Dlouho odkládaný a dlouho očekávaný start do letošní sezony konečně přišel o minulém víkendu na Bohemia Rally v Mladé Boleslavi. Vančík Motorsport do něj vstoupil v nové podobě. Z minulé sezony zůstala prakticky jen sestava mechaniků a hlavní partner MOL Česká republika, který je znám nejen pro svá spotřební paliva a maziva, ale velmi úspěšně se etabloval také v oblasti vysoce kvalitních paliv a maziv pro závody. Přibyl nový partner FRIGERA, tradiční česká značka, výrobce chladicích zařízení pro strojírenství, zdravotnictví i různé komerční a soukromé účely.
Nová posádka teamu Dominik Stříteský/Ondřej Krajča s novým vozem Peugeot 208 R2 byla přihlášena do třídy 6 a Peugeot Rally Cupu. Konkurence byla veliká – 45 vozů s poháněnou jednou nápravou, 16 ve třídě 6 a šest posádek startovalo v Peugeot Rally Cupu. Měřítkem pro všechny měl být Dennis Rådström, jezdec mistrovství světě s továrně připraveným Fordem Fiestou R2T19, který na Bohemce pouze hostoval a nebodoval tedy do Mistrovství ČR.
Pro Vančík Motorsport začala letošní Bohemia rally v Sosnové slibně, nicméně zkouška ohněm měla přijít až v sobotu. A „oheň“ vypukl na druhé rychlostní zkoušce, kdy udělal Dominik hodiny a než se podařilo vůz dostat zpět na trať, ztratila posádka minutu a půl. Dominik objasňuje, jak k tomu došlo: „Možná jsem příliš chtěl, možná jsem neodhadl správně adhezi na mokrém povrchu a použití ruční brzdy bylo možná příliš agresivní. V každém případě mi připadalo jako věčnost, než se podařilo auto vysvobodit a musím divákům poděkovat za pomoc. Jako vstup do mistrovství to nebylo moc povzbudivé, ale nálada v autě zůstala bojovná.“ Desáté místo ve třídě 6 po dvou rychlostních zkouškách nevypadalo dobře a postavilo posádku před dosud nepoznanou výzvu – nutnost propracovávat se ze zadních pozic. Šéf teamu Jaroslav Vančík to komentoval s nadhledem: „Dominik byl do teď zvyklý bojovat úspěšně o čelní pozice a tohle pro něj bude nová zkušenost. Chyby děláme všichni, jen je důležité neztratit hlavu a poučit se z nich. Uvidíme, jak se mu podaří zkoncentrovat, do konce rally je ještě daleko.“ Další průběh sekce ukázal, že zklamání z chyby posádka překonala a nakonec vyhrála pátou a šestou rychlostní zkoušku. Odpoledne pokračovala ve vynikajících výkonech, když vyhrála všechny zkoušky a první etapu končila na třetím místě.
V neděli bylo na programu 7 rychlostních zkoušek, Dominik s Ondřejem pokračovali ve výborných výkonech a pět z nich vyhráli. Vyhráli i celou druhou etapu, posunuli se na celkové druhé místo mistrovství ČR třídy 6 a Peugeot Rally Cupu, třetí místo třídy 6 a páté místo klasifikace vozů s poháněnou jednou nápravou. Dominik měl z rally smíšené pocity. „Ten začátek mě bude ještě dlouho mrzet. Na druhou stranu jsme se přesvědčili, že nám to s Ondrou dohromady moc dobře funguje a nakonec tam byly i dobré časy. Porozuměli jsme také lépe autu včetně chování na mokru, které jsem před tím neměl možnost zažít. Vím také, kde na sobě ještě zapracovat, na co se soustředit. Naučil jsem se – také díky Jardovi a Ondrovi – že i velká chyba se dá napravit. Byl bych ale raději, kdybych příště žádné chyby napravovat nemusel 😊.“ Během rally se nevyskytly žádné větší problémy, auto i team fungovaly bezchybně a šéf teamu Jaroslav Vančík mohl Bohemia Rally uzavřít spokojeně. „Vím z vlastní zkušenosti, jak důležité je být připraven na všechno i na problémy nebo neúspěch, proto jsem neztrácel během celé rally optimismus. Celkový výkon posádky a rychlost mě potěšila. Myslím, že naše sázka na dlouhodobý postupný rozvoj je správná cesta a děkuji MOLu Česká republika i Frigeře, že do toho s námi šli. Bohemka nám potvrdila, že můžeme a musíme letos pomýšlet na souboj o titul ve třídě 6.“
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/molcesko/
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
PR Vančík Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.