Od roku 2006 bylo závodění Martina Vlčka bez přestávky spojeno s týmem Jaroslava Orsáka. Vzájemná spolupráce přinesla oběma stranám obdivuhodnou sbírku úspěchů a velké kamarádství. Jak ale praví klasik, v nejlepším je občas třeba skončit. Na konci minulého roku proto ve „Vlčákovi“ uzrálo rozhodnutí otevřít zcela novou etapu kariéry. Nový tým, nový spolujezdec, nový vůz a účast v obou kompletních českých seriálech – tak vypadá výzva, která se před hájovským pilotem v jeho 45 letech otevírá.
Nebyl by to „Vlčák“, kdyby se rozhodl svůj nový projekt spojit s „tuctovým“ autem. Když už se pustil do zakládání nového týmu a čekaly ho značné investice do techniky, náhradních dílů a celkového zázemí, rozhodl se vsadit na značku, která mu pomůže odlišit se od ostatních. Starty Hyundaie i20 R5 v České republice by se daly spočítat na prstech jedné ruky a teprve v rukou Martina Vlčka tento speciál trvale zakotví na našich tratích. „Absolvovali jsme spoustu testů, v Polsku i na našem území, všechny se ale odehrály v nízkých teplotách a za deště či sněžení. Chybějí nám data k podvozku na tvrdých pneumatikách a v teplotách okolo dvaceti stupňů, těžko tedy nové auto s čímkoliv srovnávat. Teprve Valaška naznačí, jaké jsou naše možnosti,“ krotil velká očekávání svých příznivců Martin.
První start Martina Vlčka, Ondřeje Krajči a nového Hyundaie i20 R5 v barvách týmu Hyundai Kowax Racing proběhl doslova v jámě lvové – na Martinově domácí Kowax Valašské rally. Jako jáma lvová vypadal i soutěžní peloton, který tvořily více než dvě desítky vozů specifikace R5 pocházející od čtyř značek. Na žádné dlouhé sžívání s vozem tedy nebyl prostor a už od shakedownu se jelo naplno. Z testovací „erzety“ v areálu kopřivnického polygonu si Martin s Ondrou odnesli trochu adrenalinu, kterou způsobilo přetočení ve druhém průjezdu, především však najezdili další cenné kilometry s novou technikou. Z prioritních posádek byli na shakedownu nejpilnější a do soutěže si odnášeli dobrý pocit ze slibného šestého času. To hlavní však mělo teprve přijít.
První etapa začala pátečním prologem v ulicích Valašského Meziříčí a pokračovala náležitě „vytuněným“ sobotním programem, kde na soutěžící čekaly nejobávanější úseky itineráře. Martin s Ondrou vstoupili do soutěže dvanáctým časem, který si v průběhu soboty ještě třikrát zopakovali. Díky stabilním výkonům bez výrazných chybiček byli po celý den ve hře o první desítku a svůj vůz nakonec ukládali k nočnímu spánku na jedenáctém místě. „V průběhu soboty jsme postupně získávali na jistotě, poznávali auto a dostavoval se dobrý pocit z jízdy. V závěru už jsme si „erzety“ hodně užívali, zvlášť se nám moc líbila RZ Lešná,“ rozdával úsměvy spolujezdec Ondřej Krajča.
Neděle přinesla pro posádku Hyundai Kowax Racing teamu další zrychlení, vzhledem k minimálnímu odpadu v absolutní špičce však byly možnosti k postupu do vyšších pater hodně omezené. Tři časy v první desítce výmluvně dokumentovaly postupný progres, z pohledu konečných výsledků ale nic podstatného nepřinesly. Martinovi s Ondrou v cíli patřilo solidní jedenácté místo. „V kabině a týmu fungovalo všechno perfektně a z našeho pohledu se týmová premiéra povedla. V závěru nedělní etapy jsme se s Ondrou shodli, že auto nás nestraší a můžeme zrychlovat. Začaly se dostavovat i slušné časy a troufám si říct, že na Kopnou budeme připraveni,“ řekl odhodlaně „Vlčák“. Ondra Krajča rozdával v cíli úsměvy do všech stran a neopomněl poděkovat také pořadatelům „Valašky“. „Závod jsme si užili, postupně jsme zrychlovali a časy ze závěru závodu už byly takové, jaké jsme si přáli. Velké díky patří určitě pořadatelům za perfektní organizaci a za objednané počasí,“ doplnil rodák z Jindřichova Hradce.
Pro úplnost dodejme, že druhý „Sršeň“ z dílen Hyundai Kowax Racing teamu, vedený Petrem Trnovcem a Miroslavem Staňkem, Valašskou rally dokončil na 24. místě. Druhou štací pro zbrusu nové korejské speciály a jejich posádky bude úvodní podnik sprintového seriálu, který se uskuteční v sobotu 8. dubna pod názvem Vančík Rallysprint Kopná.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.