Úvodní soutěž evropského šampionátu Rally Roma di Capitale neskončila pro posádku Cais – Žáková nejlépe. Už na první rychlostní zkoušce Erik poškodil u Fordu Fiesty R5 MkII týmu Orsák Rallysport závěs kola. Do závodu se vrátil až druhý den, kdy dojel mezi juniory sedmý. Deset dnů po této tvrdé italské lekci slavil Erik Cais 21. narozeniny. Narodil se ve stejný den jako legendární skotský soutěžní jezdec Colin McRae, který je jeho vzorem. Originální podpisová karta mu připomněla, že ho neúspěch nesmí odradit a musí bojovat dál.
Na opožděný start seriálu ERC se dvojice Erik Cais – Jindřiška Žáková pečlivě připravovala. Nenechala si ujít náročnou Rally Bohemia (8. místo) a v pondělí před startem italské soutěže se zúčastnila závěrečného testu 50 km severně od Říma. Fryštácký mladík si při té příležitosti poprvé vyzkoušel nejtvrdší směs pneumatik Michelin, která je určena pro teploty nad 30°C. A právě takové vysoké letní teploty během závodního víkendu na Apeninském poloostrově panovaly.
„Po testu jsme byli velmi spokojeni, ale samotný závod pro nás nezačal dobře,“ vysvětluje Erik situaci na smolné úvodní zkoušce. „Když jsme přijížděli na start RZ1, museli jsme dlouhých 40 minut stát kvůli havárii jednoho z vozů jedoucího před námi. S touto, pro nás úplně novou, sadou nejtvrdších pneu nemáme velké zkušenosti. Zahřívají se na rozdíl od střední směsi velmi pomalu. Bohužel jsem špatně odhadl nájezdovou rychlost na mostek kousek po startu. Zadním kolem jsme narazili do betonové části mostku. Hned bylo jasné, že zavěšení fiesty nevydrželo. Ve voze vezeme mnoho náhradních dílů a byli jsme rozhodnutí vše opravit. Za cílem jsme bohužel museli odstoupit, protože poškození bylo většího rozsahu.“
V servisu skvělí mechanici týmu Orsák Rallysport vůz opravili a česká posádka mohla vyrazit v rámci superrally alespoň do druhé nedělní části soutěže. Tu už absolvoval Erik Cais kompletní a na jednom měřeném úseku dokázal zajet v kategorii ERC1 Junior pátý čas. V rámci druhé etapy byla naše posádka klasifikována na 7. místě, celkově získala první letošní evropské body za 9. příčku ve své juniorské kategorii.
„Během této rally jsme nasbírali mnoho cenných zkušeností, říká Erik. „Kromě poznatků o nových pneu to bylo i rozhodnutí, že musíme upravit náš rozpis. Rozdíl mezi vozy R2 a R5 je přece jen značný a my se tomu musíme více přizpůsobit. Věřím, že při našem dalším startu na šotolinové Rally Liepaja v Lotyšsku budeme silnější.“
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.