Dlouho odkládaný a dlouho očekávaný start do letošní sezony konečně přišel o minulém víkendu na Bohemia Rally v Mladé Boleslavi. Vančík Motorsport do něj vstoupil v nové podobě. Z minulé sezony zůstala prakticky jen sestava mechaniků a hlavní partner MOL Česká republika, který je znám nejen pro svá spotřební paliva a maziva, ale velmi úspěšně se etabloval také v oblasti vysoce kvalitních paliv a maziv pro závody. Přibyl nový partner FRIGERA, tradiční česká značka, výrobce chladicích zařízení pro strojírenství, zdravotnictví i různé komerční a soukromé účely.
Nová posádka teamu Dominik Stříteský/Ondřej Krajča s novým vozem Peugeot 208 R2 byla přihlášena do třídy 6 a Peugeot Rally Cupu. Konkurence byla veliká – 45 vozů s poháněnou jednou nápravou, 16 ve třídě 6 a šest posádek startovalo v Peugeot Rally Cupu. Měřítkem pro všechny měl být Dennis Rådström, jezdec mistrovství světě s továrně připraveným Fordem Fiestou R2T19, který na Bohemce pouze hostoval a nebodoval tedy do Mistrovství ČR.
Pro Vančík Motorsport začala letošní Bohemia rally v Sosnové slibně, nicméně zkouška ohněm měla přijít až v sobotu. A „oheň“ vypukl na druhé rychlostní zkoušce, kdy udělal Dominik hodiny a než se podařilo vůz dostat zpět na trať, ztratila posádka minutu a půl. Dominik objasňuje, jak k tomu došlo: „Možná jsem příliš chtěl, možná jsem neodhadl správně adhezi na mokrém povrchu a použití ruční brzdy bylo možná příliš agresivní. V každém případě mi připadalo jako věčnost, než se podařilo auto vysvobodit a musím divákům poděkovat za pomoc. Jako vstup do mistrovství to nebylo moc povzbudivé, ale nálada v autě zůstala bojovná.“ Desáté místo ve třídě 6 po dvou rychlostních zkouškách nevypadalo dobře a postavilo posádku před dosud nepoznanou výzvu – nutnost propracovávat se ze zadních pozic. Šéf teamu Jaroslav Vančík to komentoval s nadhledem: „Dominik byl do teď zvyklý bojovat úspěšně o čelní pozice a tohle pro něj bude nová zkušenost. Chyby děláme všichni, jen je důležité neztratit hlavu a poučit se z nich. Uvidíme, jak se mu podaří zkoncentrovat, do konce rally je ještě daleko.“ Další průběh sekce ukázal, že zklamání z chyby posádka překonala a nakonec vyhrála pátou a šestou rychlostní zkoušku. Odpoledne pokračovala ve vynikajících výkonech, když vyhrála všechny zkoušky a první etapu končila na třetím místě.
V neděli bylo na programu 7 rychlostních zkoušek, Dominik s Ondřejem pokračovali ve výborných výkonech a pět z nich vyhráli. Vyhráli i celou druhou etapu, posunuli se na celkové druhé místo mistrovství ČR třídy 6 a Peugeot Rally Cupu, třetí místo třídy 6 a páté místo klasifikace vozů s poháněnou jednou nápravou. Dominik měl z rally smíšené pocity. „Ten začátek mě bude ještě dlouho mrzet. Na druhou stranu jsme se přesvědčili, že nám to s Ondrou dohromady moc dobře funguje a nakonec tam byly i dobré časy. Porozuměli jsme také lépe autu včetně chování na mokru, které jsem před tím neměl možnost zažít. Vím také, kde na sobě ještě zapracovat, na co se soustředit. Naučil jsem se – také díky Jardovi a Ondrovi – že i velká chyba se dá napravit. Byl bych ale raději, kdybych příště žádné chyby napravovat nemusel 😊.“ Během rally se nevyskytly žádné větší problémy, auto i team fungovaly bezchybně a šéf teamu Jaroslav Vančík mohl Bohemia Rally uzavřít spokojeně. „Vím z vlastní zkušenosti, jak důležité je být připraven na všechno i na problémy nebo neúspěch, proto jsem neztrácel během celé rally optimismus. Celkový výkon posádky a rychlost mě potěšila. Myslím, že naše sázka na dlouhodobý postupný rozvoj je správná cesta a děkuji MOLu Česká republika i Frigeře, že do toho s námi šli. Bohemka nám potvrdila, že můžeme a musíme letos pomýšlet na souboj o titul ve třídě 6.“
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/molcesko/
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
PR Vančík Motorsport
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.