Soutěž v Hustopečích s dramatickým závěrem. Čtvrté místo posádky Štajf – Havelková v absolutním pořadí. Cenné body za bronzovou příčku v hodnocení MČR
Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 skončila čtvrtá v celkovém pořadí letošní Agrotec Petronas Rally v Hustopečích. Zároveň si však připíše velmi cenné body za třetí místo v klasifikaci českého šampionátu.
Pořadatelé 15. ročníku Agrotec Petronas Rally nabídli téměř stovce startujících posádek náročnou trať jihomoravskými vinicemi na asfaltovém i šotolinovém povrchu. Dvoudenní program zahrnoval deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů a soutěž provázelo doslova letní počasí s teplotami přes 30°C, což kladlo na všechny její účastníky velké nároky. Již tradičně se dařilo týmu Racing 21 dobře nastavit vůz na shakedown a potažmo i pro celou soutěž.
Její úvod však přinesl Vojtěchu Štajfovi nečekaný problém s vadně fungujícím ventilem udržujícím předepsaný tlak v turbodmychadle motoru jeho vozu Polo GTI R5. První dvě rychlostní zkoušky tak absolvoval se sníženým výkonem, ale přesto se držel na hranici desítky nejrychlejších posádek. Po vynucené výměně zmíněného ventilu v servisní zóně, za dohledu technických komisařů, začala posádka Štajf – Havelková opět zrychlovat a výsledkem byl slibný pátý čas v poslední páteční rychlostní zkoušce v Horních Bojanovicích. První den tak posádka zakončila na sedmém místě celkového pořadí. „Po výměně vadného pop-off ventilu na našem voze se situace s výkonem motoru zlepšila a podařilo se nám to s Veronikou v závěru dne zúročit. Bylo to ale náročné i díky situaci na večerních vložkách, kde často nebyly dobře vidět antikatovací zábrany. Měli jsme je však, i díky našim špionům, dobře v rozpisu zaznamenané. Odstupy nejsou dramatické, a tak chceme zítra zrychlit“ komentoval první část soutěže Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu zbylých šest rychlostních zkoušek ve dvou okruzích. V průběhu toho prvního sice ztratila posádka Štajf – Havelková na krátkou chvíli celkově sedmou příčku, ale následně se opět posunula zpět dokonce o dvě místa výše. V tu dobu zajížděl jezdec týmu Racing 21 kvalitní časy okolo pátého místa na měřených úsecích. Dramatický závěr způsobený technickými problémy soupeřů umožnil zlepšit pozici Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na celkově čtvrté místo, ale hlavně získat důležité body za třetí místo v hodnocení MČR. „Pro mnoho posádek to tady bylo nahoru dolů. My jsme ve výkonu průběžně stoupali, což za tak náročných podmínek při soutěži nebylo úplně jednoduché. Proto si myslím, že jsme si tohle umístění v cíli zasloužili. Spolupráce s Veronikou v autě byla vynikající a radost mi udělal i fakt, že jsme neměli problém s autem, až na tu malou výjimku v úvodu. Zdá se, že se nám daří řešit i nedávný problém jiných týmů s tímto vozem. Každopádně máme další náměty na zlepšení našeho vozu pro příští Rally Bohemia. Rádi bychom se tam zase posunuli o trochu výše,“ zhodnotil soutěž Vojtěch Štajf.
„I já mám samozřejmě velkou radost, že jsme v cíli. Bylo to hodně náročné hlavně díky vysoké teplotě v autě, ale paradoxně nám pomohly právě rychlostní zkoušky, kdy se z nás vyplavoval adrenalin a v kabině to trochu foukalo. Navíc jsem ráda, že jsem v rozpisu neudělala žádnou chybu a s Vojtou nám to tady fakt skvěle šlo,“ okomentovala soutěž navigátorka Veronika Havelková.
Příští soutěží je pro tým Racing 21 populární Rally Bohemia, která se koná ve dnech 12. – 14. července 2019 v Mladé Boleslavi.
Zdroj: Racing 21
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.