MOGUL Racing tým má za sebou první soutěž sezony 2019. K dobrému výsledku chybělo jedno táhlo.
V okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice se o uplynulém víkendu odjela první soutěž Autoklub mistrovství České republiky v rally, kterou byla 38. Kowax Valašská rally. Na startu se sešla špičková konkurence, kterou by nám mohla závidět nejedna soutěž ze seriálu mistrovství Evropy. Hned úvodní rychlostní zkoušky ukázaly, že na Valašsku se letos pojede v opravdu vysokém tempu, které udával úřadující mistr světa v rally Jan Kopecký. Posádka MOGUL Racing týmu Jan Černý – Petr Černohorský, kteří letos startují se Škodou Fabia R5, v průběhu první etapy zajížděli stabilní časy v TOP 5 a v závěru prvního dne soutěže jim patřilo čtvrté místo celkově a jen 13 vteřin je dělilo od druhé příčky.
Jan Černý s Petrem Černohorským vyrazili s velkým odhodláním do druhé etapy s cílem zkusit se poprat o pozice na stupních vítězů, které byly vzdálené jen pár vteřin. Po úvodní rychlostní zkoušce druhé etapy ale Škodu Fabia R5 Jana Černého postihl technický problém a součástka za pár korun málem ukončila jeho další pokračování v soutěži. Vůz se nakonec podařilo opravit a posádka s velkou ztrátou pokračovala v soutěži dál až do cíle soutěže, kde nakonec obsadila sedmou příčku celkové klasifikace a šestou v rámci hodnocení domácího mistrovství České republiky v rally.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Z Valašské rally si odvážím dva zcela protichůdné pocity. V první řadě jsem rád, že jsme s Petrem jako posádka Valašskou rally zvládli a udělali jen minimum chyb, které by nás stály nějaký čas. Po návratu do Fabie R5 se cítím dobře, auto funguje, a já jsem měl polovinu soutěže pocit, že máme na to bojovat klidně i o druhé místo. Ten druhý pocit je moje zklamání nad celkovým výsledkem, protože jsme měli na víc. Od začátku se jelo velmi rychle a drželi jsme se na špičce. Na to, závodit s Honzou Kopeckým, rychlost nemáme, ale i tak jsem rád, že v Česku startuje. Je to jezdec a technika, která u nás nemá srovnání. Baví mě naše porovnávání časů, protože Honza nám ukazuje, jak rychle se dá zajet. Jede si ale spíše samostatný šampionát. Souboj za ním byl ale na Valašce nádherný a krásně vyrovnaný. To mě nesmírně motivovalo před druhou etapou, kde jsem chtěl zkusit zatáhnout a posunout se výše. Bohužel na RZ Bystřička jsme měli defekt a jeli na něm tři kilometry. To by ještě nebyla tak hrozná ztráta, ale bohužel hned na přejezdu na další vložku naše auto přestalo řadit. Vypadlo zajištění z táhla k převodovce. Součástka za pár korun. Chci poděkovat Filipovi Marešovi, že nám pomáhal radami s opravou vozu, a nám se nakonec po opravě na trati podařilo se ztrátou skoro minuty a půl do rychlostní zkoušky odstartovat. Propadli jsme se pořadím a bylo po šanci na dobrý výsledek. Odvážíme si body za šesté místo do hodnocení MČR, ale o celkové spokojenosti nemůže být ani řeč. Přál bych si hned zítra odstartovat na Šumavě, protože mám dobrý pocit z auta i z mojí spolupráce s Petrem. Věřím, že štěstí bude na Šumavě stát více při nás.“
https://www.facebook.com/jancernyrally
https://www.youtube.com/user/JanCernyRallyDriver
www.instagram.com/jancernyrally
Více foto na: http://cernyracing.com/media/
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.