Dravou jízdu Honzy Černého zpomalil technický problém

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Petr Eliáš 3. dubna 2019 10:08
Sdílej:

MOGUL Racing tým má za sebou první soutěž sezony 2019. K dobrému výsledku chybělo jedno táhlo.

V okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice se o uplynulém víkendu odjela první soutěž Autoklub mistrovství České republiky v rally, kterou byla 38. Kowax Valašská rally. Na startu se sešla špičková konkurence, kterou by nám mohla závidět nejedna soutěž ze seriálu mistrovství Evropy. Hned úvodní rychlostní zkoušky ukázaly, že na Valašsku se letos pojede v opravdu vysokém tempu, které udával úřadující mistr světa v rally Jan Kopecký. Posádka MOGUL Racing týmu Jan Černý – Petr Černohorský, kteří letos startují se Škodou Fabia R5, v průběhu první etapy zajížděli stabilní časy v TOP 5 a v závěru prvního dne soutěže jim patřilo čtvrté místo celkově a jen 13 vteřin je dělilo od druhé příčky.

Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazili s velkým odhodláním do druhé etapy s cílem zkusit se poprat o pozice na stupních vítězů, které byly vzdálené jen pár vteřin. Po úvodní rychlostní zkoušce druhé etapy ale Škodu Fabia R5 Jana Černého postihl technický problém a součástka za pár korun málem ukončila jeho další pokračování v soutěži. Vůz se nakonec podařilo opravit a posádka s velkou ztrátou pokračovala v soutěži dál až do cíle soutěže, kde nakonec obsadila sedmou příčku celkové klasifikace a šestou v rámci hodnocení domácího mistrovství České republiky v rally.

Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Z Valašské rally si odvážím dva zcela protichůdné pocity. V první řadě jsem rád, že jsme s Petrem jako posádka Valašskou rally zvládli a udělali jen minimum chyb, které by nás stály nějaký čas. Po návratu do Fabie R5 se cítím dobře, auto funguje, a já jsem měl polovinu soutěže pocit, že máme na to bojovat klidně i o druhé místo. Ten druhý pocit je moje zklamání nad celkovým výsledkem, protože jsme měli na víc. Od začátku se jelo velmi rychle a drželi jsme se na špičce. Na to, závodit s Honzou Kopeckým, rychlost nemáme, ale i tak jsem rád, že v Česku startuje.  Je to jezdec a technika, která u nás nemá srovnání. Baví mě naše porovnávání časů, protože Honza nám ukazuje, jak rychle se dá zajet. Jede si ale spíše samostatný šampionát. Souboj za ním byl ale na Valašce nádherný a krásně vyrovnaný. To mě nesmírně motivovalo před druhou etapou, kde jsem chtěl zkusit zatáhnout a posunout se výše. Bohužel na RZ Bystřička jsme měli defekt a jeli na něm tři kilometry. To by ještě nebyla tak hrozná ztráta, ale bohužel hned na přejezdu na další vložku naše auto přestalo řadit. Vypadlo zajištění z táhla k převodovce. Součástka za pár korun. Chci poděkovat Filipovi Marešovi, že nám pomáhal radami s opravou vozu, a nám se nakonec po opravě na trati podařilo se ztrátou skoro minuty a půl do rychlostní zkoušky odstartovat. Propadli jsme se pořadím a bylo po šanci na dobrý výsledek. Odvážíme si body za šesté místo do hodnocení MČR, ale o celkové spokojenosti nemůže být ani řeč. Přál bych si hned zítra odstartovat na Šumavě, protože mám dobrý pocit z auta i z mojí spolupráce s Petrem. Věřím, že štěstí bude na Šumavě stát více při nás.“

 

https://www.facebook.com/jancernyrally

https://www.youtube.com/user/JanCernyRallyDriver

www.instagram.com/jancernyrally

Více foto na: http://cernyracing.com/media/

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.