do týmu Protocars.cz obrovskou pohodu a úlevu za práci, kterou na autě odvádí.
Výsledky letošní „Valašky“ se započítávaly jak do velkého mistráku, tak i do seriálu rallysprintové série. Pro jezdce usilující o body do velkého mistráku byly připraveny dvě etapy, pro sprintery jedna. Posádka X Shift Racing teamu měla ve třídě 13, kam spadá mirage, další tři soupeře, i když „Ášín“ Pech je zde tak trochu z jiné planety. Porovnávat se kluci tedy chtěli kromě domácího Jaroslava Pešla a Jiřího Pertlíčka, kteří vyrazili s fiestami, i s jezdci s klasickými produkčními vozy, které byly na startu tři. Sobotní etapa byla společná pro oba domácí šampionáty a obsahovala osm rychlostních zkoušek. Tou zahřívací pak byla RZ Fulnek, kde Martin Šikl zajel pěkný 20. čas v absolutní klasifikaci, když za sebou nechal své rivaly s „eNkovymi“ auty. Jediný Pavel Ševčík dokázal atak Martina ustát a v této vložce nad ním zvítězil o půl vteřiny. Na druhé zkoušce Martin Šikl díky vysokému nasazení lehce probrzdil jedno odbočení, ale chybu rychle vyřešil parádní otočkou na ručku. U přihlížejících diváků vzbudil velké ovace, ale čas v tu chvíli bojoval proti posádce. Bohužel, po třetí erzetě dostala posádka Protocars.cz penalizaci 1.10 minuty za pozdní příjezd do časové kontroly. Bylo nutné opravit výfuk uvolněný z držáku, tím se kluci propadli z pěkného 21. místa až na 34. Poslední zkouškou první sekce byla RZ Tatra na kopřivnickém polygonu, kde zajel Martin 19. čas. V polovině sobotní etapy byla posádka klasifikována na průběžné 33. pozici absolutní klasifikace a ve třídě 13 pak byla čtvrtá. Ani přidělená penalizace však Martinovi s Petrem nevzala nic z jejich chuti závodit, ba naopak. A tak se v druhých průjezdech blýskli dvakrát 15. dosaženým časem na RZ Fulnek a Tatra, když za sebou nechali už i zkušené borce s R5. Na konci první etapy byli Šikl s Vilímkem klasifikováni na 21. místě v absolutním pořadí a ve třídě 13 již byli na bedně, když přeskočili Pertlíčka.
Nedělní etapa obsahovala porci dalších osmi erzet a předpověď počasí opět slibovala africkou výheň. Je těžké posoudit, zda bylo hůře divákům u trati, nebo posádkám v autech. Nicméně na klucích bylo vidět, že jsou opravdovými profesionály a první ranní čas na 15. místě opět sliboval zajímavou jízdu vzhůru startovním polem. Po smolné penalizaci tým sledoval hlavně dílčí časy v jednotlivých RZ a porovnání s Jaroslavem Pešlem, který taktéž na závod přezbrojil na PROTO. Valašský jezdec měl téměř minutu a půl náskok a v závodě nijak nezpomaloval. Stíhací jízdu posádka Protocars.cz korunovala v RZ 11 Hájov, kde luxusním 13. časem uzmula skalp rovnou šesti jezdcům startujícím s vozy R5. Zpět do servisu se tudíž posádka vracela s výbornou náladou a auto ve 100% kondici. A tak si alespoň kluci mohli 30 minut v klidu odpočinout ve stínu a dát si lehký fitness oběd před další sekcí. Náladu Martinovi nepokazila ani druhá „pentle“ v závodě za předčasný start na kopřivnické zkoušce. V posledním kole rychlostních zkoušek Martin s Petrem stáli na plynu jak na "rejči" a i díky 14. času v poslední erzetě Juřinka skončili celkově na 20. příčce absolutní klasifikace a 3. ve třídě 13. Pokud by se odečetla penalizace z finálního času, chybělo klukům by pouhých 1.9 vteřiny na Jaroslava Pešla, který dokončil „Valašku“ na 15. místě.
„Před Valaškou jsme měli test v Bělé pod Bezdězem a už tady jsme zjistili, že mirage bude velice šikovné auto. Trošku se mi ale nelíbilo nastavení po Pepovi Petákovi, které bylo pro mne až moc tvrdé, a tak jsme si jej s pomocí Davida Komárka lehce přizpůsobili mému stylu. Pokud bych měl porovnat klasické produkční auto s protem, tak mirage je mnohem živější hlavně díky tomu, že je kratší. Vše je ale o naučení a zvyku. Při samotném závodě na Valašsku jsem byl rád za krásné počasí, neboť na vodě jsem rozhodně nechtěl závodit. Mitsubishi fungovalo skvěle, ostatně stejně jako celý tým, a já byl doslova nadšený z této spolupráce. My měli pouze jediný drobný problém, když se uvolnil výfuk a díky němu jsme chytili penalizaci za pozdní příjezd do časovky. Trošku mě mrzí, že ve třídě zatím startovala pouze tři auta této specifikace, ale s ohledem na vývoj věřím, že budou prota rychle přibývat. V každém případě jsem zažil krásný víkend na rally s pěkným svezením,“ zhodnotil přípravy i samotný závod Martin Šikl.
„Rádi bychom tímto poděkovali celému týmu za 100% práci jak v přípravě, tak při závodě, Martinovi s Petrem za krásný sport, který předváděli s mirage na Valašsku a pevně věříme, že to nebylo z jejich strany s naším autem naposled. Velký dík patří také společnostem Auto cars - Radek Fára, X Shift Gearboxes, Dytko Sport, Komvet racing, Onboardkamery.cz a Energon,“ uvedl po závodě manažer týmu Protocars.cz Jiří Skořepa.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.