Soutěž v Hustopečích s dramatickým závěrem. Čtvrté místo posádky Štajf – Havelková v absolutním pořadí. Cenné body za bronzovou příčku v hodnocení MČR
Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 skončila čtvrtá v celkovém pořadí letošní Agrotec Petronas Rally v Hustopečích. Zároveň si však připíše velmi cenné body za třetí místo v klasifikaci českého šampionátu.
Pořadatelé 15. ročníku Agrotec Petronas Rally nabídli téměř stovce startujících posádek náročnou trať jihomoravskými vinicemi na asfaltovém i šotolinovém povrchu. Dvoudenní program zahrnoval deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů a soutěž provázelo doslova letní počasí s teplotami přes 30°C, což kladlo na všechny její účastníky velké nároky. Již tradičně se dařilo týmu Racing 21 dobře nastavit vůz na shakedown a potažmo i pro celou soutěž.
Její úvod však přinesl Vojtěchu Štajfovi nečekaný problém s vadně fungujícím ventilem udržujícím předepsaný tlak v turbodmychadle motoru jeho vozu Polo GTI R5. První dvě rychlostní zkoušky tak absolvoval se sníženým výkonem, ale přesto se držel na hranici desítky nejrychlejších posádek. Po vynucené výměně zmíněného ventilu v servisní zóně, za dohledu technických komisařů, začala posádka Štajf – Havelková opět zrychlovat a výsledkem byl slibný pátý čas v poslední páteční rychlostní zkoušce v Horních Bojanovicích. První den tak posádka zakončila na sedmém místě celkového pořadí. „Po výměně vadného pop-off ventilu na našem voze se situace s výkonem motoru zlepšila a podařilo se nám to s Veronikou v závěru dne zúročit. Bylo to ale náročné i díky situaci na večerních vložkách, kde často nebyly dobře vidět antikatovací zábrany. Měli jsme je však, i díky našim špionům, dobře v rozpisu zaznamenané. Odstupy nejsou dramatické, a tak chceme zítra zrychlit“ komentoval první část soutěže Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu zbylých šest rychlostních zkoušek ve dvou okruzích. V průběhu toho prvního sice ztratila posádka Štajf – Havelková na krátkou chvíli celkově sedmou příčku, ale následně se opět posunula zpět dokonce o dvě místa výše. V tu dobu zajížděl jezdec týmu Racing 21 kvalitní časy okolo pátého místa na měřených úsecích. Dramatický závěr způsobený technickými problémy soupeřů umožnil zlepšit pozici Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na celkově čtvrté místo, ale hlavně získat důležité body za třetí místo v hodnocení MČR. „Pro mnoho posádek to tady bylo nahoru dolů. My jsme ve výkonu průběžně stoupali, což za tak náročných podmínek při soutěži nebylo úplně jednoduché. Proto si myslím, že jsme si tohle umístění v cíli zasloužili. Spolupráce s Veronikou v autě byla vynikající a radost mi udělal i fakt, že jsme neměli problém s autem, až na tu malou výjimku v úvodu. Zdá se, že se nám daří řešit i nedávný problém jiných týmů s tímto vozem. Každopádně máme další náměty na zlepšení našeho vozu pro příští Rally Bohemia. Rádi bychom se tam zase posunuli o trochu výše,“ zhodnotil soutěž Vojtěch Štajf.
„I já mám samozřejmě velkou radost, že jsme v cíli. Bylo to hodně náročné hlavně díky vysoké teplotě v autě, ale paradoxně nám pomohly právě rychlostní zkoušky, kdy se z nás vyplavoval adrenalin a v kabině to trochu foukalo. Navíc jsem ráda, že jsem v rozpisu neudělala žádnou chybu a s Vojtou nám to tady fakt skvěle šlo,“ okomentovala soutěž navigátorka Veronika Havelková.
Příští soutěží je pro tým Racing 21 populární Rally Bohemia, která se koná ve dnech 12. – 14. července 2019 v Mladé Boleslavi.
Zdroj: Racing 21
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.