Uplynulá Rally Bohemia završila intenzivní přípravu Erika Caise na úvodní soutěž letošního mistrovství Evropy ERC v Římě. Posádka Cais – Žáková obsadila s Fordem Fiestou R5 MkII osmou příčku v celkovém pořadí. Úspěch týmu Orsák Rallysport podtrhlo suverénní vítězství Švéda Dennise Radströma v kategorií vozů s jednou poháněnou nápravou a Maďarky Adrienn Vogelové v Dámském poháru. Oba startovali s vozy Ford Fiesta Rally4.
Říká se, že všechny cesty vedou do Říma. Erik Cais si cestou do italské metropole, kde za týden odstartuje evropský šampionát, odskočil do Mladé Boleslavi. Letošní Rally Bohemia byla pro Erika s Jindřiškou fantastickou přípravou pro Rally Roma di Capitale. A zároveň generální zkouškou. „I když jsme během dlouhé pauzy zaviněné epidemií Covidu 19 měli několikrát možnost testovat v rozlišných podmínkách, ostrý závod nic nenahradí,“ pochvaloval si rozjezd sezony dvacetiletý jezdec. „V závodě jsme se nesvezli od začátku března, kdy jsme startovali na španělské šotolině.“
Páteční část Bohemky se nesla v duchu exhibičních závodů na okruhu v Sosnové. I když tady Erik Cais startoval poprvé, svým časem se probojoval mezi čtveřici nejrychlejších jezdců. V semifinále pak prohrál s továrním jezdcem Škody Motorsport Honzou Kopeckým a skončil třetí.
Opravdové závody začaly až v sobotu. Počasí se umoudřilo, přestalo pršet a posádka Cais – Žáková se usadila na šesté příčce. Na RZ3 však začal motor Fiesty R5 MkII stávkovat. „Auto jelo střídavě jen na tři válce a propadli jsme na devátou příčku,“ vysvětloval Erik. „V servisu mechanici zjistili, že příčinou byla vadná zapalovací svíčka.“
Druhou nedělní etapu už pojala tým Orsák Rallysport víceméně jako testovací a zkoušel různá nastavení. Přesto se Erik Cais udržel v první desítce a v cíli byl klasifikován na 8. pozici. „Bylo perfektní, že jsme s Jindřiškou mohli zažít ostrý závod před vstupem do seriálu ERC, který bude letos naší prioritou,“ usmíval na v cíli fryštácký mladík.
Na italské Rally di Roma Capitale bude posádka Cais – Žáková startovat s číslem 14. V nabité kategorii ERC1 Junior bude mít v boji o prestižní evropský juniorský titul 10 konkurentů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?