Automobilové soutěže KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprint mají za sebou první úvodní sekci první etapy. Po čtyřech rychlostních zkoušel vedl Václav Pech o 4,2 před Janem Kopeckým a o 17,4 před Janem Černým. Po poledním servisu posádky znovu vyrazí na trať, aby absolvovaly totožný program.
Ohlasy jezdců v posledním servisu:
Jan Kopecký
„Snažím se prakticky o nemožné, porazit auto kategorie WRC. Vašek kraluje ve své kategorie, my ve své. Bohužel pro nás se jedou Fulnek a Tatrovka, kde se z nulové rychlosti jede na maximum. Tam na něj nestačíme. Ty druhé dvě jsou rychlejší v lese, tam jsme schopni Vaškovi konkurovat. Ale jakmile se auto musí rozjíždět, nemáme šanci.“
Ondřej Bisaha
„Teď jsme bohužel dali jednu velmi měkkou gumu a kvůli tomu hodně ztrácíme. Kloužeme po trati zleva doprava. Profilově mně tyto RZ moc nesedí. Jsem za poslední tři roky zvyklý na něco jiného, tady je to hodně rovné, málo technické. Neumím se na vytočenou pětku trefovat mezi stromy, to mně moc nesedí.“
Václav Pech
„Je to až děsivé, že na třech vložkách mezi námi byly desetinové rozdíly. Přitom Leška a Bystřička byla strašně těžké. Pro Tatru jsme udělali změny na autě. Dali jsme dvě tvrdší kola, která jsme vezli jako rezervu, auto jsme přitvrdil, aby bylo okruhovější. Vypadá to, že se to povedlo. Jede se natvrdo, čeká se na chybu jednoho z nás. Míst, kde se dá udělat, je hodně.“
Filip Mareš
„Je mi jedno, jak vypadá trať, za volantem tohoto vozu se cítím dobře. Mým úkolem je odjet to v co nejkratším čase, což se mi teď dopoledne vůbec nedaří. Abych držel tempo, musím najít vteřiny, které ztrácíme. Zatím nejsem s naším výkonem spokojený.“
Jan Černý
„Měli jsme malé problémy na polygonu, zdejší tratě se mi líbí. Jsme spokojení, chceme se pohybovat kolem bedny v celkovém pořadí, a to se nám zatím daří.“
Miroslav Jakeš
„Počasí vychází, gumy jsme taky vybrali dobré. Zvládli jsme to bez krizovky. Kluci před námi jsou pokaždé o vteřinku rychlejší, musíme trošku přidat. Dáme proto tvrdší gumy, trošku změním nastavení a zkusím trošku později brzdit do rychlejších zatáček.“
Roman Odložilík
„Rychlostní zkoušky jsou velmi rychlé, ale nám to bohužel nejede kvůli technickým problémům. Vynechává nám motor a tady v Kopřivnici to bylo úplně nejhorší. Uvidíme, co se nám podaří v servisu, ale už nemůžeme pomýšlet na žádný pořádný výsledek.“
Petr Semerád
„Bylo to těžká sekce. Ze začátku jsme jeli hezky s Marešem a Jakešem, ale Bystřička se mi nelíbí. Snažil jsem se ji prodal, bohužel jsme udělali chybu a chytili defekt. Nechali jsme jsme tam 15-20 vteřin, což není tak hrozné. Můžeme být rádi, že jedeme dál. Na místo před námi máme odstup, Alberta Taxise bychom za sebou měli nechat. Takže můžeme jet v klidu a sbírat zkušenosti.“
Albert von Thurn und Taxis
„Jsem velmi spokojený s časy i umístěním, které mě překvapuje. Pokud bych udržet Top Ten, bylo by to fantastické. Erzety jsou velmi těžké, rychlé a uskákané. Máme nový rozpis, který je velmi jednoduchý, který mi vyhovuje. Je snazší pro hlavu, můžu lépe reagovat.“
Jan Jelínek
„Podle mě zatím nejpovedenější je RZ Bystřička. Uvidíme, jak to půjde dál. Některé úseky jsou až moc rychlé, dlouho na plynu mezi stromy.“
Jan Dohnal
„Dvoukolka pro mě představuje novou výzvu. Potřebujeme se auto naučit pořádně ovládat a dostat se na limit. Jdeme po krůčcích, zkoušíme nové věci a snažím se auto poznávat. Konkurenci pochopitelně sledujeme, kluci jsou mladí a draví. Je jasné, že budou dělat všechno pro to, aby nás předjeli. My se naopak budeme snažit udržet je za zády.“
René Dohnal
„Jede se nám dobře, ale pořád se učíme s novým autem. Ještě stále máme drobné problémy s brzdami, na které jsem si stěžoval již v minulém závodě. Toto auto je odlišné, než jsme zvyklí. Jsme hodně rychlí na výjezdu ze zatáček díky turbu, ale zatím nejsem spokojen s brzdami. Letos se soustředíme na rallysprinty.“
Egon Smékal
„První runda byla dobrá, můžu být spokojený. Od začátku jedeme maximum, i když pár vteřinek by se tam našlo. Trať je pěkná, místy rychlá, místy technická. Líbilo se mi, je to klasická Valaška. Pokud jde o počasí, nám by seděl déšť, ale pro každého je to stejné.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.