Když přijde čas na změnu

Mikuláš Rally (CZ)
Mikuláš Rally (CZ), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 16. prosince 2018 19:48
Sdílej:

Důstojně se rozloučit s končící sezonou a prozkoumat, zda Mikuláš nenechal za oknem nějaký pohár. S tímto záměrem přijelo na slušovickou Mikuláš rally celkem 72 soutěžních dvojic, mezi kterými nechyběli ani Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou. Reprezentanti Kowax Racing teamu byli obzvláště hodní při loňském ročníku, kdy na ně čekala nadílka v podobě zlatých věnců. Tehdy ale vstoupilo do hry nefalšované zimní počasí a na straně „Vlčáka“ byla nejen obliba v klouzání na ledě, ale i speciální šotolinový podvozek. Letos se Slušovice probudily do naprosto odlišných podmínek a cesta k medailovému umístění vedla přes převážně mokré cesty, sem tam zpestřené blátivým překvapením.

V posledních týdnech platilo, že kam „Vlčák“ přijel, tam se loučil. V Praze se to týkalo „Fordice“, ve Slušovicích fabie. Ne snad, že by s tímto speciálem měl odjetý závratný počet kilometrů, ale fabia ve variantě S2000 mu před lety sloužila několik úspěšných sezon a s Fabií R5 absolvoval květnový sprint ve Vyškově. Jak už zjistili pravidelní návštěvníci týmového facebooku, v příštím roce Martin počet startů s fabií nerozšíří. Hodlá se totiž postavit nové výzvě v podobě krocení korejské šelmy. „Pro loučení s fabií jsme si vybrali exemplář z týmu Vojty Štajfa, kterému musím sklidit poklonu, protože dostal se svými kluky auto na vysokou úroveň. Rozdíly oproti fiestě jsou však markantní a 10kilometrový test, který jsme absolvovali v Kopřivnici, nám ke sblížení nemohl stačit,“ prorokoval před startem Martin.

Právě menší počet odjetých kilometrů za volantem škodovky mohl být důvodem, proč se Martin s Jindřiškou tentokrát do souboje o vítězství nezapojili. Časy mezi šestým a devátým místem sice v nabité konkurenci měly svou hodnotu, na nejužší špičku ale obhájcům loňského prvenství neustále nějaká ta vteřinka chyběla. Zatímco na klasickém testu Lípa dosahovala žlutočerná fabia konkurenceschopných časů, tempo konkurence se jí nedařilo zachytit na okruhu kolem dostihové dráhy. Výsledkem slušovického snažení tedy nakonec bylo osmé místo absolutně. Všemi deseti brala toto umístění zejména Jindřiška, která odjela závod s velkým sebezapřením. „Letošní Mikuláš rally byla pro mě opravdu obtížná, protože jsem už několikátý den bojovala s horečkou a soustředit se za takového stavu na závod není úplně jednoduché. Naštěstí jsme to všechno zvládli a zakončili tak letošní sezónu,“ oddechla si „palubní inženýrka“. Jak ale osvětlí následující slova, slušovická show udělala tečku nejen za letošním programem, ale i za čtyřletou spoluprací Martina s Jindřiškou. „Jelikož stále chodím i do běžné práce, pravidelně platilo, že mě množství závodů, které jsme ročně absolvovali, stálo nejen veškerou dovolenou, ale i mnoho hodin naddělávání. Po tolika letech se tento způsob života stal hodně vyčerpávajícím a občas je potřeba umět trochu zpomalit. Martinovi bych tímto chtěla poděkovat za čtyři sezóny, které jsem s ním strávila a přeji mu jen to nejlepší do dalšího roku,“ dodala Jindřiška.

Loučení to tedy nakonec bylo dvojnásobné. Doplňme, že spolupráce Martina Vlčka a Jindřišky Žákové zůstane ověnčena čtyřmi absolutními výhrami a celkem dvanácti medailovými výsledky v rámci „malého“ i „velkého“ seriálu. „S Jindřiškou byla spolupráce na profesionální úrovni, za což se sluší poděkovat, rozhodnutí Jindřišky respektovat a zároveň jí popřát hodně štěstí do osobního i sportovního života. Mé účinkování v české rally tím rozhodně nekončí a fanouškům můžu zodpovědně slíbit, že se mají na co těšit. Připravuji zbrusu nový tým HYUNDAI KOWAX RACING, z jehož názvu vyplývá, že na českých soutěžních tratích bude řádit Hyundai i20R5 - a to v mých rukou, s novou spolujezdkyní. Která spolujezdkyně našla odvahu a přijala nabídku, to se dozvíte už brzy,“ zakončil naše povídání Martin.

Závěrem nezbývá než všem partnerům, fanouškům i podporovatelům týmu poděkovat za jejich přízeň v končícím roce 2018, popřát jim příjemné prožití vánočních svátků a vyslovit přání, abychom se v plném zdraví společně sešli na počátku sezony 2019.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?