Důstojně se rozloučit s končící sezonou a prozkoumat, zda Mikuláš nenechal za oknem nějaký pohár. S tímto záměrem přijelo na slušovickou Mikuláš rally celkem 72 soutěžních dvojic, mezi kterými nechyběli ani Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou. Reprezentanti Kowax Racing teamu byli obzvláště hodní při loňském ročníku, kdy na ně čekala nadílka v podobě zlatých věnců. Tehdy ale vstoupilo do hry nefalšované zimní počasí a na straně „Vlčáka“ byla nejen obliba v klouzání na ledě, ale i speciální šotolinový podvozek. Letos se Slušovice probudily do naprosto odlišných podmínek a cesta k medailovému umístění vedla přes převážně mokré cesty, sem tam zpestřené blátivým překvapením.
V posledních týdnech platilo, že kam „Vlčák“ přijel, tam se loučil. V Praze se to týkalo „Fordice“, ve Slušovicích fabie. Ne snad, že by s tímto speciálem měl odjetý závratný počet kilometrů, ale fabia ve variantě S2000 mu před lety sloužila několik úspěšných sezon a s Fabií R5 absolvoval květnový sprint ve Vyškově. Jak už zjistili pravidelní návštěvníci týmového facebooku, v příštím roce Martin počet startů s fabií nerozšíří. Hodlá se totiž postavit nové výzvě v podobě krocení korejské šelmy. „Pro loučení s fabií jsme si vybrali exemplář z týmu Vojty Štajfa, kterému musím sklidit poklonu, protože dostal se svými kluky auto na vysokou úroveň. Rozdíly oproti fiestě jsou však markantní a 10kilometrový test, který jsme absolvovali v Kopřivnici, nám ke sblížení nemohl stačit,“ prorokoval před startem Martin.
Právě menší počet odjetých kilometrů za volantem škodovky mohl být důvodem, proč se Martin s Jindřiškou tentokrát do souboje o vítězství nezapojili. Časy mezi šestým a devátým místem sice v nabité konkurenci měly svou hodnotu, na nejužší špičku ale obhájcům loňského prvenství neustále nějaká ta vteřinka chyběla. Zatímco na klasickém testu Lípa dosahovala žlutočerná fabia konkurenceschopných časů, tempo konkurence se jí nedařilo zachytit na okruhu kolem dostihové dráhy. Výsledkem slušovického snažení tedy nakonec bylo osmé místo absolutně. Všemi deseti brala toto umístění zejména Jindřiška, která odjela závod s velkým sebezapřením. „Letošní Mikuláš rally byla pro mě opravdu obtížná, protože jsem už několikátý den bojovala s horečkou a soustředit se za takového stavu na závod není úplně jednoduché. Naštěstí jsme to všechno zvládli a zakončili tak letošní sezónu,“ oddechla si „palubní inženýrka“. Jak ale osvětlí následující slova, slušovická show udělala tečku nejen za letošním programem, ale i za čtyřletou spoluprací Martina s Jindřiškou. „Jelikož stále chodím i do běžné práce, pravidelně platilo, že mě množství závodů, které jsme ročně absolvovali, stálo nejen veškerou dovolenou, ale i mnoho hodin naddělávání. Po tolika letech se tento způsob života stal hodně vyčerpávajícím a občas je potřeba umět trochu zpomalit. Martinovi bych tímto chtěla poděkovat za čtyři sezóny, které jsem s ním strávila a přeji mu jen to nejlepší do dalšího roku,“ dodala Jindřiška.
Loučení to tedy nakonec bylo dvojnásobné. Doplňme, že spolupráce Martina Vlčka a Jindřišky Žákové zůstane ověnčena čtyřmi absolutními výhrami a celkem dvanácti medailovými výsledky v rámci „malého“ i „velkého“ seriálu. „S Jindřiškou byla spolupráce na profesionální úrovni, za což se sluší poděkovat, rozhodnutí Jindřišky respektovat a zároveň jí popřát hodně štěstí do osobního i sportovního života. Mé účinkování v české rally tím rozhodně nekončí a fanouškům můžu zodpovědně slíbit, že se mají na co těšit. Připravuji zbrusu nový tým HYUNDAI KOWAX RACING, z jehož názvu vyplývá, že na českých soutěžních tratích bude řádit Hyundai i20R5 - a to v mých rukou, s novou spolujezdkyní. Která spolujezdkyně našla odvahu a přijala nabídku, to se dozvíte už brzy,“ zakončil naše povídání Martin.
Závěrem nezbývá než všem partnerům, fanouškům i podporovatelům týmu poděkovat za jejich přízeň v končícím roce 2018, popřát jim příjemné prožití vánočních svátků a vyslovit přání, abychom se v plném zdraví společně sešli na počátku sezony 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.