Dramatickou podívanou a vypjaté souboje nabídla tradičně legendární BARUM CZECH RALLY ZLÍN. Závěrečný podnik domácího šampionátu a vrchol evropského mistrovství se konal uplynulý víkend a posádka Mareš – Hloušek na něj odjížděla s jednoznačným cílem. Porazit své největší rivaly Ingrama s Whitthockem a vybojovat titul mistrů Evropy do 28 let. Filip Mareš rozhodl až v závěrečné rychlostní zkoušce, když britského jezdce překonal a na nejcennější trofej své dosavadní kariéry dosáhl s minimálním náskokem 0,3 vteřiny!
Posádka ACCR Czech Rally Teamu se startovním číslem 5 zahájila náročný závod na sedmém místě, ale už po třetím testu se posunula na pátou pozici. Po předposlední zkoušce sobotní etapy byla dokonce druhá. Filip s Honzou nakonec přenocovali jako třetí v prozatímním pořadí. To byl sice skvělý výsledek, ale Chris Ingram byl ještě o necelé 4 vteřiny před nimi. „Sobotní etapa nám nevyšla úplně podle představ. Seděl nám Semetín, ale na zbylých zkouškách to nebylo vždy ono. Na prvním průjezdu Březové jsme vyloženě zaspali. Stále jsme ale v dobrém kontaktu a věříme, že skladba nedělních zkoušek, nám dá více šancí útočit,“ věřil v polovině závodu spolujezdec Jan Hloušek.
Maják, Pindula a Kašava – to byly tři „rychlostky“ závěrečné etapy a každá se jela ve dvou průjezdech. Mezi českou posádkou a mladými Brity pokračovala i v neděli napínavá bitva. Na Majáku a Kašavě byl rychlejší Mareš, na první Pindule naopak Ingram. Na třináctém testu se Filip a Honzou posunuli před Ingrama s Whittockem, aby se na předposlední zkoušce pořadí opět měnilo ve prospěch britského dua. Na startu závěrečné, 25 km dlouhé Kašavy, dělilo obě posádky pouze 0,6 vteřiny! Cílovou fotobuňkou prolétli Mareš s Hlouškem v čase o 0,9 vteřiny rychlejším než jejich soupeři a bylo tedy jasné, že titul juniorského mistra Evropy může slavit posádka ACCR Czech Talent Teamu Filip Mareš – Jan Hloušek!
Kromě cenné trofeje pak od promotéra šampionátu získali také finanční prémii k využití na starty v dalších podnicích ERC. Rozdíl mezi radostí a smutkem činil nakonec pouhých 0,3 sekundy! “Byl to pro nás oba zatím asi životní závod. V sázce bylo opravdu hodně a v souboji o titul v ERC1 Junior jsme si nedarovali ani metr. Za celou barumku nebyl rozestup mezi námi větší než 7,6 vteřiny a rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem byl nakonec minimální. Vyhráli jsme a jsme za to skutečně šťastní,“ neskrýval nadšení v cíli Filip Mareš a pokračoval: „Chris s Rossem ale předvedli výborný výkon a donutili nás jet nejlépe, jak umíme. Hoši, děkujeme vám za tenhle souboj a držíme palce do dalších závodů!“
Druhé místo Mareše s Hlouškem neznamená jen úspěch v evropském šampionátu, ale také potvrzení pozice vicemistrů v Autoklub Mistrovství České republiky 2019. „Před sezónou bylo podium v českém mistrovství cílem celého týmu a věřím, že druhé místo je naplněním těchto plánů,“ říká semčický jezdec a dodává: „Honza Hloušek mě všemi závody provedl bez jediné chyby a patří mu za to mé uznání a velký dík. Nic z toho by pak nebylo možné bez našich partnerů, v čele s Autoklubem ČR a silného zázemí týmu Romana Kresty. Jen díky tomu se teď můžeme s našimi skvělými fanoušky těšit z povedené barumky!“
„Filip s Honzou si výsledek letošní barumky mohou zapsat hodně výrazným písmem. Je to pro ně velký úspěch, se kterým jsme v úvodu sezóny ani nepočítali. Letošní rok už byl sice jednoznačně zaměřený na výsledek, ale mířili jsme hlavně na domácí šampionát. Vzhledem k tomu, že Filip nejel úvodní dva evropské podniky, myšlenky na dobré umístění v Evropě přišly až později. Filip s Honzou dokázali skvěle zúročit celou loňskou sezónu, postupovali přesně podle plánu a všechny naše rady dokázali využít ve svůj prospěch. A moc mě těší, že náročnou a složitou barumku ustáli. To ale platí i pro Chrise Ingrama. Oba jeli skvěle a extrémně vyrovnaně, o čemž svědčí i konečný časový rozestup v cíli. Velká gratulace kluci a upřímně děkuji celému týmu a všem okolo nás za náročnou práci v celé sezóně,“ komentuje Filipův úspěch Roman Kresta.
„Letošní barumka byla mimořádně napínavá až do samého konce. Myslím si, že málokdo pamatuje, aby se o titulu juniorského mistra Evropy rozhodovalo v řádu desetin vteřiny na poslední rychlostní zkoušce. To bylo drama, které si všichni fanoušci museli nesmírně užít. Filip s Honzou si titul opravdu vybojovali a já jim k tomuto velkému úspěchu gratuluji,“ poznamenal krátce prezident Autoklubu ČR – JUDr. Jan Šťovíček.
Náročnou a krásnou BARUM CZECH RALLY ZLÍN vyhráli už poosmé Honza Kopecký s Pavlem Dreslerem, druzí skončili Filip Mareš s Janem Hlouškem a bronz patří posádce Chris Ingram, Ross Whittock.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).