Od roku 2006 bylo závodění Martina Vlčka bez přestávky spojeno s týmem Jaroslava Orsáka. Vzájemná spolupráce přinesla oběma stranám obdivuhodnou sbírku úspěchů a velké kamarádství. Jak ale praví klasik, v nejlepším je občas třeba skončit. Na konci minulého roku proto ve „Vlčákovi“ uzrálo rozhodnutí otevřít zcela novou etapu kariéry. Nový tým, nový spolujezdec, nový vůz a účast v obou kompletních českých seriálech – tak vypadá výzva, která se před hájovským pilotem v jeho 45 letech otevírá.
Nebyl by to „Vlčák“, kdyby se rozhodl svůj nový projekt spojit s „tuctovým“ autem. Když už se pustil do zakládání nového týmu a čekaly ho značné investice do techniky, náhradních dílů a celkového zázemí, rozhodl se vsadit na značku, která mu pomůže odlišit se od ostatních. Starty Hyundaie i20 R5 v České republice by se daly spočítat na prstech jedné ruky a teprve v rukou Martina Vlčka tento speciál trvale zakotví na našich tratích. „Absolvovali jsme spoustu testů, v Polsku i na našem území, všechny se ale odehrály v nízkých teplotách a za deště či sněžení. Chybějí nám data k podvozku na tvrdých pneumatikách a v teplotách okolo dvaceti stupňů, těžko tedy nové auto s čímkoliv srovnávat. Teprve Valaška naznačí, jaké jsou naše možnosti,“ krotil velká očekávání svých příznivců Martin.
První start Martina Vlčka, Ondřeje Krajči a nového Hyundaie i20 R5 v barvách týmu Hyundai Kowax Racing proběhl doslova v jámě lvové – na Martinově domácí Kowax Valašské rally. Jako jáma lvová vypadal i soutěžní peloton, který tvořily více než dvě desítky vozů specifikace R5 pocházející od čtyř značek. Na žádné dlouhé sžívání s vozem tedy nebyl prostor a už od shakedownu se jelo naplno. Z testovací „erzety“ v areálu kopřivnického polygonu si Martin s Ondrou odnesli trochu adrenalinu, kterou způsobilo přetočení ve druhém průjezdu, především však najezdili další cenné kilometry s novou technikou. Z prioritních posádek byli na shakedownu nejpilnější a do soutěže si odnášeli dobrý pocit ze slibného šestého času. To hlavní však mělo teprve přijít.
První etapa začala pátečním prologem v ulicích Valašského Meziříčí a pokračovala náležitě „vytuněným“ sobotním programem, kde na soutěžící čekaly nejobávanější úseky itineráře. Martin s Ondrou vstoupili do soutěže dvanáctým časem, který si v průběhu soboty ještě třikrát zopakovali. Díky stabilním výkonům bez výrazných chybiček byli po celý den ve hře o první desítku a svůj vůz nakonec ukládali k nočnímu spánku na jedenáctém místě. „V průběhu soboty jsme postupně získávali na jistotě, poznávali auto a dostavoval se dobrý pocit z jízdy. V závěru už jsme si „erzety“ hodně užívali, zvlášť se nám moc líbila RZ Lešná,“ rozdával úsměvy spolujezdec Ondřej Krajča.
Neděle přinesla pro posádku Hyundai Kowax Racing teamu další zrychlení, vzhledem k minimálnímu odpadu v absolutní špičce však byly možnosti k postupu do vyšších pater hodně omezené. Tři časy v první desítce výmluvně dokumentovaly postupný progres, z pohledu konečných výsledků ale nic podstatného nepřinesly. Martinovi s Ondrou v cíli patřilo solidní jedenácté místo. „V kabině a týmu fungovalo všechno perfektně a z našeho pohledu se týmová premiéra povedla. V závěru nedělní etapy jsme se s Ondrou shodli, že auto nás nestraší a můžeme zrychlovat. Začaly se dostavovat i slušné časy a troufám si říct, že na Kopnou budeme připraveni,“ řekl odhodlaně „Vlčák“. Ondra Krajča rozdával v cíli úsměvy do všech stran a neopomněl poděkovat také pořadatelům „Valašky“. „Závod jsme si užili, postupně jsme zrychlovali a časy ze závěru závodu už byly takové, jaké jsme si přáli. Velké díky patří určitě pořadatelům za perfektní organizaci a za objednané počasí,“ doplnil rodák z Jindřichova Hradce.
Pro úplnost dodejme, že druhý „Sršeň“ z dílen Hyundai Kowax Racing teamu, vedený Petrem Trnovcem a Miroslavem Staňkem, Valašskou rally dokončil na 24. místě. Druhou štací pro zbrusu nové korejské speciály a jejich posádky bude úvodní podnik sprintového seriálu, který se uskuteční v sobotu 8. dubna pod názvem Vančík Rallysprint Kopná.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.