Premiérový start SAMOHÝL ŠKODA Teamu v domácí mistrovství dopadl jen částečným úspěchem. Posádka Martin Březík – Marek Omelka splnila očekávání týmu, po celou dobu se pohybovala na hranici první desítky domácího šampionátu a stabilním výkonem si dojela pro 10. příčku v rámci mistrovství ČR (v absolutním pořadí dvanáctá pozice). O dvě místa níž skončili Mirek Jakeš s Petrem Machů, kteří si i díky dvěma defektům prožili ne zrovna nejpodařenější víkend.
Na úvodní městské RZ Valašské rally potvrzovaly obě dvojice Samohýl Škoda Teamu své ambice. Mirek s Petrem zajeli dělený čtvrtý čas, jen čtyři desetiny za druhou příčkou. A Martin s Markem také plnili vlastní předsevzetí průběžným devátým místem. Bohužel, hned v polovině úvodní sobotní zkoušky (RZ 2) přišel první problém a po defektu pravé přední pneumatiky se posádka Jakeš – Machů propadla až na konec třetí desítky absolutního pořadí.
„Byla to jednoznačně moje chyba, katoval jsem o něco víc přesně v tom místě, co vloni Vašek Pech. Jemu tehdy pneumatika vydržela, nám bohužel ne. Po erzetě jsme rychle kontrolovali auto, protože zničená guma dost poničila pravý předek vozu a já se trochu bál, abychom nedopadli jako Lukjaňuk na Azorech. Podvědomě jsem to měl v hlavě a raději proto lehce zvolnil. Na druhou sekci jsme zariskovali a obuli nejtvrdší směs pneumatik s tím, že obětujeme dobrý čas na dvou kratších zkouškách a vše si vynahradíme na nejdelší třetí (21 km), kde tvrdá směs měla správně zafungovat. Bohužel, před startem této sedmé RZ jsme dlouho stáli kvůli dvouminutovým rozestupům, které se vytvořily po Pospíšilíkově havárii, a pneumatiky nám úplně vychladly,“ shrnul sobotní problémy Mirek Jakeš. I přes zmíněné časové ztráty posádka Jakeš – Machů dál bojovala a během nedělní etapy se protlačila zpět mezi nejlepší desítku. Možný posun na devátou příčku však zhatil druhý defekt na poslední zkoušce a místo pozice v elitní desítce čekal na Mirka s Petrem propad, tentokrát o čtyři příčky.
Smůla týmových kolegů naopak znamenala pozici v top 10 domácího šampionátu pro druhou posádku Březík – Omelka. „Je mi líto Mirka, když už se jim podařilo vrátit se alespoň do první desítky, tak je potkal další defekt. My naopak měli štěstí, když jsme do cíle poslední erzety přijeli s prasklým ráfkem levého zadního kola, všimnul jsem si toho až za stopkou. Muselo se nám to stát ve stejném místě jako Mirkovi. V rychlé levé zatáčce ve výjezdu k odbočení z okruhu se jela kolej, jinak se tam ostatně ani nedalo jet, no a o něco skrytého v trávě jsem si „ďobnul“ ráfek,“ popisuje situaci Martin Březík a pokračuje: „S naším vlastním výkonem jsme maximálně spokojeni. Získali jsme další cenné zkušenosti s Fabií R5 a zajeli kvalitní výsledek. Pochválit musím i tým, ve večerním servisu mechanici bleskově vyřešili problém s lehce prokluzující spojkou a my se mohli dál soustředit jen na závodění.“
Při Valašské rally zajišťovala start obou vozů ŠKODA Fabia R5 ve své premiérové spolupráci trojice partnerů – SAMOHÝL MOTOR a.s., MOL Česká republika, s.r.o. a VANČÍK Motorsport s.r.o. Za posledně jmenovanou společnost zhodnotil soutěž Jaroslav Vančík: „Ze začátku naší vzájemné spolupráce se snažíme odnést především ty pozitivní věci. Máme obě Fabie R5 v cíli, Martin Březík s Markem Omelkou získali cenné umístění v rámci mimořádně nabitého českého mistráku. Mám radost, že se nám daří rozvíjet projekt Rally dětem, jehož další díl se odehraje při Rally Šumava. Jasně, Mirek s Petrem určitě nejsou spokojeni s výsledkem, ale defekty k závodům patří. Navíc jsme díky jejich trochu nevhodné volbě směsi pneumatik pro sobotní odpolední sekci získali další poznatky o nastavení vozů i za situace, kdy se nepodaří tzv. trefit do gum. A jako bývalý závodník si dokážu představit, jak to poznamená psychiku, když se závodí doslova o desetiny sekund a hned na úvod si připíšete tak velkou ztrátu. Ten výkon poté už určitě nemůže být úplně ideální.“
Obě posádky SAMOHÝL ŠKODA Teamu nyní čeká ostrý test při Vančík Rallysprint Kopná, při kterém nepůjde ani tak o samotné výsledky, jako spíš o správné nastavení vozů pro druhý podnik MČR v Klatovech. Prvního dubna se sice na facebookových stránkách týmu objevila informace, že s jednou Fabií R5 odstartuje na rallysprintu ve Slušovicích sám Jaroslav Vančík (mimochodem před 16 lety na této soutěži obsadil s Felicií Kit Car 7. místo absolutně v konkurenci osmi vozů WRC a dvou desítek produkčních vozů). Jednalo se však jen o aprílový žert, který měl trochu inspirovat legendárního „Vanu“, což se nakonec povedlo. „Na druhou stranu, když jsem to viděl napsané, tak jsem se trochu zasnil a říkal si, že by to třeba nemusel být až takový žert,“ usmívá se bývalý jezdec, dnes už známý především jako špičkový motorář.
Zdroj: Samohýl Škoda Team
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?