Soutěž v Hustopečích s dramatickým závěrem. Čtvrté místo posádky Štajf – Havelková v absolutním pořadí. Cenné body za bronzovou příčku v hodnocení MČR
Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 skončila čtvrtá v celkovém pořadí letošní Agrotec Petronas Rally v Hustopečích. Zároveň si však připíše velmi cenné body za třetí místo v klasifikaci českého šampionátu.
Pořadatelé 15. ročníku Agrotec Petronas Rally nabídli téměř stovce startujících posádek náročnou trať jihomoravskými vinicemi na asfaltovém i šotolinovém povrchu. Dvoudenní program zahrnoval deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů a soutěž provázelo doslova letní počasí s teplotami přes 30°C, což kladlo na všechny její účastníky velké nároky. Již tradičně se dařilo týmu Racing 21 dobře nastavit vůz na shakedown a potažmo i pro celou soutěž.
Její úvod však přinesl Vojtěchu Štajfovi nečekaný problém s vadně fungujícím ventilem udržujícím předepsaný tlak v turbodmychadle motoru jeho vozu Polo GTI R5. První dvě rychlostní zkoušky tak absolvoval se sníženým výkonem, ale přesto se držel na hranici desítky nejrychlejších posádek. Po vynucené výměně zmíněného ventilu v servisní zóně, za dohledu technických komisařů, začala posádka Štajf – Havelková opět zrychlovat a výsledkem byl slibný pátý čas v poslední páteční rychlostní zkoušce v Horních Bojanovicích. První den tak posádka zakončila na sedmém místě celkového pořadí. „Po výměně vadného pop-off ventilu na našem voze se situace s výkonem motoru zlepšila a podařilo se nám to s Veronikou v závěru dne zúročit. Bylo to ale náročné i díky situaci na večerních vložkách, kde často nebyly dobře vidět antikatovací zábrany. Měli jsme je však, i díky našim špionům, dobře v rozpisu zaznamenané. Odstupy nejsou dramatické, a tak chceme zítra zrychlit“ komentoval první část soutěže Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu zbylých šest rychlostních zkoušek ve dvou okruzích. V průběhu toho prvního sice ztratila posádka Štajf – Havelková na krátkou chvíli celkově sedmou příčku, ale následně se opět posunula zpět dokonce o dvě místa výše. V tu dobu zajížděl jezdec týmu Racing 21 kvalitní časy okolo pátého místa na měřených úsecích. Dramatický závěr způsobený technickými problémy soupeřů umožnil zlepšit pozici Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na celkově čtvrté místo, ale hlavně získat důležité body za třetí místo v hodnocení MČR. „Pro mnoho posádek to tady bylo nahoru dolů. My jsme ve výkonu průběžně stoupali, což za tak náročných podmínek při soutěži nebylo úplně jednoduché. Proto si myslím, že jsme si tohle umístění v cíli zasloužili. Spolupráce s Veronikou v autě byla vynikající a radost mi udělal i fakt, že jsme neměli problém s autem, až na tu malou výjimku v úvodu. Zdá se, že se nám daří řešit i nedávný problém jiných týmů s tímto vozem. Každopádně máme další náměty na zlepšení našeho vozu pro příští Rally Bohemia. Rádi bychom se tam zase posunuli o trochu výše,“ zhodnotil soutěž Vojtěch Štajf.
„I já mám samozřejmě velkou radost, že jsme v cíli. Bylo to hodně náročné hlavně díky vysoké teplotě v autě, ale paradoxně nám pomohly právě rychlostní zkoušky, kdy se z nás vyplavoval adrenalin a v kabině to trochu foukalo. Navíc jsem ráda, že jsem v rozpisu neudělala žádnou chybu a s Vojtou nám to tady fakt skvěle šlo,“ okomentovala soutěž navigátorka Veronika Havelková.
Příští soutěží je pro tým Racing 21 populární Rally Bohemia, která se koná ve dnech 12. – 14. července 2019 v Mladé Boleslavi.
Zdroj: Racing 21
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).