EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem na sobotním Pražském rallysprintu při premiérovém startu se zapůjčeným speciálem VW Polo GTI R5 zažili neuvěřitelnou smůlu. Absolutně vyhráli 4 ze 6 rychlostních zkoušek s náskokem více jak 21 vteřin, které by bezpečně stačily na celkové vítězství. Ale…
„Na startu první rychlostní zkoušky, když chtěl Petr podat časoměřiči jízdní výkaz pro zaznamenání našeho startovního času, zavadil nešťastně rukou o jednu přezku svého bezpečnostního pásu a výkaz mu vypadl z ruky. Jízdní výkaz je list papíru o velikosti 10x 20 cm, který zapadl do mezery mezi sedačku a ochranný rám. Byli jsme již oba pevně přitaženi 6 bodovými bezpečnostními pásy a naše pokusy dosáhnout na papír byly beznadějné. Aby jej Petr vyndal, musel se odvázat, vystoupit ven a opatrně ho vytáhnout tak, aby nezajel úplně pod sedačku. To celé trvalo asi 30s a my museli odstartovat o 1 min. déle za což je penalizace 1 min.,“ popisuje vypjatou chvilku Pech.
V součtu časů byl EuroOil team na jubilejním 25. Pražském rallysprintu nejrychlejší, ale kvůli zmiňované penalizaci se propadl na šesté místo. „Na Petra se za to vůbec nezlobím, tohle byla prostě smůla. Důležitější bylo, že se nám jízda dařila a měli z ní radost. S VW Polo šlo jet rychle hned od začátku bez dlouhého testování a to na velice kluzké trati, z čehož u nás panovaly největší obavy. Přesto není jednoduché udělat tak zásadní rozhodnutí jakým je zvolit vůz na příští sezonu,“ říká Pech.
EuroOil team přeje všem fanoušků motosportu pohodové vánoční svátky a vše nejlepší do nového roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.