Dramatickou podívanou a vypjaté souboje nabídla tradičně legendární BARUM CZECH RALLY ZLÍN. Závěrečný podnik domácího šampionátu a vrchol evropského mistrovství se konal uplynulý víkend a posádka Mareš – Hloušek na něj odjížděla s jednoznačným cílem. Porazit své největší rivaly Ingrama s Whitthockem a vybojovat titul mistrů Evropy do 28 let. Filip Mareš rozhodl až v závěrečné rychlostní zkoušce, když britského jezdce překonal a na nejcennější trofej své dosavadní kariéry dosáhl s minimálním náskokem 0,3 vteřiny!
Posádka ACCR Czech Rally Teamu se startovním číslem 5 zahájila náročný závod na sedmém místě, ale už po třetím testu se posunula na pátou pozici. Po předposlední zkoušce sobotní etapy byla dokonce druhá. Filip s Honzou nakonec přenocovali jako třetí v prozatímním pořadí. To byl sice skvělý výsledek, ale Chris Ingram byl ještě o necelé 4 vteřiny před nimi. „Sobotní etapa nám nevyšla úplně podle představ. Seděl nám Semetín, ale na zbylých zkouškách to nebylo vždy ono. Na prvním průjezdu Březové jsme vyloženě zaspali. Stále jsme ale v dobrém kontaktu a věříme, že skladba nedělních zkoušek, nám dá více šancí útočit,“ věřil v polovině závodu spolujezdec Jan Hloušek.
Maják, Pindula a Kašava – to byly tři „rychlostky“ závěrečné etapy a každá se jela ve dvou průjezdech. Mezi českou posádkou a mladými Brity pokračovala i v neděli napínavá bitva. Na Majáku a Kašavě byl rychlejší Mareš, na první Pindule naopak Ingram. Na třináctém testu se Filip a Honzou posunuli před Ingrama s Whittockem, aby se na předposlední zkoušce pořadí opět měnilo ve prospěch britského dua. Na startu závěrečné, 25 km dlouhé Kašavy, dělilo obě posádky pouze 0,6 vteřiny! Cílovou fotobuňkou prolétli Mareš s Hlouškem v čase o 0,9 vteřiny rychlejším než jejich soupeři a bylo tedy jasné, že titul juniorského mistra Evropy může slavit posádka ACCR Czech Talent Teamu Filip Mareš – Jan Hloušek!
Kromě cenné trofeje pak od promotéra šampionátu získali také finanční prémii k využití na starty v dalších podnicích ERC. Rozdíl mezi radostí a smutkem činil nakonec pouhých 0,3 sekundy! “Byl to pro nás oba zatím asi životní závod. V sázce bylo opravdu hodně a v souboji o titul v ERC1 Junior jsme si nedarovali ani metr. Za celou barumku nebyl rozestup mezi námi větší než 7,6 vteřiny a rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem byl nakonec minimální. Vyhráli jsme a jsme za to skutečně šťastní,“ neskrýval nadšení v cíli Filip Mareš a pokračoval: „Chris s Rossem ale předvedli výborný výkon a donutili nás jet nejlépe, jak umíme. Hoši, děkujeme vám za tenhle souboj a držíme palce do dalších závodů!“
Druhé místo Mareše s Hlouškem neznamená jen úspěch v evropském šampionátu, ale také potvrzení pozice vicemistrů v Autoklub Mistrovství České republiky 2019. „Před sezónou bylo podium v českém mistrovství cílem celého týmu a věřím, že druhé místo je naplněním těchto plánů,“ říká semčický jezdec a dodává: „Honza Hloušek mě všemi závody provedl bez jediné chyby a patří mu za to mé uznání a velký dík. Nic z toho by pak nebylo možné bez našich partnerů, v čele s Autoklubem ČR a silného zázemí týmu Romana Kresty. Jen díky tomu se teď můžeme s našimi skvělými fanoušky těšit z povedené barumky!“
„Filip s Honzou si výsledek letošní barumky mohou zapsat hodně výrazným písmem. Je to pro ně velký úspěch, se kterým jsme v úvodu sezóny ani nepočítali. Letošní rok už byl sice jednoznačně zaměřený na výsledek, ale mířili jsme hlavně na domácí šampionát. Vzhledem k tomu, že Filip nejel úvodní dva evropské podniky, myšlenky na dobré umístění v Evropě přišly až později. Filip s Honzou dokázali skvěle zúročit celou loňskou sezónu, postupovali přesně podle plánu a všechny naše rady dokázali využít ve svůj prospěch. A moc mě těší, že náročnou a složitou barumku ustáli. To ale platí i pro Chrise Ingrama. Oba jeli skvěle a extrémně vyrovnaně, o čemž svědčí i konečný časový rozestup v cíli. Velká gratulace kluci a upřímně děkuji celému týmu a všem okolo nás za náročnou práci v celé sezóně,“ komentuje Filipův úspěch Roman Kresta.
„Letošní barumka byla mimořádně napínavá až do samého konce. Myslím si, že málokdo pamatuje, aby se o titulu juniorského mistra Evropy rozhodovalo v řádu desetin vteřiny na poslední rychlostní zkoušce. To bylo drama, které si všichni fanoušci museli nesmírně užít. Filip s Honzou si titul opravdu vybojovali a já jim k tomuto velkému úspěchu gratuluji,“ poznamenal krátce prezident Autoklubu ČR – JUDr. Jan Šťovíček.
Náročnou a krásnou BARUM CZECH RALLY ZLÍN vyhráli už poosmé Honza Kopecký s Pavlem Dreslerem, druzí skončili Filip Mareš s Janem Hlouškem a bronz patří posádce Chris Ingram, Ross Whittock.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.