Petr Semerád sice zajížděl na Barumce v nabité konkurenci výborné časy, o naděje na skvělý výsledek ale přišel brzy po startu soutěže.
Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka odjížděla na Barum Czech Rally Zlín 2019 řádně připravena, protože šlo o jasný vrchol sezóny. Opět měli možnost poměřit síly s evropskou juniorskou špičkou a znovu i s tou českou. Výborně připravený Opel Adam R2 od Brynda Racing byl navíc oblečen do nového slušivého designu, jemuž vévodila značka energetických nápojů Rockstar.
Plán byl jasně daný – jet rychle, nepraštit s tím a najíždět důležité kilometry. Petr Semerád jel Barumku poprvé a právě znalost místních tratí a podmínek je tady obvykle klíčem k úspěchu. Pokud chcete uspět v evropské špičce, je třeba jet rychle hned od začátku. To se docela podařilo už na populární páteční městské speciálce, která byla doslova v obležení fanoušků. „Atmosféra byla doslova elektrizující, tohle se jinde u nás nezažije,“ vzdal hold divákům Petr, který přenocoval na 10. místě evropské třídy RC4.
V sobotu ráno bylo v plánu na klasických rychlostních zkouškách trochu zrychlit. „Před námi jsou velmi náročné rychlostní zkoušky, kde očekáváme i spoustu vytahaného bordelu od posádek jedoucích před námi. S tím se musí počítat už při psaní rozpisu, protože právě na těchto místech je pak obvykle hodně krizových situací. Já se těším především na Semetín, protože to je nádherná a těžká zkouška, která dokonale prověří nejen jezdce, ale i souhru celé posádky,“ přiznal v sobotu ráno Petr před odjezdem ze servisu.
Jenže plány na dobrý celkový výsledek vzaly za své hned na první sobotní zkoušce, kterou byla polokruhová Březová. Co se vlastně stalo, to nám prozradí spolujezdec Jiří Hlávka. „Stalo se mně něco, co je noční můrou všech spolujezdců. Poslal jsem Petra do dalšího kola, a tím jsme ztratili asi dvě a půl minuty. Obvykle se to stává, když si spolujezdec napíše jen okruh a pak to špatně spočítá. Jenže já udělal chybu už při psaní rozpisu, kdy jsem si tam napsal o kolo navíc. Když jsem si chybu v cíli zkoušky uvědomil, měl jsem chuť se zastřelit. Jasně moje chyba, omlouvám se všem, úplně jsem zazdil šance na dobrý výsledek,“ sypal si popel na hlavu Jirka.
Jenže soutěž byla teprve na začátku a bylo třeba se pořádně soustředit na další zkoušky, pokusit se zajet dobré časy a prokousat se pořadím trochu dopředu. „Bylo nám ale jasné, že v soubojích, kde se jede o vteřinky, tak obrovskou ztrátu smazat nelze. Snažili jsme se tedy soustředit na časy v jednotlivých zkouškách a celkové pořadí moc neřešit,“ popsal změnu taktiky Petr. A to se vyplatilo. Halenkovice jim sice byly zrušeny, ale především na oblíbeném Semetínu Petr ukázal svoji rychlost. V prvním průjezdu byl druhý a v tom druhém dokonce nejrychlejší mezi celou evropskou špičkou! Pro Petra tak šlo o první vítěznou zkoušku mezi evropskými juniory. „Měl jsem radost nejen z vítězství, ale i z mé jízdy, protože jsme jeli rychle a přitom bez větších krizovek. Dokonce se nám dařilo i tovární vozy Opel, což jsme moc nečekali,“ neskrýval svoji radost Petr v cíli sobotní etapy.
Se stejnou taktikou šla posádka i do náročné nedělní etapy, kde je čekala i velmi těžká Pindula a nevyzpytatelná Kašava. Už první průjezd prioritních posádek Pindulou a po několika velkých havárií se roztahalo nejen startovní pole, ale připomnělo to i Petrovi s Jirkou, že hlavní je dojet do cíle. I tak ale zajížděli velmi pěkné časy v evropské špičce a před poslední zkouškou měli na dohled dvě posádky před nimi. Havárie Martina Vlčka na Kašavě ale vyústila ve zrušení rychlostní zkoušky. „Byli jsme první posádkou, kterou pořadatelé zastavili na startu. Doslova nám skočili na kapotu, aby nás nenechali odjet,“ popsal Jirka zrušení poslední zkoušky. Petr s Jirkou tak z posledního místa skončili třetí v hodnocení českého šampionátu třídy 6.
„Kdyby nebylo té ztráty z úvodu, tak jsme mohli dojet někde na čtvrtém nebo pátém místě mezi evropskou špičkou, což by byl výborný výsledek. Na kdyby se ale nehraje, stalo se a nejde s tím nic dělat. Se svojí jízdou jsem ale spokojen, zatím jsem nejel těžší a delší soutěž než letošní Barumku a myslím, že na první start tady jsem předvedl dobrý výkon. Najel jsem spoustu kilometrů a získal další důležité zkušenosti. Chci poděkovat týmu Brynda Racing za skvěle připravené auto, všem našim partnerům v čele s Rockstar a fanouškům kolem trati za skvělou podporu,“ uzavřel povídání o Barumce Petr.
Ačkoliv je teprve srpen, česká sezóna v rally pomalu končí, protože Rally Příbram byla zrušena. Nabízí se tedy otázka, zda se Petr s Jirkou letos ještě někde objeví. „Určitě chceme jet Setkání mistrů a Pražský rallysprint. Do té doby je ale ještě spousta času, takže zvažujeme i nějaký další start. Uvidíme,“ dodal trochu tajemně Petr.
Autor: Tomáš Wanka
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?