MOGUL Racing tým má za sebou první soutěž sezony 2019. K dobrému výsledku chybělo jedno táhlo.
V okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice se o uplynulém víkendu odjela první soutěž Autoklub mistrovství České republiky v rally, kterou byla 38. Kowax Valašská rally. Na startu se sešla špičková konkurence, kterou by nám mohla závidět nejedna soutěž ze seriálu mistrovství Evropy. Hned úvodní rychlostní zkoušky ukázaly, že na Valašsku se letos pojede v opravdu vysokém tempu, které udával úřadující mistr světa v rally Jan Kopecký. Posádka MOGUL Racing týmu Jan Černý – Petr Černohorský, kteří letos startují se Škodou Fabia R5, v průběhu první etapy zajížděli stabilní časy v TOP 5 a v závěru prvního dne soutěže jim patřilo čtvrté místo celkově a jen 13 vteřin je dělilo od druhé příčky.
Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazili s velkým odhodláním do druhé etapy s cílem zkusit se poprat o pozice na stupních vítězů, které byly vzdálené jen pár vteřin. Po úvodní rychlostní zkoušce druhé etapy ale Škodu Fabia R5 Jana Černého postihl technický problém a součástka za pár korun málem ukončila jeho další pokračování v soutěži. Vůz se nakonec podařilo opravit a posádka s velkou ztrátou pokračovala v soutěži dál až do cíle soutěže, kde nakonec obsadila sedmou příčku celkové klasifikace a šestou v rámci hodnocení domácího mistrovství České republiky v rally.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Z Valašské rally si odvážím dva zcela protichůdné pocity. V první řadě jsem rád, že jsme s Petrem jako posádka Valašskou rally zvládli a udělali jen minimum chyb, které by nás stály nějaký čas. Po návratu do Fabie R5 se cítím dobře, auto funguje, a já jsem měl polovinu soutěže pocit, že máme na to bojovat klidně i o druhé místo. Ten druhý pocit je moje zklamání nad celkovým výsledkem, protože jsme měli na víc. Od začátku se jelo velmi rychle a drželi jsme se na špičce. Na to, závodit s Honzou Kopeckým, rychlost nemáme, ale i tak jsem rád, že v Česku startuje. Je to jezdec a technika, která u nás nemá srovnání. Baví mě naše porovnávání časů, protože Honza nám ukazuje, jak rychle se dá zajet. Jede si ale spíše samostatný šampionát. Souboj za ním byl ale na Valašce nádherný a krásně vyrovnaný. To mě nesmírně motivovalo před druhou etapou, kde jsem chtěl zkusit zatáhnout a posunout se výše. Bohužel na RZ Bystřička jsme měli defekt a jeli na něm tři kilometry. To by ještě nebyla tak hrozná ztráta, ale bohužel hned na přejezdu na další vložku naše auto přestalo řadit. Vypadlo zajištění z táhla k převodovce. Součástka za pár korun. Chci poděkovat Filipovi Marešovi, že nám pomáhal radami s opravou vozu, a nám se nakonec po opravě na trati podařilo se ztrátou skoro minuty a půl do rychlostní zkoušky odstartovat. Propadli jsme se pořadím a bylo po šanci na dobrý výsledek. Odvážíme si body za šesté místo do hodnocení MČR, ale o celkové spokojenosti nemůže být ani řeč. Přál bych si hned zítra odstartovat na Šumavě, protože mám dobrý pocit z auta i z mojí spolupráce s Petrem. Věřím, že štěstí bude na Šumavě stát více při nás.“
https://www.facebook.com/jancernyrally
https://www.youtube.com/user/JanCernyRallyDriver
www.instagram.com/jancernyrally
Více foto na: http://cernyracing.com/media/
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.