Petr Semerád sice zajížděl na Barumce v nabité konkurenci výborné časy, o naděje na skvělý výsledek ale přišel brzy po startu soutěže.
Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka odjížděla na Barum Czech Rally Zlín 2019 řádně připravena, protože šlo o jasný vrchol sezóny. Opět měli možnost poměřit síly s evropskou juniorskou špičkou a znovu i s tou českou. Výborně připravený Opel Adam R2 od Brynda Racing byl navíc oblečen do nového slušivého designu, jemuž vévodila značka energetických nápojů Rockstar.
Plán byl jasně daný – jet rychle, nepraštit s tím a najíždět důležité kilometry. Petr Semerád jel Barumku poprvé a právě znalost místních tratí a podmínek je tady obvykle klíčem k úspěchu. Pokud chcete uspět v evropské špičce, je třeba jet rychle hned od začátku. To se docela podařilo už na populární páteční městské speciálce, která byla doslova v obležení fanoušků. „Atmosféra byla doslova elektrizující, tohle se jinde u nás nezažije,“ vzdal hold divákům Petr, který přenocoval na 10. místě evropské třídy RC4.
V sobotu ráno bylo v plánu na klasických rychlostních zkouškách trochu zrychlit. „Před námi jsou velmi náročné rychlostní zkoušky, kde očekáváme i spoustu vytahaného bordelu od posádek jedoucích před námi. S tím se musí počítat už při psaní rozpisu, protože právě na těchto místech je pak obvykle hodně krizových situací. Já se těším především na Semetín, protože to je nádherná a těžká zkouška, která dokonale prověří nejen jezdce, ale i souhru celé posádky,“ přiznal v sobotu ráno Petr před odjezdem ze servisu.
Jenže plány na dobrý celkový výsledek vzaly za své hned na první sobotní zkoušce, kterou byla polokruhová Březová. Co se vlastně stalo, to nám prozradí spolujezdec Jiří Hlávka. „Stalo se mně něco, co je noční můrou všech spolujezdců. Poslal jsem Petra do dalšího kola, a tím jsme ztratili asi dvě a půl minuty. Obvykle se to stává, když si spolujezdec napíše jen okruh a pak to špatně spočítá. Jenže já udělal chybu už při psaní rozpisu, kdy jsem si tam napsal o kolo navíc. Když jsem si chybu v cíli zkoušky uvědomil, měl jsem chuť se zastřelit. Jasně moje chyba, omlouvám se všem, úplně jsem zazdil šance na dobrý výsledek,“ sypal si popel na hlavu Jirka.
Jenže soutěž byla teprve na začátku a bylo třeba se pořádně soustředit na další zkoušky, pokusit se zajet dobré časy a prokousat se pořadím trochu dopředu. „Bylo nám ale jasné, že v soubojích, kde se jede o vteřinky, tak obrovskou ztrátu smazat nelze. Snažili jsme se tedy soustředit na časy v jednotlivých zkouškách a celkové pořadí moc neřešit,“ popsal změnu taktiky Petr. A to se vyplatilo. Halenkovice jim sice byly zrušeny, ale především na oblíbeném Semetínu Petr ukázal svoji rychlost. V prvním průjezdu byl druhý a v tom druhém dokonce nejrychlejší mezi celou evropskou špičkou! Pro Petra tak šlo o první vítěznou zkoušku mezi evropskými juniory. „Měl jsem radost nejen z vítězství, ale i z mé jízdy, protože jsme jeli rychle a přitom bez větších krizovek. Dokonce se nám dařilo i tovární vozy Opel, což jsme moc nečekali,“ neskrýval svoji radost Petr v cíli sobotní etapy.
Se stejnou taktikou šla posádka i do náročné nedělní etapy, kde je čekala i velmi těžká Pindula a nevyzpytatelná Kašava. Už první průjezd prioritních posádek Pindulou a po několika velkých havárií se roztahalo nejen startovní pole, ale připomnělo to i Petrovi s Jirkou, že hlavní je dojet do cíle. I tak ale zajížděli velmi pěkné časy v evropské špičce a před poslední zkouškou měli na dohled dvě posádky před nimi. Havárie Martina Vlčka na Kašavě ale vyústila ve zrušení rychlostní zkoušky. „Byli jsme první posádkou, kterou pořadatelé zastavili na startu. Doslova nám skočili na kapotu, aby nás nenechali odjet,“ popsal Jirka zrušení poslední zkoušky. Petr s Jirkou tak z posledního místa skončili třetí v hodnocení českého šampionátu třídy 6.
„Kdyby nebylo té ztráty z úvodu, tak jsme mohli dojet někde na čtvrtém nebo pátém místě mezi evropskou špičkou, což by byl výborný výsledek. Na kdyby se ale nehraje, stalo se a nejde s tím nic dělat. Se svojí jízdou jsem ale spokojen, zatím jsem nejel těžší a delší soutěž než letošní Barumku a myslím, že na první start tady jsem předvedl dobrý výkon. Najel jsem spoustu kilometrů a získal další důležité zkušenosti. Chci poděkovat týmu Brynda Racing za skvěle připravené auto, všem našim partnerům v čele s Rockstar a fanouškům kolem trati za skvělou podporu,“ uzavřel povídání o Barumce Petr.
Ačkoliv je teprve srpen, česká sezóna v rally pomalu končí, protože Rally Příbram byla zrušena. Nabízí se tedy otázka, zda se Petr s Jirkou letos ještě někde objeví. „Určitě chceme jet Setkání mistrů a Pražský rallysprint. Do té doby je ale ještě spousta času, takže zvažujeme i nějaký další start. Uvidíme,“ dodal trochu tajemně Petr.
Autor: Tomáš Wanka
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).