Uplynulá Rally Bohemia završila intenzivní přípravu Erika Caise na úvodní soutěž letošního mistrovství Evropy ERC v Římě. Posádka Cais – Žáková obsadila s Fordem Fiestou R5 MkII osmou příčku v celkovém pořadí. Úspěch týmu Orsák Rallysport podtrhlo suverénní vítězství Švéda Dennise Radströma v kategorií vozů s jednou poháněnou nápravou a Maďarky Adrienn Vogelové v Dámském poháru. Oba startovali s vozy Ford Fiesta Rally4.
Říká se, že všechny cesty vedou do Říma. Erik Cais si cestou do italské metropole, kde za týden odstartuje evropský šampionát, odskočil do Mladé Boleslavi. Letošní Rally Bohemia byla pro Erika s Jindřiškou fantastickou přípravou pro Rally Roma di Capitale. A zároveň generální zkouškou. „I když jsme během dlouhé pauzy zaviněné epidemií Covidu 19 měli několikrát možnost testovat v rozlišných podmínkách, ostrý závod nic nenahradí,“ pochvaloval si rozjezd sezony dvacetiletý jezdec. „V závodě jsme se nesvezli od začátku března, kdy jsme startovali na španělské šotolině.“
Páteční část Bohemky se nesla v duchu exhibičních závodů na okruhu v Sosnové. I když tady Erik Cais startoval poprvé, svým časem se probojoval mezi čtveřici nejrychlejších jezdců. V semifinále pak prohrál s továrním jezdcem Škody Motorsport Honzou Kopeckým a skončil třetí.
Opravdové závody začaly až v sobotu. Počasí se umoudřilo, přestalo pršet a posádka Cais – Žáková se usadila na šesté příčce. Na RZ3 však začal motor Fiesty R5 MkII stávkovat. „Auto jelo střídavě jen na tři válce a propadli jsme na devátou příčku,“ vysvětloval Erik. „V servisu mechanici zjistili, že příčinou byla vadná zapalovací svíčka.“
Druhou nedělní etapu už pojala tým Orsák Rallysport víceméně jako testovací a zkoušel různá nastavení. Přesto se Erik Cais udržel v první desítce a v cíli byl klasifikován na 8. pozici. „Bylo perfektní, že jsme s Jindřiškou mohli zažít ostrý závod před vstupem do seriálu ERC, který bude letos naší prioritou,“ usmíval na v cíli fryštácký mladík.
Na italské Rally di Roma Capitale bude posádka Cais – Žáková startovat s číslem 14. V nabité kategorii ERC1 Junior bude mít v boji o prestižní evropský juniorský titul 10 konkurentů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.