Dlouho odkládaný a dlouho očekávaný start do letošní sezony konečně přišel o minulém víkendu na Bohemia Rally v Mladé Boleslavi. Vančík Motorsport do něj vstoupil v nové podobě. Z minulé sezony zůstala prakticky jen sestava mechaniků a hlavní partner MOL Česká republika, který je znám nejen pro svá spotřební paliva a maziva, ale velmi úspěšně se etabloval také v oblasti vysoce kvalitních paliv a maziv pro závody. Přibyl nový partner FRIGERA, tradiční česká značka, výrobce chladicích zařízení pro strojírenství, zdravotnictví i různé komerční a soukromé účely.
Nová posádka teamu Dominik Stříteský/Ondřej Krajča s novým vozem Peugeot 208 R2 byla přihlášena do třídy 6 a Peugeot Rally Cupu. Konkurence byla veliká – 45 vozů s poháněnou jednou nápravou, 16 ve třídě 6 a šest posádek startovalo v Peugeot Rally Cupu. Měřítkem pro všechny měl být Dennis Rådström, jezdec mistrovství světě s továrně připraveným Fordem Fiestou R2T19, který na Bohemce pouze hostoval a nebodoval tedy do Mistrovství ČR.
Pro Vančík Motorsport začala letošní Bohemia rally v Sosnové slibně, nicméně zkouška ohněm měla přijít až v sobotu. A „oheň“ vypukl na druhé rychlostní zkoušce, kdy udělal Dominik hodiny a než se podařilo vůz dostat zpět na trať, ztratila posádka minutu a půl. Dominik objasňuje, jak k tomu došlo: „Možná jsem příliš chtěl, možná jsem neodhadl správně adhezi na mokrém povrchu a použití ruční brzdy bylo možná příliš agresivní. V každém případě mi připadalo jako věčnost, než se podařilo auto vysvobodit a musím divákům poděkovat za pomoc. Jako vstup do mistrovství to nebylo moc povzbudivé, ale nálada v autě zůstala bojovná.“ Desáté místo ve třídě 6 po dvou rychlostních zkouškách nevypadalo dobře a postavilo posádku před dosud nepoznanou výzvu – nutnost propracovávat se ze zadních pozic. Šéf teamu Jaroslav Vančík to komentoval s nadhledem: „Dominik byl do teď zvyklý bojovat úspěšně o čelní pozice a tohle pro něj bude nová zkušenost. Chyby děláme všichni, jen je důležité neztratit hlavu a poučit se z nich. Uvidíme, jak se mu podaří zkoncentrovat, do konce rally je ještě daleko.“ Další průběh sekce ukázal, že zklamání z chyby posádka překonala a nakonec vyhrála pátou a šestou rychlostní zkoušku. Odpoledne pokračovala ve vynikajících výkonech, když vyhrála všechny zkoušky a první etapu končila na třetím místě.
V neděli bylo na programu 7 rychlostních zkoušek, Dominik s Ondřejem pokračovali ve výborných výkonech a pět z nich vyhráli. Vyhráli i celou druhou etapu, posunuli se na celkové druhé místo mistrovství ČR třídy 6 a Peugeot Rally Cupu, třetí místo třídy 6 a páté místo klasifikace vozů s poháněnou jednou nápravou. Dominik měl z rally smíšené pocity. „Ten začátek mě bude ještě dlouho mrzet. Na druhou stranu jsme se přesvědčili, že nám to s Ondrou dohromady moc dobře funguje a nakonec tam byly i dobré časy. Porozuměli jsme také lépe autu včetně chování na mokru, které jsem před tím neměl možnost zažít. Vím také, kde na sobě ještě zapracovat, na co se soustředit. Naučil jsem se – také díky Jardovi a Ondrovi – že i velká chyba se dá napravit. Byl bych ale raději, kdybych příště žádné chyby napravovat nemusel 😊.“ Během rally se nevyskytly žádné větší problémy, auto i team fungovaly bezchybně a šéf teamu Jaroslav Vančík mohl Bohemia Rally uzavřít spokojeně. „Vím z vlastní zkušenosti, jak důležité je být připraven na všechno i na problémy nebo neúspěch, proto jsem neztrácel během celé rally optimismus. Celkový výkon posádky a rychlost mě potěšila. Myslím, že naše sázka na dlouhodobý postupný rozvoj je správná cesta a děkuji MOLu Česká republika i Frigeře, že do toho s námi šli. Bohemka nám potvrdila, že můžeme a musíme letos pomýšlet na souboj o titul ve třídě 6.“
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/molcesko/
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
PR Vančík Motorsport
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.