Na Kowax ValMez Rally 2020 si tentokrát Mitsubishi Mirage Open N od Protocars.cz pronajala posádka Martin Šikl - Petr Vilímek. Už na testu v Bělé, kam si kluci přijeli auto vyzkoušet, bylo jasné, že zkušeným enkařům toto nářadí dobře padne a bude záležet jen na odjetých kilometrech, aby získali jistotu v autě, sžili se s ním a dokázali využít jeho potenciál. Test dopadl na jedničku jak pro kluky, tak pro auto, a tak celý tým vyrazil směr Kopřivnice, kde se nacházel servisní areál pro „Valašskou“ rally.
Páteční shakedown, kterého se kluci účastnili, ukázal, že Martin s Petrem dokážou jet velmi rychle. Posádka zajela 8. čas. Je ale také nutno sportovně doplnit, že „šejku“ se nezúčastnila kompletní špička z přihlášených do závodu. I tak tento výsledek vnesl do týmu Protocars.cz obrovskou pohodu a úlevu za práci, kterou na autě odvádí.
Výsledky letošní „Valašky“ se započítávaly jak do velkého mistráku, tak i do seriálu rallysprintové série. Pro jezdce usilující o body do velkého mistráku byly připraveny dvě etapy, pro sprintery jedna. Posádka X Shift Racing teamu měla ve třídě 13, kam spadá mirage, další tři soupeře, i když „Ášín“ Pech je zde tak trochu z jiné planety. Porovnávat se kluci tedy chtěli kromě domácího Jaroslava Pešla a Jiřího Pertlíčka, kteří vyrazili s fiestami, i s jezdci s klasickými produkčními vozy, které byly na startu tři. Sobotní etapa byla společná pro oba domácí šampionáty a obsahovala osm rychlostních zkoušek. Tou zahřívací pak byla RZ Fulnek, kde Martin Šikl zajel pěkný 20. čas v absolutní klasifikaci, když za sebou nechal své rivaly s „eNkovymi“ auty. Jediný Pavel Ševčík dokázal atak Martina ustát a v této vložce nad ním zvítězil o půl vteřiny. Na druhé zkoušce Martin Šikl díky vysokému nasazení lehce probrzdil jedno odbočení, ale chybu rychle vyřešil parádní otočkou na ručku. U přihlížejících diváků vzbudil velké ovace, ale čas v tu chvíli bojoval proti posádce. Bohužel, po třetí erzetě dostala posádka Protocars.cz penalizaci 1.10 minuty za pozdní příjezd do časové kontroly. Bylo nutné opravit výfuk uvolněný z držáku, tím se kluci propadli z pěkného 21. místa až na 34. Poslední zkouškou první sekce byla RZ Tatra na kopřivnickém polygonu, kde zajel Martin 19. čas. V polovině sobotní etapy byla posádka klasifikována na průběžné 33. pozici absolutní klasifikace a ve třídě 13 pak byla čtvrtá. Ani přidělená penalizace však Martinovi s Petrem nevzala nic z jejich chuti závodit, ba naopak. A tak se v druhých průjezdech blýskli dvakrát 15. dosaženým časem na RZ Fulnek a Tatra, když za sebou nechali už i zkušené borce s R5. Na konci první etapy byli Šikl s Vilímkem klasifikováni na 21. místě v absolutním pořadí a ve třídě 13 již byli na bedně, když přeskočili Pertlíčka.
Nedělní etapa obsahovala porci dalších osmi erzet a předpověď počasí opět slibovala africkou výheň. Je těžké posoudit, zda bylo hůře divákům u trati, nebo posádkám v autech. Nicméně na klucích bylo vidět, že jsou opravdovými profesionály a první ranní čas na 15. místě opět sliboval zajímavou jízdu vzhůru startovním polem. Po smolné penalizaci tým sledoval hlavně dílčí časy v jednotlivých RZ a porovnání s Jaroslavem Pešlem, který taktéž na závod přezbrojil na PROTO. Valašský jezdec měl téměř minutu a půl náskok a v závodě nijak nezpomaloval. Stíhací jízdu posádka Protocars.cz korunovala v RZ 11 Hájov, kde luxusním 13. časem uzmula skalp rovnou šesti jezdcům startujícím s vozy R5. Zpět do servisu se tudíž posádka vracela s výbornou náladou a auto ve 100% kondici. A tak si alespoň kluci mohli 30 minut v klidu odpočinout ve stínu a dát si lehký fitness oběd před další sekcí. Náladu Martinovi nepokazila ani druhá „pentle“ v závodě za předčasný start na kopřivnické zkoušce. V posledním kole rychlostních zkoušek Martin s Petrem stáli na plynu jak na "rejči" a i díky 14. času v poslední erzetě Juřinka skončili celkově na 20. příčce absolutní klasifikace a 3. ve třídě 13. Pokud by se odečetla penalizace z finálního času, chybělo klukům by pouhých 1.9 vteřiny na Jaroslava Pešla, který dokončil „Valašku“ na 15. místě.
„Před Valaškou jsme měli test v Bělé pod Bezdězem a už tady jsme zjistili, že mirage bude velice šikovné auto. Trošku se mi ale nelíbilo nastavení po Pepovi Petákovi, které bylo pro mne až moc tvrdé, a tak jsme si jej s pomocí Davida Komárka lehce přizpůsobili mému stylu. Pokud bych měl porovnat klasické produkční auto s protem, tak mirage je mnohem živější hlavně díky tomu, že je kratší. Vše je ale o naučení a zvyku. Při samotném závodě na Valašsku jsem byl rád za krásné počasí, neboť na vodě jsem rozhodně nechtěl závodit. Mitsubishi fungovalo skvěle, ostatně stejně jako celý tým, a já byl doslova nadšený z této spolupráce. My měli pouze jediný drobný problém, když se uvolnil výfuk a díky němu jsme chytili penalizaci za pozdní příjezd do časovky. Trošku mě mrzí, že ve třídě zatím startovala pouze tři auta této specifikace, ale s ohledem na vývoj věřím, že budou prota rychle přibývat. V každém případě jsem zažil krásný víkend na rally s pěkným svezením,“ zhodnotil přípravy i samotný závod Martin Šikl.
„Rádi bychom tímto poděkovali celému týmu za 100% práci jak v přípravě, tak při závodě, Martinovi s Petrem za krásný sport, který předváděli s mirage na Valašsku a pevně věříme, že to nebylo z jejich strany s naším autem naposled. Velký dík patří také společnostem Auto cars - Radek Fára, X Shift Gearboxes, Dytko Sport, Komvet racing, Onboardkamery.cz a Energon,“ uvedl po závodě manažer týmu Protocars.cz Jiří Skořepa.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.