Uplynulá Rally Bohemia završila intenzivní přípravu Erika Caise na úvodní soutěž letošního mistrovství Evropy ERC v Římě. Posádka Cais – Žáková obsadila s Fordem Fiestou R5 MkII osmou příčku v celkovém pořadí. Úspěch týmu Orsák Rallysport podtrhlo suverénní vítězství Švéda Dennise Radströma v kategorií vozů s jednou poháněnou nápravou a Maďarky Adrienn Vogelové v Dámském poháru. Oba startovali s vozy Ford Fiesta Rally4.
Říká se, že všechny cesty vedou do Říma. Erik Cais si cestou do italské metropole, kde za týden odstartuje evropský šampionát, odskočil do Mladé Boleslavi. Letošní Rally Bohemia byla pro Erika s Jindřiškou fantastickou přípravou pro Rally Roma di Capitale. A zároveň generální zkouškou. „I když jsme během dlouhé pauzy zaviněné epidemií Covidu 19 měli několikrát možnost testovat v rozlišných podmínkách, ostrý závod nic nenahradí,“ pochvaloval si rozjezd sezony dvacetiletý jezdec. „V závodě jsme se nesvezli od začátku března, kdy jsme startovali na španělské šotolině.“
Páteční část Bohemky se nesla v duchu exhibičních závodů na okruhu v Sosnové. I když tady Erik Cais startoval poprvé, svým časem se probojoval mezi čtveřici nejrychlejších jezdců. V semifinále pak prohrál s továrním jezdcem Škody Motorsport Honzou Kopeckým a skončil třetí.
Opravdové závody začaly až v sobotu. Počasí se umoudřilo, přestalo pršet a posádka Cais – Žáková se usadila na šesté příčce. Na RZ3 však začal motor Fiesty R5 MkII stávkovat. „Auto jelo střídavě jen na tři válce a propadli jsme na devátou příčku,“ vysvětloval Erik. „V servisu mechanici zjistili, že příčinou byla vadná zapalovací svíčka.“
Druhou nedělní etapu už pojala tým Orsák Rallysport víceméně jako testovací a zkoušel různá nastavení. Přesto se Erik Cais udržel v první desítce a v cíli byl klasifikován na 8. pozici. „Bylo perfektní, že jsme s Jindřiškou mohli zažít ostrý závod před vstupem do seriálu ERC, který bude letos naší prioritou,“ usmíval na v cíli fryštácký mladík.
Na italské Rally di Roma Capitale bude posádka Cais – Žáková startovat s číslem 14. V nabité kategorii ERC1 Junior bude mít v boji o prestižní evropský juniorský titul 10 konkurentů.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.