Soutěž v Hustopečích s dramatickým závěrem. Čtvrté místo posádky Štajf – Havelková v absolutním pořadí. Cenné body za bronzovou příčku v hodnocení MČR
Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 skončila čtvrtá v celkovém pořadí letošní Agrotec Petronas Rally v Hustopečích. Zároveň si však připíše velmi cenné body za třetí místo v klasifikaci českého šampionátu.
Pořadatelé 15. ročníku Agrotec Petronas Rally nabídli téměř stovce startujících posádek náročnou trať jihomoravskými vinicemi na asfaltovém i šotolinovém povrchu. Dvoudenní program zahrnoval deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů a soutěž provázelo doslova letní počasí s teplotami přes 30°C, což kladlo na všechny její účastníky velké nároky. Již tradičně se dařilo týmu Racing 21 dobře nastavit vůz na shakedown a potažmo i pro celou soutěž.
Její úvod však přinesl Vojtěchu Štajfovi nečekaný problém s vadně fungujícím ventilem udržujícím předepsaný tlak v turbodmychadle motoru jeho vozu Polo GTI R5. První dvě rychlostní zkoušky tak absolvoval se sníženým výkonem, ale přesto se držel na hranici desítky nejrychlejších posádek. Po vynucené výměně zmíněného ventilu v servisní zóně, za dohledu technických komisařů, začala posádka Štajf – Havelková opět zrychlovat a výsledkem byl slibný pátý čas v poslední páteční rychlostní zkoušce v Horních Bojanovicích. První den tak posádka zakončila na sedmém místě celkového pořadí. „Po výměně vadného pop-off ventilu na našem voze se situace s výkonem motoru zlepšila a podařilo se nám to s Veronikou v závěru dne zúročit. Bylo to ale náročné i díky situaci na večerních vložkách, kde často nebyly dobře vidět antikatovací zábrany. Měli jsme je však, i díky našim špionům, dobře v rozpisu zaznamenané. Odstupy nejsou dramatické, a tak chceme zítra zrychlit“ komentoval první část soutěže Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu zbylých šest rychlostních zkoušek ve dvou okruzích. V průběhu toho prvního sice ztratila posádka Štajf – Havelková na krátkou chvíli celkově sedmou příčku, ale následně se opět posunula zpět dokonce o dvě místa výše. V tu dobu zajížděl jezdec týmu Racing 21 kvalitní časy okolo pátého místa na měřených úsecích. Dramatický závěr způsobený technickými problémy soupeřů umožnil zlepšit pozici Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na celkově čtvrté místo, ale hlavně získat důležité body za třetí místo v hodnocení MČR. „Pro mnoho posádek to tady bylo nahoru dolů. My jsme ve výkonu průběžně stoupali, což za tak náročných podmínek při soutěži nebylo úplně jednoduché. Proto si myslím, že jsme si tohle umístění v cíli zasloužili. Spolupráce s Veronikou v autě byla vynikající a radost mi udělal i fakt, že jsme neměli problém s autem, až na tu malou výjimku v úvodu. Zdá se, že se nám daří řešit i nedávný problém jiných týmů s tímto vozem. Každopádně máme další náměty na zlepšení našeho vozu pro příští Rally Bohemia. Rádi bychom se tam zase posunuli o trochu výše,“ zhodnotil soutěž Vojtěch Štajf.
„I já mám samozřejmě velkou radost, že jsme v cíli. Bylo to hodně náročné hlavně díky vysoké teplotě v autě, ale paradoxně nám pomohly právě rychlostní zkoušky, kdy se z nás vyplavoval adrenalin a v kabině to trochu foukalo. Navíc jsem ráda, že jsem v rozpisu neudělala žádnou chybu a s Vojtou nám to tady fakt skvěle šlo,“ okomentovala soutěž navigátorka Veronika Havelková.
Příští soutěží je pro tým Racing 21 populární Rally Bohemia, která se koná ve dnech 12. – 14. července 2019 v Mladé Boleslavi.
Zdroj: Racing 21
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.