Úvodní soutěž evropského šampionátu Rally Roma di Capitale neskončila pro posádku Cais – Žáková nejlépe. Už na první rychlostní zkoušce Erik poškodil u Fordu Fiesty R5 MkII týmu Orsák Rallysport závěs kola. Do závodu se vrátil až druhý den, kdy dojel mezi juniory sedmý. Deset dnů po této tvrdé italské lekci slavil Erik Cais 21. narozeniny. Narodil se ve stejný den jako legendární skotský soutěžní jezdec Colin McRae, který je jeho vzorem. Originální podpisová karta mu připomněla, že ho neúspěch nesmí odradit a musí bojovat dál.
Na opožděný start seriálu ERC se dvojice Erik Cais – Jindřiška Žáková pečlivě připravovala. Nenechala si ujít náročnou Rally Bohemia (8. místo) a v pondělí před startem italské soutěže se zúčastnila závěrečného testu 50 km severně od Říma. Fryštácký mladík si při té příležitosti poprvé vyzkoušel nejtvrdší směs pneumatik Michelin, která je určena pro teploty nad 30°C. A právě takové vysoké letní teploty během závodního víkendu na Apeninském poloostrově panovaly.
„Po testu jsme byli velmi spokojeni, ale samotný závod pro nás nezačal dobře,“ vysvětluje Erik situaci na smolné úvodní zkoušce. „Když jsme přijížděli na start RZ1, museli jsme dlouhých 40 minut stát kvůli havárii jednoho z vozů jedoucího před námi. S touto, pro nás úplně novou, sadou nejtvrdších pneu nemáme velké zkušenosti. Zahřívají se na rozdíl od střední směsi velmi pomalu. Bohužel jsem špatně odhadl nájezdovou rychlost na mostek kousek po startu. Zadním kolem jsme narazili do betonové části mostku. Hned bylo jasné, že zavěšení fiesty nevydrželo. Ve voze vezeme mnoho náhradních dílů a byli jsme rozhodnutí vše opravit. Za cílem jsme bohužel museli odstoupit, protože poškození bylo většího rozsahu.“
V servisu skvělí mechanici týmu Orsák Rallysport vůz opravili a česká posádka mohla vyrazit v rámci superrally alespoň do druhé nedělní části soutěže. Tu už absolvoval Erik Cais kompletní a na jednom měřeném úseku dokázal zajet v kategorii ERC1 Junior pátý čas. V rámci druhé etapy byla naše posádka klasifikována na 7. místě, celkově získala první letošní evropské body za 9. příčku ve své juniorské kategorii.
„Během této rally jsme nasbírali mnoho cenných zkušeností, říká Erik. „Kromě poznatků o nových pneu to bylo i rozhodnutí, že musíme upravit náš rozpis. Rozdíl mezi vozy R2 a R5 je přece jen značný a my se tomu musíme více přizpůsobit. Věřím, že při našem dalším startu na šotolinové Rally Liepaja v Lotyšsku budeme silnější.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.