Důstojně se rozloučit s končící sezonou a prozkoumat, zda Mikuláš nenechal za oknem nějaký pohár. S tímto záměrem přijelo na slušovickou Mikuláš rally celkem 72 soutěžních dvojic, mezi kterými nechyběli ani Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou. Reprezentanti Kowax Racing teamu byli obzvláště hodní při loňském ročníku, kdy na ně čekala nadílka v podobě zlatých věnců. Tehdy ale vstoupilo do hry nefalšované zimní počasí a na straně „Vlčáka“ byla nejen obliba v klouzání na ledě, ale i speciální šotolinový podvozek. Letos se Slušovice probudily do naprosto odlišných podmínek a cesta k medailovému umístění vedla přes převážně mokré cesty, sem tam zpestřené blátivým překvapením.
V posledních týdnech platilo, že kam „Vlčák“ přijel, tam se loučil. V Praze se to týkalo „Fordice“, ve Slušovicích fabie. Ne snad, že by s tímto speciálem měl odjetý závratný počet kilometrů, ale fabia ve variantě S2000 mu před lety sloužila několik úspěšných sezon a s Fabií R5 absolvoval květnový sprint ve Vyškově. Jak už zjistili pravidelní návštěvníci týmového facebooku, v příštím roce Martin počet startů s fabií nerozšíří. Hodlá se totiž postavit nové výzvě v podobě krocení korejské šelmy. „Pro loučení s fabií jsme si vybrali exemplář z týmu Vojty Štajfa, kterému musím sklidit poklonu, protože dostal se svými kluky auto na vysokou úroveň. Rozdíly oproti fiestě jsou však markantní a 10kilometrový test, který jsme absolvovali v Kopřivnici, nám ke sblížení nemohl stačit,“ prorokoval před startem Martin.
Právě menší počet odjetých kilometrů za volantem škodovky mohl být důvodem, proč se Martin s Jindřiškou tentokrát do souboje o vítězství nezapojili. Časy mezi šestým a devátým místem sice v nabité konkurenci měly svou hodnotu, na nejužší špičku ale obhájcům loňského prvenství neustále nějaká ta vteřinka chyběla. Zatímco na klasickém testu Lípa dosahovala žlutočerná fabia konkurenceschopných časů, tempo konkurence se jí nedařilo zachytit na okruhu kolem dostihové dráhy. Výsledkem slušovického snažení tedy nakonec bylo osmé místo absolutně. Všemi deseti brala toto umístění zejména Jindřiška, která odjela závod s velkým sebezapřením. „Letošní Mikuláš rally byla pro mě opravdu obtížná, protože jsem už několikátý den bojovala s horečkou a soustředit se za takového stavu na závod není úplně jednoduché. Naštěstí jsme to všechno zvládli a zakončili tak letošní sezónu,“ oddechla si „palubní inženýrka“. Jak ale osvětlí následující slova, slušovická show udělala tečku nejen za letošním programem, ale i za čtyřletou spoluprací Martina s Jindřiškou. „Jelikož stále chodím i do běžné práce, pravidelně platilo, že mě množství závodů, které jsme ročně absolvovali, stálo nejen veškerou dovolenou, ale i mnoho hodin naddělávání. Po tolika letech se tento způsob života stal hodně vyčerpávajícím a občas je potřeba umět trochu zpomalit. Martinovi bych tímto chtěla poděkovat za čtyři sezóny, které jsem s ním strávila a přeji mu jen to nejlepší do dalšího roku,“ dodala Jindřiška.
Loučení to tedy nakonec bylo dvojnásobné. Doplňme, že spolupráce Martina Vlčka a Jindřišky Žákové zůstane ověnčena čtyřmi absolutními výhrami a celkem dvanácti medailovými výsledky v rámci „malého“ i „velkého“ seriálu. „S Jindřiškou byla spolupráce na profesionální úrovni, za což se sluší poděkovat, rozhodnutí Jindřišky respektovat a zároveň jí popřát hodně štěstí do osobního i sportovního života. Mé účinkování v české rally tím rozhodně nekončí a fanouškům můžu zodpovědně slíbit, že se mají na co těšit. Připravuji zbrusu nový tým HYUNDAI KOWAX RACING, z jehož názvu vyplývá, že na českých soutěžních tratích bude řádit Hyundai i20R5 - a to v mých rukou, s novou spolujezdkyní. Která spolujezdkyně našla odvahu a přijala nabídku, to se dozvíte už brzy,“ zakončil naše povídání Martin.
Závěrem nezbývá než všem partnerům, fanouškům i podporovatelům týmu poděkovat za jejich přízeň v končícím roce 2018, popřát jim příjemné prožití vánočních svátků a vyslovit přání, abychom se v plném zdraví společně sešli na počátku sezony 2019.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.