Důstojně se rozloučit s končící sezonou a prozkoumat, zda Mikuláš nenechal za oknem nějaký pohár. S tímto záměrem přijelo na slušovickou Mikuláš rally celkem 72 soutěžních dvojic, mezi kterými nechyběli ani Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou. Reprezentanti Kowax Racing teamu byli obzvláště hodní při loňském ročníku, kdy na ně čekala nadílka v podobě zlatých věnců. Tehdy ale vstoupilo do hry nefalšované zimní počasí a na straně „Vlčáka“ byla nejen obliba v klouzání na ledě, ale i speciální šotolinový podvozek. Letos se Slušovice probudily do naprosto odlišných podmínek a cesta k medailovému umístění vedla přes převážně mokré cesty, sem tam zpestřené blátivým překvapením.
V posledních týdnech platilo, že kam „Vlčák“ přijel, tam se loučil. V Praze se to týkalo „Fordice“, ve Slušovicích fabie. Ne snad, že by s tímto speciálem měl odjetý závratný počet kilometrů, ale fabia ve variantě S2000 mu před lety sloužila několik úspěšných sezon a s Fabií R5 absolvoval květnový sprint ve Vyškově. Jak už zjistili pravidelní návštěvníci týmového facebooku, v příštím roce Martin počet startů s fabií nerozšíří. Hodlá se totiž postavit nové výzvě v podobě krocení korejské šelmy. „Pro loučení s fabií jsme si vybrali exemplář z týmu Vojty Štajfa, kterému musím sklidit poklonu, protože dostal se svými kluky auto na vysokou úroveň. Rozdíly oproti fiestě jsou však markantní a 10kilometrový test, který jsme absolvovali v Kopřivnici, nám ke sblížení nemohl stačit,“ prorokoval před startem Martin.
Právě menší počet odjetých kilometrů za volantem škodovky mohl být důvodem, proč se Martin s Jindřiškou tentokrát do souboje o vítězství nezapojili. Časy mezi šestým a devátým místem sice v nabité konkurenci měly svou hodnotu, na nejužší špičku ale obhájcům loňského prvenství neustále nějaká ta vteřinka chyběla. Zatímco na klasickém testu Lípa dosahovala žlutočerná fabia konkurenceschopných časů, tempo konkurence se jí nedařilo zachytit na okruhu kolem dostihové dráhy. Výsledkem slušovického snažení tedy nakonec bylo osmé místo absolutně. Všemi deseti brala toto umístění zejména Jindřiška, která odjela závod s velkým sebezapřením. „Letošní Mikuláš rally byla pro mě opravdu obtížná, protože jsem už několikátý den bojovala s horečkou a soustředit se za takového stavu na závod není úplně jednoduché. Naštěstí jsme to všechno zvládli a zakončili tak letošní sezónu,“ oddechla si „palubní inženýrka“. Jak ale osvětlí následující slova, slušovická show udělala tečku nejen za letošním programem, ale i za čtyřletou spoluprací Martina s Jindřiškou. „Jelikož stále chodím i do běžné práce, pravidelně platilo, že mě množství závodů, které jsme ročně absolvovali, stálo nejen veškerou dovolenou, ale i mnoho hodin naddělávání. Po tolika letech se tento způsob života stal hodně vyčerpávajícím a občas je potřeba umět trochu zpomalit. Martinovi bych tímto chtěla poděkovat za čtyři sezóny, které jsem s ním strávila a přeji mu jen to nejlepší do dalšího roku,“ dodala Jindřiška.
Loučení to tedy nakonec bylo dvojnásobné. Doplňme, že spolupráce Martina Vlčka a Jindřišky Žákové zůstane ověnčena čtyřmi absolutními výhrami a celkem dvanácti medailovými výsledky v rámci „malého“ i „velkého“ seriálu. „S Jindřiškou byla spolupráce na profesionální úrovni, za což se sluší poděkovat, rozhodnutí Jindřišky respektovat a zároveň jí popřát hodně štěstí do osobního i sportovního života. Mé účinkování v české rally tím rozhodně nekončí a fanouškům můžu zodpovědně slíbit, že se mají na co těšit. Připravuji zbrusu nový tým HYUNDAI KOWAX RACING, z jehož názvu vyplývá, že na českých soutěžních tratích bude řádit Hyundai i20R5 - a to v mých rukou, s novou spolujezdkyní. Která spolujezdkyně našla odvahu a přijala nabídku, to se dozvíte už brzy,“ zakončil naše povídání Martin.
Závěrem nezbývá než všem partnerům, fanouškům i podporovatelům týmu poděkovat za jejich přízeň v končícím roce 2018, popřát jim příjemné prožití vánočních svátků a vyslovit přání, abychom se v plném zdraví společně sešli na počátku sezony 2019.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.