Vančík Motorsport – po KOWAX Valaškách veliká spokojenost
Vítězství v SONAX Mistrovství ČR ve třídě 6, vítězství v Liqui Moly Rally sprint sérii ve třídě 6, vítězství v Peugeot Cupu, druhé místo v klasifikaci 2WD v Mistrovství ČR, třetí v Rally sprint sérii, vítězství v juniorské kategorii European Rally Trophy. S takovou jsme odjížděli z Valašska. Ale popořadě. Vzhledem k netradičnímu termínu „Valašky“ jsme čekali vedro, skutečnost ovšem předčila očekávání, bylo to takové malé peklo. Přípravě před závody věnujeme vždycky mimořádnou pozornost, někdo ale zapomněl na bazén… Naštěstí to byla snad jediná chybka, které jsme se dopustili. Přes ďábelské teploty jsme neměli během obou spojených KOWAX rally nejmenší technické problémy. Drobnou komplikací byly pouze dva defekty a penalizace za retardér na Juřince. Tyto problémy možná souvisejí s výhledem z auta, zkusíme trochu zapracovat na poloze Dominikovy sedačky.
Na Valašce jsme také poprvé jeli palivo MOL Racing Fuel Hi5, který je vynikající v turbomotorech, ale šéf teamu Jaroslav Vančík ho chtěl vyzkoušet i v atmosférickém motoru. „Už na brzdě to vypadalo dobře, ale sám jsem byl překvapený, jak fungoval v podmínkách ostrého nasazení a hlavně v tomhle extrémním horku. Byl jsem spokojený, pojedeme ho teď už pořád. Jsem spokojený i s fungováním celého teamu. Všechno klapalo, jak má a výsledky tomu odpovídají. Vzhledem ke změnám před sezonou jsem měl tak trochu obavy, jak je přijmou partneři i kolegové. Ale MOL Česká republika a Frigera nás podporují, atmosféra v teamu je výborná, Dominik s Ondrou jedou výtečně, všechno se usadilo a výsledky jsou na úrovni našich nejodvážnějších představ. Teď se soustředíme na to, abychom takhle vysoko nastavenou laťku udrželi. Pojedeme v Čechách i všechny zbývající sprinty, takže nás letos čeká ještě nejméně 5 podniků. Cílem je titul ve třídě 6 ve velkém mistrovství a co nejlepší umístění ve dvoukolkách, kde máme přece jen trochu handicap ve výkonu i v podvozku, ale bojovat budeme.“
Valaška začala malou oslavou, protože pro Ondru byla jubilejní stou rally v kariéře, čímž se stal pravděpodobně nejmladším veteránem české rally 😊. Na trati to poznat nebylo a soustředěný výkon posádky přinesl vynikající výsledky. Dominik byl potěšený. „Valašky nám potvrdily, jak důležitá je fyzická příprava. Jsem přesvědčený, že dobrá fyzická kondice, na které oba soustavně pracujeme, z velké části přispívá k dobrým výsledkům a tady v tom horku to platilo dvojnásob. Jezdecky to byla trochu netradiční Valaška s mnoha rychlými úseky. Ty moc rád nemám, jsou spíše o autu než o jezdci a já se snažím při jízdě soustředit na optimální brždění a volbu stopy. To jsem si přinesl z motokár, kde je rovinek na plný plyn hodně málo. S Valaškou ale nemůžeme být nespokojeni, odstup v 2WD víceméně odpovídá rozdílu v autech, budeme hledat naše rezervy, abychom se Renému přiblížili, Honza se svou závodní raketou je asi mimo náš dosah.“
Team si nyní dopřeje krátký oddych, který bude částečně vyplněn i pracemi na rozšiřování zázemí v Lukově. Za měsíc se těšíme na setkání s fanoušky na dalším podniku Liqui Moli Rally sprint série ve Vyškově.
Sledujte nás nejen na tratích rally, ale i na sociálních sítích
https://m.facebook.com/vancikmotorsport/
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
PR team Vančík Motorsport
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.