Premiérový start SAMOHÝL ŠKODA Teamu v domácí mistrovství dopadl jen částečným úspěchem. Posádka Martin Březík – Marek Omelka splnila očekávání týmu, po celou dobu se pohybovala na hranici první desítky domácího šampionátu a stabilním výkonem si dojela pro 10. příčku v rámci mistrovství ČR (v absolutním pořadí dvanáctá pozice). O dvě místa níž skončili Mirek Jakeš s Petrem Machů, kteří si i díky dvěma defektům prožili ne zrovna nejpodařenější víkend.
Na úvodní městské RZ Valašské rally potvrzovaly obě dvojice Samohýl Škoda Teamu své ambice. Mirek s Petrem zajeli dělený čtvrtý čas, jen čtyři desetiny za druhou příčkou. A Martin s Markem také plnili vlastní předsevzetí průběžným devátým místem. Bohužel, hned v polovině úvodní sobotní zkoušky (RZ 2) přišel první problém a po defektu pravé přední pneumatiky se posádka Jakeš – Machů propadla až na konec třetí desítky absolutního pořadí.
„Byla to jednoznačně moje chyba, katoval jsem o něco víc přesně v tom místě, co vloni Vašek Pech. Jemu tehdy pneumatika vydržela, nám bohužel ne. Po erzetě jsme rychle kontrolovali auto, protože zničená guma dost poničila pravý předek vozu a já se trochu bál, abychom nedopadli jako Lukjaňuk na Azorech. Podvědomě jsem to měl v hlavě a raději proto lehce zvolnil. Na druhou sekci jsme zariskovali a obuli nejtvrdší směs pneumatik s tím, že obětujeme dobrý čas na dvou kratších zkouškách a vše si vynahradíme na nejdelší třetí (21 km), kde tvrdá směs měla správně zafungovat. Bohužel, před startem této sedmé RZ jsme dlouho stáli kvůli dvouminutovým rozestupům, které se vytvořily po Pospíšilíkově havárii, a pneumatiky nám úplně vychladly,“ shrnul sobotní problémy Mirek Jakeš. I přes zmíněné časové ztráty posádka Jakeš – Machů dál bojovala a během nedělní etapy se protlačila zpět mezi nejlepší desítku. Možný posun na devátou příčku však zhatil druhý defekt na poslední zkoušce a místo pozice v elitní desítce čekal na Mirka s Petrem propad, tentokrát o čtyři příčky.
Smůla týmových kolegů naopak znamenala pozici v top 10 domácího šampionátu pro druhou posádku Březík – Omelka. „Je mi líto Mirka, když už se jim podařilo vrátit se alespoň do první desítky, tak je potkal další defekt. My naopak měli štěstí, když jsme do cíle poslední erzety přijeli s prasklým ráfkem levého zadního kola, všimnul jsem si toho až za stopkou. Muselo se nám to stát ve stejném místě jako Mirkovi. V rychlé levé zatáčce ve výjezdu k odbočení z okruhu se jela kolej, jinak se tam ostatně ani nedalo jet, no a o něco skrytého v trávě jsem si „ďobnul“ ráfek,“ popisuje situaci Martin Březík a pokračuje: „S naším vlastním výkonem jsme maximálně spokojeni. Získali jsme další cenné zkušenosti s Fabií R5 a zajeli kvalitní výsledek. Pochválit musím i tým, ve večerním servisu mechanici bleskově vyřešili problém s lehce prokluzující spojkou a my se mohli dál soustředit jen na závodění.“
Při Valašské rally zajišťovala start obou vozů ŠKODA Fabia R5 ve své premiérové spolupráci trojice partnerů – SAMOHÝL MOTOR a.s., MOL Česká republika, s.r.o. a VANČÍK Motorsport s.r.o. Za posledně jmenovanou společnost zhodnotil soutěž Jaroslav Vančík: „Ze začátku naší vzájemné spolupráce se snažíme odnést především ty pozitivní věci. Máme obě Fabie R5 v cíli, Martin Březík s Markem Omelkou získali cenné umístění v rámci mimořádně nabitého českého mistráku. Mám radost, že se nám daří rozvíjet projekt Rally dětem, jehož další díl se odehraje při Rally Šumava. Jasně, Mirek s Petrem určitě nejsou spokojeni s výsledkem, ale defekty k závodům patří. Navíc jsme díky jejich trochu nevhodné volbě směsi pneumatik pro sobotní odpolední sekci získali další poznatky o nastavení vozů i za situace, kdy se nepodaří tzv. trefit do gum. A jako bývalý závodník si dokážu představit, jak to poznamená psychiku, když se závodí doslova o desetiny sekund a hned na úvod si připíšete tak velkou ztrátu. Ten výkon poté už určitě nemůže být úplně ideální.“
Obě posádky SAMOHÝL ŠKODA Teamu nyní čeká ostrý test při Vančík Rallysprint Kopná, při kterém nepůjde ani tak o samotné výsledky, jako spíš o správné nastavení vozů pro druhý podnik MČR v Klatovech. Prvního dubna se sice na facebookových stránkách týmu objevila informace, že s jednou Fabií R5 odstartuje na rallysprintu ve Slušovicích sám Jaroslav Vančík (mimochodem před 16 lety na této soutěži obsadil s Felicií Kit Car 7. místo absolutně v konkurenci osmi vozů WRC a dvou desítek produkčních vozů). Jednalo se však jen o aprílový žert, který měl trochu inspirovat legendárního „Vanu“, což se nakonec povedlo. „Na druhou stranu, když jsem to viděl napsané, tak jsem se trochu zasnil a říkal si, že by to třeba nemusel být až takový žert,“ usmívá se bývalý jezdec, dnes už známý především jako špičkový motorář.
Zdroj: Samohýl Škoda Team
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?