Vančík Motorsport – po KOWAX Valaškách veliká spokojenost
Vítězství v SONAX Mistrovství ČR ve třídě 6, vítězství v Liqui Moly Rally sprint sérii ve třídě 6, vítězství v Peugeot Cupu, druhé místo v klasifikaci 2WD v Mistrovství ČR, třetí v Rally sprint sérii, vítězství v juniorské kategorii European Rally Trophy. S takovou jsme odjížděli z Valašska. Ale popořadě. Vzhledem k netradičnímu termínu „Valašky“ jsme čekali vedro, skutečnost ovšem předčila očekávání, bylo to takové malé peklo. Přípravě před závody věnujeme vždycky mimořádnou pozornost, někdo ale zapomněl na bazén… Naštěstí to byla snad jediná chybka, které jsme se dopustili. Přes ďábelské teploty jsme neměli během obou spojených KOWAX rally nejmenší technické problémy. Drobnou komplikací byly pouze dva defekty a penalizace za retardér na Juřince. Tyto problémy možná souvisejí s výhledem z auta, zkusíme trochu zapracovat na poloze Dominikovy sedačky.
Na Valašce jsme také poprvé jeli palivo MOL Racing Fuel Hi5, který je vynikající v turbomotorech, ale šéf teamu Jaroslav Vančík ho chtěl vyzkoušet i v atmosférickém motoru. „Už na brzdě to vypadalo dobře, ale sám jsem byl překvapený, jak fungoval v podmínkách ostrého nasazení a hlavně v tomhle extrémním horku. Byl jsem spokojený, pojedeme ho teď už pořád. Jsem spokojený i s fungováním celého teamu. Všechno klapalo, jak má a výsledky tomu odpovídají. Vzhledem ke změnám před sezonou jsem měl tak trochu obavy, jak je přijmou partneři i kolegové. Ale MOL Česká republika a Frigera nás podporují, atmosféra v teamu je výborná, Dominik s Ondrou jedou výtečně, všechno se usadilo a výsledky jsou na úrovni našich nejodvážnějších představ. Teď se soustředíme na to, abychom takhle vysoko nastavenou laťku udrželi. Pojedeme v Čechách i všechny zbývající sprinty, takže nás letos čeká ještě nejméně 5 podniků. Cílem je titul ve třídě 6 ve velkém mistrovství a co nejlepší umístění ve dvoukolkách, kde máme přece jen trochu handicap ve výkonu i v podvozku, ale bojovat budeme.“
Valaška začala malou oslavou, protože pro Ondru byla jubilejní stou rally v kariéře, čímž se stal pravděpodobně nejmladším veteránem české rally 😊. Na trati to poznat nebylo a soustředěný výkon posádky přinesl vynikající výsledky. Dominik byl potěšený. „Valašky nám potvrdily, jak důležitá je fyzická příprava. Jsem přesvědčený, že dobrá fyzická kondice, na které oba soustavně pracujeme, z velké části přispívá k dobrým výsledkům a tady v tom horku to platilo dvojnásob. Jezdecky to byla trochu netradiční Valaška s mnoha rychlými úseky. Ty moc rád nemám, jsou spíše o autu než o jezdci a já se snažím při jízdě soustředit na optimální brždění a volbu stopy. To jsem si přinesl z motokár, kde je rovinek na plný plyn hodně málo. S Valaškou ale nemůžeme být nespokojeni, odstup v 2WD víceméně odpovídá rozdílu v autech, budeme hledat naše rezervy, abychom se Renému přiblížili, Honza se svou závodní raketou je asi mimo náš dosah.“
Team si nyní dopřeje krátký oddych, který bude částečně vyplněn i pracemi na rozšiřování zázemí v Lukově. Za měsíc se těšíme na setkání s fanoušky na dalším podniku Liqui Moli Rally sprint série ve Vyškově.
Sledujte nás nejen na tratích rally, ale i na sociálních sítích
https://m.facebook.com/vancikmotorsport/
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
PR team Vančík Motorsport
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.