Premiérový start SAMOHÝL ŠKODA Teamu v domácí mistrovství dopadl jen částečným úspěchem. Posádka Martin Březík – Marek Omelka splnila očekávání týmu, po celou dobu se pohybovala na hranici první desítky domácího šampionátu a stabilním výkonem si dojela pro 10. příčku v rámci mistrovství ČR (v absolutním pořadí dvanáctá pozice). O dvě místa níž skončili Mirek Jakeš s Petrem Machů, kteří si i díky dvěma defektům prožili ne zrovna nejpodařenější víkend.
Na úvodní městské RZ Valašské rally potvrzovaly obě dvojice Samohýl Škoda Teamu své ambice. Mirek s Petrem zajeli dělený čtvrtý čas, jen čtyři desetiny za druhou příčkou. A Martin s Markem také plnili vlastní předsevzetí průběžným devátým místem. Bohužel, hned v polovině úvodní sobotní zkoušky (RZ 2) přišel první problém a po defektu pravé přední pneumatiky se posádka Jakeš – Machů propadla až na konec třetí desítky absolutního pořadí.
„Byla to jednoznačně moje chyba, katoval jsem o něco víc přesně v tom místě, co vloni Vašek Pech. Jemu tehdy pneumatika vydržela, nám bohužel ne. Po erzetě jsme rychle kontrolovali auto, protože zničená guma dost poničila pravý předek vozu a já se trochu bál, abychom nedopadli jako Lukjaňuk na Azorech. Podvědomě jsem to měl v hlavě a raději proto lehce zvolnil. Na druhou sekci jsme zariskovali a obuli nejtvrdší směs pneumatik s tím, že obětujeme dobrý čas na dvou kratších zkouškách a vše si vynahradíme na nejdelší třetí (21 km), kde tvrdá směs měla správně zafungovat. Bohužel, před startem této sedmé RZ jsme dlouho stáli kvůli dvouminutovým rozestupům, které se vytvořily po Pospíšilíkově havárii, a pneumatiky nám úplně vychladly,“ shrnul sobotní problémy Mirek Jakeš. I přes zmíněné časové ztráty posádka Jakeš – Machů dál bojovala a během nedělní etapy se protlačila zpět mezi nejlepší desítku. Možný posun na devátou příčku však zhatil druhý defekt na poslední zkoušce a místo pozice v elitní desítce čekal na Mirka s Petrem propad, tentokrát o čtyři příčky.
Smůla týmových kolegů naopak znamenala pozici v top 10 domácího šampionátu pro druhou posádku Březík – Omelka. „Je mi líto Mirka, když už se jim podařilo vrátit se alespoň do první desítky, tak je potkal další defekt. My naopak měli štěstí, když jsme do cíle poslední erzety přijeli s prasklým ráfkem levého zadního kola, všimnul jsem si toho až za stopkou. Muselo se nám to stát ve stejném místě jako Mirkovi. V rychlé levé zatáčce ve výjezdu k odbočení z okruhu se jela kolej, jinak se tam ostatně ani nedalo jet, no a o něco skrytého v trávě jsem si „ďobnul“ ráfek,“ popisuje situaci Martin Březík a pokračuje: „S naším vlastním výkonem jsme maximálně spokojeni. Získali jsme další cenné zkušenosti s Fabií R5 a zajeli kvalitní výsledek. Pochválit musím i tým, ve večerním servisu mechanici bleskově vyřešili problém s lehce prokluzující spojkou a my se mohli dál soustředit jen na závodění.“
Při Valašské rally zajišťovala start obou vozů ŠKODA Fabia R5 ve své premiérové spolupráci trojice partnerů – SAMOHÝL MOTOR a.s., MOL Česká republika, s.r.o. a VANČÍK Motorsport s.r.o. Za posledně jmenovanou společnost zhodnotil soutěž Jaroslav Vančík: „Ze začátku naší vzájemné spolupráce se snažíme odnést především ty pozitivní věci. Máme obě Fabie R5 v cíli, Martin Březík s Markem Omelkou získali cenné umístění v rámci mimořádně nabitého českého mistráku. Mám radost, že se nám daří rozvíjet projekt Rally dětem, jehož další díl se odehraje při Rally Šumava. Jasně, Mirek s Petrem určitě nejsou spokojeni s výsledkem, ale defekty k závodům patří. Navíc jsme díky jejich trochu nevhodné volbě směsi pneumatik pro sobotní odpolední sekci získali další poznatky o nastavení vozů i za situace, kdy se nepodaří tzv. trefit do gum. A jako bývalý závodník si dokážu představit, jak to poznamená psychiku, když se závodí doslova o desetiny sekund a hned na úvod si připíšete tak velkou ztrátu. Ten výkon poté už určitě nemůže být úplně ideální.“
Obě posádky SAMOHÝL ŠKODA Teamu nyní čeká ostrý test při Vančík Rallysprint Kopná, při kterém nepůjde ani tak o samotné výsledky, jako spíš o správné nastavení vozů pro druhý podnik MČR v Klatovech. Prvního dubna se sice na facebookových stránkách týmu objevila informace, že s jednou Fabií R5 odstartuje na rallysprintu ve Slušovicích sám Jaroslav Vančík (mimochodem před 16 lety na této soutěži obsadil s Felicií Kit Car 7. místo absolutně v konkurenci osmi vozů WRC a dvou desítek produkčních vozů). Jednalo se však jen o aprílový žert, který měl trochu inspirovat legendárního „Vanu“, což se nakonec povedlo. „Na druhou stranu, když jsem to viděl napsané, tak jsem se trochu zasnil a říkal si, že by to třeba nemusel být až takový žert,“ usmívá se bývalý jezdec, dnes už známý především jako špičkový motorář.
Zdroj: Samohýl Škoda Team
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).