Štajf: Bronz do českého šampionátu

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jan Dušek 17. června 2019 17:45
Sdílej:

Soutěž v Hustopečích s dramatickým závěrem. Čtvrté místo posádky Štajf – Havelková v absolutním pořadí. Cenné body za bronzovou příčku v hodnocení MČR

Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková s vozem Volkswagen Polo GTI R5 skončila čtvrtá v celkovém pořadí letošní Agrotec Petronas Rally v Hustopečích. Zároveň si však připíše velmi cenné body za třetí místo v klasifikaci českého šampionátu.

Pořadatelé 15. ročníku Agrotec Petronas Rally nabídli téměř stovce startujících posádek náročnou trať jihomoravskými vinicemi na asfaltovém i šotolinovém povrchu. Dvoudenní program zahrnoval deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů a soutěž provázelo doslova letní počasí s teplotami přes 30°C, což kladlo na všechny její účastníky velké nároky. Již tradičně se dařilo týmu Racing 21 dobře nastavit vůz na shakedown a potažmo i pro celou soutěž.

Její úvod však přinesl Vojtěchu Štajfovi nečekaný problém s vadně fungujícím ventilem udržujícím předepsaný tlak v turbodmychadle motoru jeho vozu Polo GTI R5. První dvě rychlostní zkoušky tak absolvoval se sníženým výkonem, ale přesto se držel na hranici desítky nejrychlejších posádek. Po vynucené výměně zmíněného ventilu v servisní zóně, za dohledu technických komisařů, začala posádka Štajf – Havelková opět zrychlovat a výsledkem byl slibný pátý čas v poslední páteční rychlostní zkoušce v Horních Bojanovicích. První den tak posádka zakončila na sedmém místě celkového pořadí. „Po výměně vadného pop-off ventilu na našem voze se situace s výkonem motoru zlepšila a podařilo se nám to s Veronikou v závěru dne zúročit. Bylo to ale náročné i díky situaci na večerních vložkách, kde často nebyly dobře vidět antikatovací zábrany. Měli jsme je však, i díky našim špionům, dobře v rozpisu zaznamenané. Odstupy nejsou dramatické, a tak chceme zítra zrychlit“ komentoval první část soutěže Vojtěch Štajf.

V sobotu bylo na programu zbylých šest rychlostních zkoušek ve dvou okruzích. V průběhu toho prvního sice ztratila posádka Štajf – Havelková na krátkou chvíli celkově sedmou příčku, ale následně se opět posunula zpět dokonce o dvě místa výše. V tu dobu zajížděl jezdec týmu Racing 21 kvalitní časy okolo pátého místa na měřených úsecích. Dramatický závěr způsobený technickými problémy soupeřů umožnil zlepšit pozici Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na celkově čtvrté místo, ale hlavně získat důležité body za třetí místo v hodnocení MČR. „Pro mnoho posádek to tady bylo nahoru dolů. My jsme ve výkonu průběžně stoupali, což za tak náročných podmínek při soutěži nebylo úplně jednoduché. Proto si myslím, že jsme si tohle umístění v cíli zasloužili. Spolupráce s Veronikou v autě byla vynikající a radost mi udělal i fakt, že jsme neměli problém s autem, až na tu malou výjimku v úvodu. Zdá se, že se nám daří řešit i nedávný problém jiných týmů s tímto vozem. Každopádně máme další náměty na zlepšení našeho vozu pro příští Rally Bohemia. Rádi bychom se tam zase posunuli o trochu výše,“ zhodnotil soutěž Vojtěch Štajf.

„I já mám samozřejmě velkou radost, že jsme v cíli. Bylo to hodně náročné hlavně díky vysoké teplotě v autě, ale paradoxně nám pomohly právě rychlostní zkoušky, kdy se z nás vyplavoval adrenalin a v kabině to trochu foukalo. Navíc jsem ráda, že jsem v rozpisu neudělala žádnou chybu a s Vojtou nám to tady fakt skvěle šlo,“ okomentovala soutěž navigátorka Veronika Havelková.

Příští soutěží je pro tým Racing 21 populární Rally Bohemia, která se koná ve dnech 12. – 14. července 2019 v Mladé Boleslavi.

Zdroj: Racing 21

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.