Od roku 2006 bylo závodění Martina Vlčka bez přestávky spojeno s týmem Jaroslava Orsáka. Vzájemná spolupráce přinesla oběma stranám obdivuhodnou sbírku úspěchů a velké kamarádství. Jak ale praví klasik, v nejlepším je občas třeba skončit. Na konci minulého roku proto ve „Vlčákovi“ uzrálo rozhodnutí otevřít zcela novou etapu kariéry. Nový tým, nový spolujezdec, nový vůz a účast v obou kompletních českých seriálech – tak vypadá výzva, která se před hájovským pilotem v jeho 45 letech otevírá.
Nebyl by to „Vlčák“, kdyby se rozhodl svůj nový projekt spojit s „tuctovým“ autem. Když už se pustil do zakládání nového týmu a čekaly ho značné investice do techniky, náhradních dílů a celkového zázemí, rozhodl se vsadit na značku, která mu pomůže odlišit se od ostatních. Starty Hyundaie i20 R5 v České republice by se daly spočítat na prstech jedné ruky a teprve v rukou Martina Vlčka tento speciál trvale zakotví na našich tratích. „Absolvovali jsme spoustu testů, v Polsku i na našem území, všechny se ale odehrály v nízkých teplotách a za deště či sněžení. Chybějí nám data k podvozku na tvrdých pneumatikách a v teplotách okolo dvaceti stupňů, těžko tedy nové auto s čímkoliv srovnávat. Teprve Valaška naznačí, jaké jsou naše možnosti,“ krotil velká očekávání svých příznivců Martin.
První start Martina Vlčka, Ondřeje Krajči a nového Hyundaie i20 R5 v barvách týmu Hyundai Kowax Racing proběhl doslova v jámě lvové – na Martinově domácí Kowax Valašské rally. Jako jáma lvová vypadal i soutěžní peloton, který tvořily více než dvě desítky vozů specifikace R5 pocházející od čtyř značek. Na žádné dlouhé sžívání s vozem tedy nebyl prostor a už od shakedownu se jelo naplno. Z testovací „erzety“ v areálu kopřivnického polygonu si Martin s Ondrou odnesli trochu adrenalinu, kterou způsobilo přetočení ve druhém průjezdu, především však najezdili další cenné kilometry s novou technikou. Z prioritních posádek byli na shakedownu nejpilnější a do soutěže si odnášeli dobrý pocit ze slibného šestého času. To hlavní však mělo teprve přijít.
První etapa začala pátečním prologem v ulicích Valašského Meziříčí a pokračovala náležitě „vytuněným“ sobotním programem, kde na soutěžící čekaly nejobávanější úseky itineráře. Martin s Ondrou vstoupili do soutěže dvanáctým časem, který si v průběhu soboty ještě třikrát zopakovali. Díky stabilním výkonům bez výrazných chybiček byli po celý den ve hře o první desítku a svůj vůz nakonec ukládali k nočnímu spánku na jedenáctém místě. „V průběhu soboty jsme postupně získávali na jistotě, poznávali auto a dostavoval se dobrý pocit z jízdy. V závěru už jsme si „erzety“ hodně užívali, zvlášť se nám moc líbila RZ Lešná,“ rozdával úsměvy spolujezdec Ondřej Krajča.
Neděle přinesla pro posádku Hyundai Kowax Racing teamu další zrychlení, vzhledem k minimálnímu odpadu v absolutní špičce však byly možnosti k postupu do vyšších pater hodně omezené. Tři časy v první desítce výmluvně dokumentovaly postupný progres, z pohledu konečných výsledků ale nic podstatného nepřinesly. Martinovi s Ondrou v cíli patřilo solidní jedenácté místo. „V kabině a týmu fungovalo všechno perfektně a z našeho pohledu se týmová premiéra povedla. V závěru nedělní etapy jsme se s Ondrou shodli, že auto nás nestraší a můžeme zrychlovat. Začaly se dostavovat i slušné časy a troufám si říct, že na Kopnou budeme připraveni,“ řekl odhodlaně „Vlčák“. Ondra Krajča rozdával v cíli úsměvy do všech stran a neopomněl poděkovat také pořadatelům „Valašky“. „Závod jsme si užili, postupně jsme zrychlovali a časy ze závěru závodu už byly takové, jaké jsme si přáli. Velké díky patří určitě pořadatelům za perfektní organizaci a za objednané počasí,“ doplnil rodák z Jindřichova Hradce.
Pro úplnost dodejme, že druhý „Sršeň“ z dílen Hyundai Kowax Racing teamu, vedený Petrem Trnovcem a Miroslavem Staňkem, Valašskou rally dokončil na 24. místě. Druhou štací pro zbrusu nové korejské speciály a jejich posádky bude úvodní podnik sprintového seriálu, který se uskuteční v sobotu 8. dubna pod názvem Vančík Rallysprint Kopná.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.