EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem na sobotním Pražském rallysprintu při premiérovém startu se zapůjčeným speciálem VW Polo GTI R5 zažili neuvěřitelnou smůlu. Absolutně vyhráli 4 ze 6 rychlostních zkoušek s náskokem více jak 21 vteřin, které by bezpečně stačily na celkové vítězství. Ale…
„Na startu první rychlostní zkoušky, když chtěl Petr podat časoměřiči jízdní výkaz pro zaznamenání našeho startovního času, zavadil nešťastně rukou o jednu přezku svého bezpečnostního pásu a výkaz mu vypadl z ruky. Jízdní výkaz je list papíru o velikosti 10x 20 cm, který zapadl do mezery mezi sedačku a ochranný rám. Byli jsme již oba pevně přitaženi 6 bodovými bezpečnostními pásy a naše pokusy dosáhnout na papír byly beznadějné. Aby jej Petr vyndal, musel se odvázat, vystoupit ven a opatrně ho vytáhnout tak, aby nezajel úplně pod sedačku. To celé trvalo asi 30s a my museli odstartovat o 1 min. déle za což je penalizace 1 min.,“ popisuje vypjatou chvilku Pech.
V součtu časů byl EuroOil team na jubilejním 25. Pražském rallysprintu nejrychlejší, ale kvůli zmiňované penalizaci se propadl na šesté místo. „Na Petra se za to vůbec nezlobím, tohle byla prostě smůla. Důležitější bylo, že se nám jízda dařila a měli z ní radost. S VW Polo šlo jet rychle hned od začátku bez dlouhého testování a to na velice kluzké trati, z čehož u nás panovaly největší obavy. Přesto není jednoduché udělat tak zásadní rozhodnutí jakým je zvolit vůz na příští sezonu,“ říká Pech.
EuroOil team přeje všem fanoušků motosportu pohodové vánoční svátky a vše nejlepší do nového roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.