Důstojně se rozloučit s končící sezonou a prozkoumat, zda Mikuláš nenechal za oknem nějaký pohár. S tímto záměrem přijelo na slušovickou Mikuláš rally celkem 72 soutěžních dvojic, mezi kterými nechyběli ani Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou. Reprezentanti Kowax Racing teamu byli obzvláště hodní při loňském ročníku, kdy na ně čekala nadílka v podobě zlatých věnců. Tehdy ale vstoupilo do hry nefalšované zimní počasí a na straně „Vlčáka“ byla nejen obliba v klouzání na ledě, ale i speciální šotolinový podvozek. Letos se Slušovice probudily do naprosto odlišných podmínek a cesta k medailovému umístění vedla přes převážně mokré cesty, sem tam zpestřené blátivým překvapením.
V posledních týdnech platilo, že kam „Vlčák“ přijel, tam se loučil. V Praze se to týkalo „Fordice“, ve Slušovicích fabie. Ne snad, že by s tímto speciálem měl odjetý závratný počet kilometrů, ale fabia ve variantě S2000 mu před lety sloužila několik úspěšných sezon a s Fabií R5 absolvoval květnový sprint ve Vyškově. Jak už zjistili pravidelní návštěvníci týmového facebooku, v příštím roce Martin počet startů s fabií nerozšíří. Hodlá se totiž postavit nové výzvě v podobě krocení korejské šelmy. „Pro loučení s fabií jsme si vybrali exemplář z týmu Vojty Štajfa, kterému musím sklidit poklonu, protože dostal se svými kluky auto na vysokou úroveň. Rozdíly oproti fiestě jsou však markantní a 10kilometrový test, který jsme absolvovali v Kopřivnici, nám ke sblížení nemohl stačit,“ prorokoval před startem Martin.
Právě menší počet odjetých kilometrů za volantem škodovky mohl být důvodem, proč se Martin s Jindřiškou tentokrát do souboje o vítězství nezapojili. Časy mezi šestým a devátým místem sice v nabité konkurenci měly svou hodnotu, na nejužší špičku ale obhájcům loňského prvenství neustále nějaká ta vteřinka chyběla. Zatímco na klasickém testu Lípa dosahovala žlutočerná fabia konkurenceschopných časů, tempo konkurence se jí nedařilo zachytit na okruhu kolem dostihové dráhy. Výsledkem slušovického snažení tedy nakonec bylo osmé místo absolutně. Všemi deseti brala toto umístění zejména Jindřiška, která odjela závod s velkým sebezapřením. „Letošní Mikuláš rally byla pro mě opravdu obtížná, protože jsem už několikátý den bojovala s horečkou a soustředit se za takového stavu na závod není úplně jednoduché. Naštěstí jsme to všechno zvládli a zakončili tak letošní sezónu,“ oddechla si „palubní inženýrka“. Jak ale osvětlí následující slova, slušovická show udělala tečku nejen za letošním programem, ale i za čtyřletou spoluprací Martina s Jindřiškou. „Jelikož stále chodím i do běžné práce, pravidelně platilo, že mě množství závodů, které jsme ročně absolvovali, stálo nejen veškerou dovolenou, ale i mnoho hodin naddělávání. Po tolika letech se tento způsob života stal hodně vyčerpávajícím a občas je potřeba umět trochu zpomalit. Martinovi bych tímto chtěla poděkovat za čtyři sezóny, které jsem s ním strávila a přeji mu jen to nejlepší do dalšího roku,“ dodala Jindřiška.
Loučení to tedy nakonec bylo dvojnásobné. Doplňme, že spolupráce Martina Vlčka a Jindřišky Žákové zůstane ověnčena čtyřmi absolutními výhrami a celkem dvanácti medailovými výsledky v rámci „malého“ i „velkého“ seriálu. „S Jindřiškou byla spolupráce na profesionální úrovni, za což se sluší poděkovat, rozhodnutí Jindřišky respektovat a zároveň jí popřát hodně štěstí do osobního i sportovního života. Mé účinkování v české rally tím rozhodně nekončí a fanouškům můžu zodpovědně slíbit, že se mají na co těšit. Připravuji zbrusu nový tým HYUNDAI KOWAX RACING, z jehož názvu vyplývá, že na českých soutěžních tratích bude řádit Hyundai i20R5 - a to v mých rukou, s novou spolujezdkyní. Která spolujezdkyně našla odvahu a přijala nabídku, to se dozvíte už brzy,“ zakončil naše povídání Martin.
Závěrem nezbývá než všem partnerům, fanouškům i podporovatelům týmu poděkovat za jejich přízeň v končícím roce 2018, popřát jim příjemné prožití vánočních svátků a vyslovit přání, abychom se v plném zdraví společně sešli na počátku sezony 2019.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?