Už stačilo, chtělo to změnu

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 6. dubna 2019 21:41
Sdílej:

Od roku 2006 bylo závodění Martina Vlčka bez přestávky spojeno s týmem Jaroslava Orsáka. Vzájemná spolupráce přinesla oběma stranám obdivuhodnou sbírku úspěchů a velké kamarádství. Jak ale praví klasik, v nejlepším je občas třeba skončit. Na konci minulého roku proto ve „Vlčákovi“ uzrálo rozhodnutí otevřít zcela novou etapu kariéry. Nový tým, nový spolujezdec, nový vůz a účast v obou kompletních českých seriálech – tak vypadá výzva, která se před hájovským pilotem v jeho 45 letech otevírá.

Nebyl by to „Vlčák“, kdyby se rozhodl svůj nový projekt spojit s „tuctovým“ autem. Když už se pustil do zakládání nového týmu a čekaly ho značné investice do techniky, náhradních dílů a celkového zázemí, rozhodl se vsadit na značku, která mu pomůže odlišit se od ostatních. Starty Hyundaie i20 R5 v České republice by se daly spočítat na prstech jedné ruky a teprve v rukou Martina Vlčka tento speciál trvale zakotví na našich tratích. „Absolvovali jsme spoustu testů, v Polsku i na našem území, všechny se ale odehrály v nízkých teplotách a za deště či sněžení. Chybějí nám data k podvozku na tvrdých pneumatikách a v teplotách okolo dvaceti stupňů, těžko tedy nové auto s čímkoliv srovnávat. Teprve Valaška naznačí, jaké jsou naše možnosti,“ krotil velká očekávání svých příznivců Martin.

První start Martina Vlčka, Ondřeje Krajči a nového Hyundaie i20 R5 v barvách týmu Hyundai Kowax Racing proběhl doslova v jámě lvové – na Martinově domácí Kowax Valašské rally. Jako jáma lvová vypadal i soutěžní peloton, který tvořily více než dvě desítky vozů specifikace R5 pocházející od čtyř značek. Na žádné dlouhé sžívání s vozem tedy nebyl prostor a už od shakedownu se jelo naplno. Z testovací „erzety“ v areálu kopřivnického polygonu si Martin s Ondrou odnesli trochu adrenalinu, kterou způsobilo přetočení ve druhém průjezdu, především však najezdili další cenné kilometry s novou technikou. Z prioritních posádek byli na shakedownu nejpilnější a do soutěže si odnášeli dobrý pocit ze slibného šestého času. To hlavní však mělo teprve přijít.

První etapa začala pátečním prologem v ulicích Valašského Meziříčí a pokračovala náležitě „vytuněným“ sobotním programem, kde na soutěžící čekaly nejobávanější úseky itineráře. Martin s Ondrou vstoupili do soutěže dvanáctým časem, který si v průběhu soboty ještě třikrát zopakovali. Díky stabilním výkonům bez výrazných chybiček byli po celý den ve hře o první desítku a svůj vůz nakonec ukládali k nočnímu spánku na jedenáctém místě. „V průběhu soboty jsme postupně získávali na jistotě, poznávali auto a dostavoval se dobrý pocit z jízdy. V závěru už jsme si „erzety“ hodně užívali, zvlášť se nám moc líbila RZ Lešná,“ rozdával úsměvy spolujezdec Ondřej Krajča.

Neděle přinesla pro posádku Hyundai Kowax Racing teamu další zrychlení, vzhledem k minimálnímu odpadu v absolutní špičce však byly možnosti k postupu do vyšších pater hodně omezené. Tři časy v první desítce výmluvně dokumentovaly postupný progres, z pohledu konečných výsledků ale nic podstatného nepřinesly. Martinovi s Ondrou v cíli patřilo solidní jedenácté místo. „V kabině a týmu fungovalo všechno perfektně a z našeho pohledu se týmová premiéra povedla. V závěru nedělní etapy jsme se s Ondrou shodli, že auto nás nestraší a můžeme zrychlovat. Začaly se dostavovat i slušné časy a troufám si říct, že na Kopnou budeme připraveni,“ řekl odhodlaně „Vlčák“. Ondra Krajča rozdával v cíli úsměvy do všech stran a neopomněl poděkovat také pořadatelům „Valašky“. „Závod jsme si užili, postupně jsme zrychlovali a časy ze závěru závodu už byly takové, jaké jsme si přáli. Velké díky patří určitě pořadatelům za perfektní organizaci a za objednané počasí,“ doplnil rodák z Jindřichova Hradce.

Pro úplnost dodejme, že druhý „Sršeň“ z dílen Hyundai Kowax Racing teamu, vedený Petrem Trnovcem a Miroslavem Staňkem, Valašskou rally dokončil na 24. místě. Druhou štací pro zbrusu nové korejské speciály a jejich posádky bude úvodní podnik sprintového seriálu, který se uskuteční v sobotu 8. dubna pod názvem Vančík Rallysprint Kopná.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?